Hjälp med att beställa Google Pixel

Diskussion i 'Google Pixel Allmänt' startad av lesk, 15 feb 2017.

  1. lesk

    lesk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2017
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel
    Hej alla!
    Jag har varit inne på detta forum och läst lite, och jag besöker Swedroid frekvent men har aldrig skapat ett konto förut.
    Jag skapade ett konto nu eftersom jag vill beställa en Google Pixel, men känner att jag behöver hjälp då jag aldrig gjort ett liknande köp, där produkten inte finns i någon butik i Sverige.

    Är det någon som har erfarenhet av några sidor? Billigaste stället?

    Jag har kikat på
    https://www.amazon.co.uk/s/ref=nb_s...words=Google+Pixel&sprefix=Google+Pix,aps,151 (denna sida förvirrar mig)
    och
    https://www.clove.co.uk/google-pixel
    och
    http://www.telefonshoppen.se/google-pixel-32gb-1.html
    och
    https://www.unlocked-mobiles.com/sim-free-mobile-phones/google-pixel-sim-free-p-87092.html

    Det jag undrar är, hur kommer det att funka med garantin från dessa? Har ni några erfarenhet av några av dessa sidor?

    Tack på förhand!
     
  2. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Amazon tror jag inte säljer Pixel till Sverige, och vid returärenden kan Amazon krångla om att
    telefonen måste skickas in från UK. Vissa är strikta med gråimport, och tror att detta gäller Google Pixel bland annat.

    Google Pixel finns inte att köpa via Clove ännu; annars hade det gått utmärkt att handla via dem. Kan varmt rekommendera Clove - utmärkta att göra med :)

    Köper du en enhet inom EU har du det garantiskydd som alla konsumenter inom EU åtnjuter: http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_sv.htm. Handlar du från en butik utanför EU kan du nog säga tack och adjö till ev. garanti utan mycket krångel.

    Det är väl främst Currys PC World och Carphone Warehouse och Dixons (som santliga ingår i "Currys") som säljer Pixel i UK. De skickar dock inte utomlands, utan du måste köpa i butik på plats.

    Proshop är danska och ett flertal här i forumet har beställt därifrån. Leveranstiden varierar dock, men skulle nog som @Psicosis@Psicosis är inne på välja dem framför de andra du listat.
    Google erbjuder ingen internationell garanti för Pixel förresten, och de är visst krångliga att fixa även om man köpt dem och bor i USA eller UK. Få serviceställen tydligen då de lagt ut servicen på entreprenad...

    ps. Välkommen till forumet i egenskap av medlem!
     
    Last edited: 15 feb 2017
    Psicosis gillar detta.
  4. lesk

    lesk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2017
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel
    Tack så mycket för det tipset! Ja det var en verklig skillnad på pris måste jag säga. Blev nästan lite avtaggad när jag ser priset. Men är som sagt sjukt sugen på en Google Pixel, den verkar så trevlig!

    Du säger att Clove är utmärkt att köpa via, men då är det samma strul med garantin där då? Tänker för att Storbritannien ska väl ut ur EU? Eller hur blev det med det? ^^

    Har ni själv beställt en pixel? Hur var er upplevelse, tog det lång tid att få den? :)

    Tack för välkomnandet! Känns bra att ha ett konto ^^
     
  5. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jag vågar inte svara på hur det ser ut efter utträdet. Det är nog ingen som riktigt vet ännu.

    Ja, priset blir riktigt häftigt via Proshop. Du får ju nästan en weekendresa i London för mellanskillnaden med tanke på hur billigt flyget är :)

    Telefonen finns ju iofs i Tyskland också, så man kanske kan hitta den där. Tror dock bara att det är T-mobile i Tyskland som säljer dem.
     
  6. cobbe

    cobbe Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jun 2009
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    112

    MINA ENHETER

    @lesk@lesk Storbritannien har inte lämnat in någon ansökan om att lämna EU än. Sedan tar det ca 2år att lämna. Då har ju ändå Garantin gått ut.
     
    bernard gillar detta.
  7. lesk

    lesk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2017
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel
    Okej tack för infon!
    Har kollat upp telefonshoppen lite extra nu och det verkar vara ett seriöst företag. Ska till deras butik idag och prata lite. Blir betydligt billigare än från den Danska sidan isåfall.

    Sen så verkar de som att jag har lite flyt, en arbetskollega ska till London i veckan. Hon kanske kan ta med sig en Pixel hem. Frågan är då, har ni några tips på butiker och vad de brukar ligga på i pris? :)
     
    bernard gillar detta.
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Vilken Pixel är du ute efter exakt? Pixel XL är rätt knepig att få tag i då den säljer slut hela tiden, men vanliga Pixeln bör vara enklare.

    Currys har dem, men det verkar inte av hemsidan framgå vilka som har dem i butikslager: http://www.currys.co.uk/gbuk/phones...phone-by-google-32-gb-black-10154348-pdt.html

    Man kan däremot beställa dem för uthämtning i butik. Vet dock inte vad som krävs för att hämta ut den sedan, kanske både ID-kort plus kortet som använts för att betala.
     
    lesk gillar detta.
  9. lesk

    lesk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 feb 2017
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Google Pixel
    Tack! Jag är ute efter den vanliga mindre varianten, alltså inte XL, och den som är svart på 32GB. Ser ju att vara väldigt bra pris om inte annat! :)

    EDIT* Googlat lite mer och det verkar som att Currys använder sig utav Carphone Warehouse när man beställer mobil till butik när man ska hämta ut den. Om jag fattat rätt?
    På Currys webbsida "Currys PC World featuring Carphone Warehouse Oxford Street".

    Ska be min kollega ta en titt där, om inte annat ta en titt på Dixons inne på Heathrow. Lär ska uppdatera på fredag eller efter helgen med hur det gick, ifall någon är intresserad :)
     
    Last edited: 15 feb 2017
  10. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Klicka på "Check stock in stores" här: https://www.carphonewarehouse.com/g...order#!colour=black&capacity=32GB&dealType=sf

    Sidan listar lagerstatus både för Carphone warehouse och Currys-butikerna. Dock inte för Dixons, men det kräver ju ingen större ansträngning att kolla på plats.
     
    Gustav Karlsson gillar detta.