Nån som spelar csr 2?

Diskussion i 'Spel' startad av Oceanic, 21 nov 2016.

  1. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Skit kul bil spel bra grafik och beroendeframkallande.

    Min dröm bil som jag vill ha är den svenska bilen koenigsegg one:1 (världens snabbaste bil)

    Men den är inte lätt att vinna.

    [​IMG]
     
  2. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Spel är, som allt annat subjektivt. *EDIT* Provade faktiskt spelet. Simpelt, men fullt dugligt enligt mig. Ja, det finns andra spel om man vill ha mer möjligheter eller andra upplägg. Men då jag personligen hatar att använda gyro-kontroller och dylikt själv var detta faktiskt en rätt okej alternativ lösning. Men det är ju min åsikt. Subjektivitet som sagt.
     
    Last edited: 9 dec 2016
  3. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Handlar mkt om att tunea bilen rätt då det skiljer extremt lite racen vi kan snacka om en hundradel så minsta detalj i hur du växlar och startar och gasar påverkar. Csr 1 handla mest om växel mönster csr 2 handlar mer om att tunea bilen rätt. Att skaffa sig så många 5 stage delar som möjligt och och epic parts.

    Spelet är perfekt att spela när man ligger i soffan och kollar på tv serier då varje race är under 20 sekunder
     
  4. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Hur långt har du kommit slåt shax ännu?
     
  5. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Nej nej, spelade bara i någon minut :) Men jag kanske spelar lite mer senare, det var helt okej som sagt.
     
  6. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Blir lite roligare ju högre upp man kommer. När man vant sig med t5 bilarna känns det som dom andra bilarna går i snigel fart :)
     
    Last edited: 9 dec 2016
  7. Kurt

    Kurt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2011
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    128
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 15 PM
    Tjena!

    Började spela CSR 2 igår. Har ni något crew eller ska vi styra upp ett Swedroid-crew?
     
  8. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Jag drog också igång en karriär, det var länge sedan sist.

    Har dock inte kopplat den till Google Play Games men man kanske ska göra det.

    Fusion parts är nytt för mig, är det en smart move att spara på dem?
     
  9. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Jag gjorde en crew som heter Baby Droid tillsammans med @Jemsann@Jemsann. Den är stängd så man måste ansöka i spelet. Säg till här vem ni är om ni gör det så accepterar jag direkt.
     
    Jemsann gillar detta.
  10. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Kunde ni inte ha något lite tuffare namn haha?
    Hade gärna annars joinat
     
  11. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Att tänka på är att fusion parts kan kan passa till flera bilar med samma märke. Ifall du vill prioritera en bil före en annan. Annars spelar fusion parts och 6 stage parts en stor roll.
    Det går också att demontera fusions parts om du vill sätta dom i en annan bil med Det kostar 50 Guld.

    Man kan vinna många fina bilar som har hög Power men där fusions parts är väldigt sällsynta, bilen blir värdelös om den inte är fullt utrustad med fusions parts det är därför tex en T4 med fusion parts kan vinna över en T5 bil.. Ju vanligare märket är på bilen ju mer fusion parts. Vissa av dom finare bilar man vinner eller får av bossar ger enbart bra crew points men är väldigt svårt att finna fusion delar.
     
  12. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Jag hade inte så mycket att säga till om :P

    Tackar, jag är på T5 men har inte varit så aktiv senaste veckan. Behöver fusion parts för att ta mig vidare i ladder och vinna över shax. Jag har bara kört fusion parts challenges senaste två veckorna :/
     
  13. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Ladder är bara för att tjäna pengar, och det är inte mkt man får. Vill du ha fusion parts och silver nycklar för att köpa nya bilar spendera då tid i live races där vinner man lättast nycklar, , samt daily battle var 4 timme, där får man bättre priser. Ladder kör jag aldrig..du vinner inga fusion parts där.

    Jag har haft störtst framgångar med Maclaren 570s och Ferrari F12 hittils i T5. Får bäst tid just nu med 570s men vi får se hur det blir när jag får bättre delar till F12an, den har just nu sjukt snabb topspeed men accerlationen jämfört med 570s gör att den fortfarande vinner på tiden. om man är ny till T5 och ska välja bil att köpa för pengar skulle jag helt klart valt 570s, den är ganska svårkörd, då du behöver växla extremt snabbt och med precision, den varar upp i topp direkt mellan växel 1-4, jag får bäst tid när jag kör lustgasen på 3ans växel.

