Problem: Fingeravtrycksinställning borta

Diskussion i 'Xperia Z5 Premium - Allmänt' startad av Victor.E, 30 dec 2016.

  1. Victor.E

    Victor.E Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 dec 2011
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har precis bytt baksida på min premium, pga klantighet vart jag tvungen att byta batteriet också.
    När jag startar upp telefonen igen så funkar inte fingeravtrycksläsaren, vilket funkade fint innan jag plockade isär den.
    Så jag tänker att det är något fel i inställningarna, går in där och ska kolla men allt om fingeravtryck är borta?? Vafalls??

    Har googlat endel och kommit fram till att detta verkar ha uppkommit i samband med MM uppdateringen, men dock på USA modeller? Min är svensksåld och borta inte påverkas..?

    Självklart har jag testat starta om telefonen också, utan resultat..

    Går det att få tillbaka på något smidigt sätt?
     
  2. combatzone

    combatzone Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    82
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    eftersom det hände när du byta batteri och baksida så är det ganska uppenbart att du har förstört något i mobilen
     
  3. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 489
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Du har förmodligen kommit åt en kabel till fingeravtrycksläsaren vid demontering så den har lossnat eller gått sönder. Då den är sönder/lossad känner mjukvaran inte av någon signal från den och således försvinner mjukvaruinställningar för den då mjukvaran inte hittar någon sådan hårdvara.
     
    SHM gillar detta.
  4. DH470

    DH470 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 dec 2016
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    Bara att plocka isär telefonen igen och se vad som skulle kunna vara fel
     
  5. Lidback

    Lidback Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2011
    Inlägg:
    2 420
    Mottagna gillanden:
    503

    MINA ENHETER

    Använder man logiken i det du beskriver så har ju något hänt under den tid du gjorde bytet av delar. Du säger själv att den funkat fint innan du plockade isär den.
    Som tidigare talare har sagt, så är det du som lyckats på något vis vid av/i-montering ha sönder något/något ligger i kläm/något som inte sitter anslutet ordentligt.
    Låter otroligt att det skulle bero på mjukvara då problematiken uppstod efter att du varit in och pillat.