Fråga: Byta funktion på "alert slider"?

Diskussion i 'OnePlus 3 - Allmänt' startad av john_h, 22 nov 2016.

  1. john_h

    john_h Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Hej. Som rubriken antyder tänkte jag höra om någon vet om/hur det går att byta funktion på notifikationsslidern så att den aggerar knapplås istället.

    Har en 1-åring hemma som blir vansinnig när han råkar trycka bort Youtubeappen mitt i en spännande film
     
  2. malajo

    malajo Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    1 698
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Kanske inte riktigt det du frågar efter men kolla upp "Touch lock"
     
    john_h gillar detta.
  3. john_h

    john_h Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Nja, men tack ändå. Har kollat det men tycker att det vore så smidigt med fysiskt. Också med tanke på att jag aldrig använder alert slidern ändå
     
    malajo gillar detta.
  4. zednet

    zednet Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2011
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Gjorde precis slag i saken efter 6 månader med irritation över att slidern är bunden till googles knepiga all-priority-silent enbart.

    Appen jag använder heter Notification Slider, https://play.google.com/store/apps/details?id=com.seveilith.alertslider&hl=en

    Den låter dig ställa om en hel del saker och macron kopplat till slidern. Jag använder den till att ge slidern ett "Vibrate" läge i mitten istället för priority. Fungerar bra hittils!

    Edit: Äh, e lite för trött, såg tyvärr inte hela din fråga, tyvärr så ger inte denna app din sökta funktionalitet vad jag kan se.
     
    john_h gillar detta.
  5. john_h

    john_h Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 apr 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Tack ändå! Fram tills dess att jag hittar en lösning för knapplås gör denna app slidern mer användbar för mitt dagliga bruk