    F12an är mer lättkörd bil då den inte kräver samma skicklighet när det gäller växlandet den varar betydligt långsammare, den vinner oftast race pga av topspeed men den hamnar ofta efter i början men kommer ikapp i slutspurten, luftgasen brukar jag köra på 2ans växel med denna bil, lite beroende på utväxling jag valt ,jag har också haft framgångar med att bara köra på 5 växlar och köra lustgasen för att kompleterra det 2 förlorade växlarna på första växeln, fördelen är snabbare acceralation från 100 km/h till top speed.

    Jag förlitar mig inte längre på Dyno, utan jag kollar på evolution points i första hand när jag finjusterar bilen, jag ställer in bilen så jag får max evolution points, alla dina fusions parts räknas med i evolution points, bilen behöver justeras varje gång du sätter på nya delar (om du orkar annars vänta tills du har gjort många uppgraderingar och du märkar du har svårt att vinna). Att ställa in bilen til max EP funka för det mesta, beroende på längd på banan, det kan finnas situationer där du vill ha mer top speed då kan det vara värt att sänka EP och få lite mer top speed för att få lite mer balans.
     
    indika gillar detta.
  14. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Hur många live races kan man ta på ett dygn och blir det aldrig fler än 10 silvernycklar som högsta belöning?
     
  15. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Well att vinna silvernycklar är ett jävla slit om jag ska vara ärlig, men om man vinner majoriteten av alla races så går det ju givetvis snabbare, värt att notera är att det kanske är mer amtörer som kör t1 och t2 bilar och kan därför vara lättare att vinna, t5 kan vara extremt tight ju högre upp man kommer, min snabbaste bil är just nu 10,40 sekunder på en 1/2 mile i live races. här är marginalerna extremt tighta vi snackar tiondelar, i t1 och t2 kan det skilja sekunder.

    Men, Live races är inte enda sättet att vinna silver nycklar du kan göra det via dayliy races som är var 4e timme, samt via olika kupper, du kan även få via ditt team om du gör ett bra job och är aktiv.

    Tänkte köpa en Nvidia shield TV är riktigt trist att CSR 2 inte verkar funka till denna maskin hade varit grymt.
     
  16. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Jag tar alla mina nycklar med en t1 fiesta. Jag vinner ungefär sju av tio race. Dock så hålls jag tillbaka av timern, ibland måste jag vänta till nästa dag innan jag kan köra fler race.
     
  17. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Ja den där timern är jobbig. Men är ännu jobbigare när man vinner bilar man redan har i med silver nycklarna, men ibland kan det vara bra för om man strippar bilen får du många nya fusion parts.

    Fiesta är en av de bästa t1 bilarna. Men jag skulle råda dig att använda Veloster Turbo den är snabbast, i t1 så vitt jag vet såvida den nya mercedes t1 bilen inte är snabbare (jag vann den igår har inte provat den ännu). Men som sagt beror ju inte bara på vilken bil man har utan vilka delar man har.. du kanske har bättre delar till fiesta bilen.
     
  18. indika

    indika Custom Android Moderator

    Blev medlem:
    23 okt 2010
    Inlägg:
    4 775
    Mottagna gillanden:
    1 807
    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq och Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Den går inte att uppgradera mer. Men det spelar egentligen ingen roll du blir ändå matchad mot spelare med liknande dynotid. Det gäller att köra snabbare än dynotiden. Min dynotid är 12.620 men jag kör mellan 11.906 och 12.040. Så för det mesta ligger jag en halv sekund före motståndaren. Ibland möter jag dock spelare som gör likadant som jag och då kan det hända att jag förlorar.
     
  19. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag växlar alltid innan det blir grönt, tycker det bara förvirrar människor att växla fel.. när det står "good shifting" very good "shifting etc jag får alltid bättre tider om jag växlar innan grönt ibland till och med innan rött (med F12an) är väldigt olika med olika bilar men jag tycker det snarare lurar folk att växla fel..
    Tror växel indikatorn bara är till för T1 om jag ska vara ärlig i det övriga är den ganska opåltilig.
     
  20. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 395
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Screenshot_20170313-060418.png

    Bästa tiden hittils
     
    Last edited: 13 mar 2017