2.2 förändringar och förbättringar

Diskussion i 'Desire - Allmänt' startad av Mobilotta, 1 aug 2010.

  1. ηπρg

    ηπρg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag upplever inte längre att det hackar när man filmar i 720p. Det slutade när jag hade startat om telefonen.
     
  2. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Apropå minneskortet och att filma i 720p:

    Jag pratade för en liten stund sedan med HTC om detta, och enligt teknikern spelar valet av vilket typ av minneskort man har ingen roll. Den ska kunna filma i 720p utan att lagga oavsett om minneskortet i fråga är klass 2 eller klass 6. Jag ska testa kameran grundligt idag och filma nån minut något objekt som rör sig utomhus och börjar det lagga skickar jag båda filmerna till HTC. Men innan jag skickar filmsnuttarna bad killen mig att köra en fabriksåterställning.
     
  3. fredroid

    fredroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Min inspelning laggar när jag har Metering:Spot men inte med Metering:Center i videokamerans inställningar.
     
  4. sm0pjr

    sm0pjr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telia x 2
    Telefon:
    Sony Xperia X Dual F5122

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia x 2
    Telefon:
    Sony Xperia X Dual F5122
    ROM:
    7.0
    Info:
    Bra telefon med 2xSIM
    Platta:
    Nexus 10
    ROM:
    5.0.2
    Info:
    Bästa Tablet jag någonsin ägt.
    Platta 2:
    Samsung S3 SM-T825
    ROM:
    7.0
    Info:
    Värdig efterföljare till min N10:a
    Hej, jag gjorde som ovan, men den enda jag kan ladda ner är 8.0.0.644_Scandinavia_Card_Image.zip och det är densamma som jag fick när jag köpte programmet i Maj och det är ju den versionen som slutat fungerar.

    Vilken version är den uppdaterade som du fick??
     
  5. DSD

    DSD Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 apr 2010
    Inlägg:
    487
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Ledsen länken leder till sidan där man laddar ner kartorna som man köpt, men längre ner på sidan (när du fyllt i uppgifterna så finns det en länk till själva installationen). Det är den länken som du behöver klicka på för att komma till sidan där du kan ladda ner rätt version av CoPilot.

    http://www.alk.eu.com/copilotlive/androidinstall/
     
  6. Boota

    Boota Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jul 2010
    Inlägg:
    275
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    nexus 6p
    konstigt... för mig har batteritiden snarare fördubblats känns det som. innan var jag tvungen att ladda vid lunch... nu är den fortfarande på 80+ %
     
  7. lar

    lar Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Gillar Froyo men är väldigt upprörd över att man inte fixat till Gmail notifications för mail som sorteras in under en label. Som det är nu så kommer det endast notification om man får ett nytt mail som landar i inboxen! Sedan så är det fortfarande buggigt när man använder sig av en gmail label som shortcut på en hemskärm.

    Gör en shortcut av tex inboxen och sedan valfri annan label. Öppna en label via shortcut, stäng ner programmet via "hemknappen". Öppna inboxen via shortcut och du har fortfarande en vy över labeln!

    En fråga till: Jag föredrar Dolphin browser HD framför den förinstallerade webbläsaren. Är även dolphin uppsnabbad i.o.m 2.2 eller är det bara standardwebbläsaren som fått turbofart?
     
  8. sm0pjr

    sm0pjr Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    4
    Operatör:
    Telia x 2
    Telefon:
    Sony Xperia X Dual F5122

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia x 2
    Telefon:
    Sony Xperia X Dual F5122
    ROM:
    7.0
    Info:
    Bra telefon med 2xSIM
    Platta:
    Nexus 10
    ROM:
    5.0.2
    Info:
    Bästa Tablet jag någonsin ägt.
    Platta 2:
    Samsung S3 SM-T825
    ROM:
    7.0
    Info:
    Värdig efterföljare till min N10:a
    Tack för hjälpen DSD,

    Nu snurrar CoPilot igen.. :-) :-)
     
  9. Viggo

    Viggo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Videokameran är under all kritik och har alltid varit. Massa brus och spelar ingen roll vilken upplösning man använder, hamnar alltid kring 13 bilder per sekund (class6 minne).
     
