Vad hände med min Spica?

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Wassblad, 1 aug 2010.

  1. Wassblad

    Wassblad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Igår fick min telefon spelet totalt.

    Det började med att jag hade laddat hem en app. Minnet var då nästan fullt så den där lilla ikonen kom fram att det var dags att fixa mer diskutrymme. Jag brydde mig inte om det just då för jag skulle iväg på partaj.

    Efter nån timme skulle min bättre hälft låna mobilen för att ringa sin vän. Seg, var bara förnamnet. Allt gick i slow motion. Så jag tänkte att jag får väl rensa bort ett par appar så det blir mer plats. Detta gjordes efter mycket besvär. Det tog en evighet att avinstallera pyttesmå appar.

    Sedan kom de riktiga problemen. Telefonen startades om och även detta tog lång tid. Precis när telefonen var redo att användas så kom det ett meddelande om att en process kraschat och processen måste stängas. Då starta telefonen om sig igen. Så här gjorde den ca 10 ggr. Telefonen förstörde således en bit av min kväll då jag fick rikta uppmärksamheten mot denna mojäng och inte på ölen.

    Nu verkar den dock funka som normal. Har ni någon idé om vad som har hänt?

    <3
     
  2. Freeedrik1990

    Freeedrik1990 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jul 2010
    Inlägg:
    40
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    I själva verket var det nog du som hade fått fnatt efter lite för många öl!:cool:

    Ne men vi får inte glömma att teknologi är alltid teknologi och gör inte alltid som vi vill eller som den är skapt för att göra. Funkar mobilen som den ska nu är det nog inget att oroa sig för. Linux, Windows, android osv. är i dagsläget nästintill levande operativ system och precis som människan är den inte fel fri!;)
     
  3. tugge

    tugge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Sony Xperia 5 II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia 5 II
    Lustigt, min telefon gjorde precis likadant imorse..
     
  4. Wassblad

    Wassblad Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hehe man vet ju inte, kanske var fyllan.

    Nä så illa var det inte. Visst ballar OS ur ibland. Min fundering var väl kanske ifall man behöver göra någon form av ominstallation. Men nu verkar den funka som den skall. Fixade nog till sig själv.
     
  5. tugge

    tugge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Sony Xperia 5 II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia 5 II
    Min spica var knepig hela dagen efter att den betedde sig sådär..
    Så på kvällen så gjorde jag en factory reset, och nu funkar telefonen klockrent igen, har aldrig känts så snabb som nu :)
     
  6. pjb

    pjb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ibland när mobiler och datorer inte blir bättre av omstart och avinstallation av tänkbara felkällor som program/appar kan det som nästa steg hjälpa att ta ut batteriet eller dra ur sladden innan man startar på nytt. Sedan återstår bara steg tre total systemåterställning vilket alltid är jobbigt eftersom man man då måste börja om från början och förlorar allt som är sparat (om inte gjort en backup), program och inställningar.