Fråga: Rom till swr50?

Diskussion i 'Sony' startad av onroads, 13 jan 2017.

  1. onroads

    onroads Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Nu när wear 2.0 preview funnits ett tag. Finns det någon som knåpat ihop en rom till swr50? Det verkar som inte den får officiellt stöd för 2.0.
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Du kan få rootåtkomst, men det verkar dåligt med AW 2.0-ROMs: https://forum.xda-developers.com/smartwatch-3/development

    Jag tror att förklaringen till detta ligger i att man använder ett chipp från Broadcom. Utan drvirutiner kompatibla med Wear 2.0 är det nog riktigt tufft att få det att lira, tyvärr.

    Visst, det är säkert möjligt att boota, men för bluetooth, sensorer osv blir det nog väldigt svårt.

    Jag hoppas in i det sista på att den får 2.0, vi vet ju faktiskt inte :) Men om Broadcom har noll intresse hamnar man säkert i samma sits som med Snapdragon 800/801 för Android Nougat 7.0, där Qualcomm inte hade lust att släppa openGL ES 3.0-kompatibla drivrutiner för grafikdelen, vilket satte stopp för nyare versioner än 6.x för telefoner som bygger på den plattformen.
     
  3. onroads

    onroads Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    424
    Mottagna gillanden:
    100

    MINA ENHETER

    Gött med ett utförligt svar! Tack så mycket [emoji5]️ Det är bara att hålla tummarna. Men det ligger lite i deras intresse med tanke på att de fortfarande säljer swr 50. Det verkar inte komma någon ersättare heller. [emoji32]
     
    bernard gillar detta.
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Nej, smartklockor har ju tyvärr haft en fantastiskt seg start. Sony är nog lite skeptiska, men av alla klockor jag testat, Gear S3 undantaget, tycker jag att SW3 står sig riktigt bra om man har prislappen i åtanke. Den är kompakt, har hygglig batteritid och en display som går att ha på 24/7 utan att batteriet tar slut på en dag och är vattentät samt tål stryk .

    Mycket av detta beror på Google. Android Wear var inte moget vid lanseringen och grundläggande saker som språkstöd för annat än ett begränsat antal regioner saknas fortfarande. Wear 2.0 verkar lösa mycket av problemen, men dröjde ju närmare 2 års tid också :)
     
    onroads gillar detta.