  10. 42Hz

    42Hz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ska bli intressant att se hur detta påverkar betteriförbrukningen, tycker jag har väldigt kort batteritid mot vad andra säger sig ha, tror inte jag använder min telefon så mycket mer än normalt (vad det nu är. :))

    Att kunna lägga applikationer på SD var mer än välkommet! Gick igom alla app:ar och flyttade alla som gick till SD-kortet, plötsligt hade man massor med plats! :)
     
  11. aeqvist

    aeqvist Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    648
    Mottagna gillanden:
    118
    Telefon:
    S9+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S9+
    Fick 20fps med standard minnet 4GB. Det där med under all kritik betyder ju om man jämför med en annan telefon i samma klass eller om man jämför med en bra riktig kamera. Utomhus när det är soligt och fint tycker jag den fungerar bra.

    Visst den är ju riktigt kass men jag vet inte någon mobil jag skulle kunna skryta med när det gäller att spela in video.

    Därför ska man aldrig räkna med att kameran är bra på en mobil. Jag förstår dock inte varför dom inte lägger mer krut på kameran. Känns som dom kommit bort från det litegrann, tråkigt..
     
  12. lumba

    lumba Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    ~ 20.8 fps standardinst. i 720p
    ~ 21.7 fps standardinst. Wvga i 800x480

    Inte så stor skillnad, men när man tittar på videon i 720p så blir det ränder i bilden när man rör omkring bilden, fast det funkar bra när man håller kameran stilla. Kan bero på grafikkortet på datorn jag sitter på, men ni andra upplever kanske samma fenomen? Blir inga ränder i 800x480, alltså det ser ut som att renderaren inte hinner med så det laggar i FPS matningen mellan bildrutorna så att säga. I början hade jag riktiga hack också, men det blev bättre när jag resetade till standardinställningarna.
     
  13. lumba

    lumba Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2010
    Inlägg:
    429
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kollade på videorna på min nya laptop, där var det inga störningar i uppspelningen, så det berodde på den äldre datorns grafikkort. Mkt nöjd med HD-inspelningen. Dock tycker jag mig se nån minimalt lagghack nån gång då och då, men mkt bättre än första testet iaf. :) Kommer använda 800x480 när jag måste ha laggfri inspelning, och testa 720p mer när jag kan stå ut med eventluellt något mini lagg nånstans i inspelningen.
     
  14. unikum

    unikum Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2009
    Inlägg:
    774
    Mottagna gillanden:
    38
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Huawei Honor 7
    Platta:
    Nexus7
    Ni som vill ha apparna på sd-kortet. Testa appen Spare Parts. Finns på market. Har för mig man kunde tvinga alla appar över till sd-kortet med det. Widgetar får ni dock ha på teleminnet annars funkar dom inte.
    Själv kör jag med 1gb ext3 på sd och old apps2sd+ = dryga 100mb kvar på telefonminnet med 108 appar installerade. :D
     
  15. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Måste man ha ett nytt ROM installerat? Eller funkar det även med original? :)
     
  16. ηπρg

    ηπρg Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2010
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Spel som tidigare var jobbiga att spela (p.ga. låg FPS) fungerar nu utmärkt e.g Raging Thunder 2 och Ashphalt 5. De gick visserligen att spela innan men nu flyter de på bättre.
     
  17. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jodå, jag märkte detta när jag körde ett GPU-test i morse. Jäklar va det flöt fint! :) Nu är det så att jag lär nog inte ha några avancerade 3D-spel ändå (har PS3 Slim som spelkonsol) men lite coolt är det allt ändå. :)
     
  18. ActualRoyo

    ActualRoyo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2010
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    För mig låser den sig när jag trycker typ "sluta filma" iaf tar det sjuuuukt lång tid att spara filen eller vad den nu gör. Spelar ingen roll vilken upplösning jag filmar i.
     
  19. ljusjonas

    ljusjonas Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Laddat 2 ggr idag!! Otroligt dålig batteritid efter uppdateringen. Vad göra ??
    Måste va nåt fel. Nån som känner igen detta?
     
  20. Neonbrun

    Neonbrun Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2010
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det skulle kunna bero på att du leker med nallen mer än innan, men annars kan du ju alltid kolla vad som suger batteri med tx Spare parts! :)