Nvidia Shield Android TV 2017

Diskussion i 'Android TV' startad av Swedroid, 5 jan 2017.

  1. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Borde du inte kunna skicka ljudet över Bluetooth till din telefon och koppla in dig på den?
     
  2. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Är det någon som testat ? jag har ingen shield.. så vet inte riktigt hur den funkar.
     
  3. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Tänkte att ännu smartare är kanske är köpa ett par Bluetooth hörlurar och koppla upp dig direkt till shielden, det måste ju funka
     
  4. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 200
    Mottagna gillanden:
    1 382
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Funkar inte. Telefonen och shielden vill båda vara Bluetooth sändare. Inte mottagare.
     
  5. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    hur är det... har den analog ljud utgång ?
    jag har en go vibe hörlursförstärkare..behöver dock köpa längre kabel dock.. men ja. inte riktigt lika smidigti som att bara plugga i den i hörlursutgången på fjärrkontrollen. Och med denna lösningen kanske det blir jobbigt att ändra i mjukvaran hurvida man vill ha ljudet i analogt eller via hdmi till tvn

    [​IMG]
     
  6. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

  7. rodak

    rodak Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    2 200
    Mottagna gillanden:
    1 382
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    ROM:
    Stock
    Varför inte bara plugga hörlurarna i handkontrollen? Den har ju 3,5mm uttag. Bara fjärrkontrollen på 2017 16gb som saknar uttag.
     
  8. cam_neely

    cam_neely Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    98
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Telefon 2:
    Google Nexus 6P
    Platta:
    Sony Xperia Z4 Tablet
    Platta 2:
    Nexus 10
    Övrigt:
    Shield TV x2, CC with GTV x2, Huawei Watch,Google Home x10
    Detta fungerar givetvis perfekt. Jag har både den gamla och nya Shielden. Använder mina Bluetooth hörlurar till båda. Fungerar givetvis bra att köra genom handkontrollen oxå! Smidigare utan sladd dock :)
     
  9. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Suttit några timmar nu med Shielden och enda klagomålet jag har är volymkontrollen på fjärrkontrollen...Den behöver mer optimering av Nvidia. Släpar ju efter rätt friskt emellanåt, alltså från att man sveper tills det händer nåt.

    Nån annan som märkt av detta?
     
    bernard gillar detta.
  10. Duvel

    Duvel Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Nej det har jag inte märkt, men har lite problem med att hitta den i nätverket eftersom jag vill att den ska vara min ny Plex server.
     
  11. Boppen18

    Boppen18 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2017
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Kört med min Nvidia Shield i snart en vecka, allmänt bra intryck.
    En del småsaker som jag ännu inte är bekväm med:
    * svårt att sköta volymen via Nvidias fjärrkontroll.
    * jag upplever att enheten stundtals är lite "seg", med det menar jag att från det att jag tryckt på fjärren så kan det ta en stund innan själva enheten utför jobbet. Kanske överkurs men min gamla mediaspelare reagerade blixtsnabbt.

    Och sen vet jag inte om följande har med enheten att göra eller inte:

    På min gamla mediaspelare, Xtremer Wonder som även den är Androidbaserad, är utbudet mycket större i GooglePlayStore.??? Jag letar speciellt efter en app som heter VideoPass.

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.motogp.videopass

    Jag har denna app installerad i Xtreamer, men hittar den inte i Nvidia?
    Vet ni om utbudet är begränsat på något sätt?
     
  12. thexps

    thexps Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2012
    Inlägg:
    882
    Mottagna gillanden:
    268

    MINA ENHETER

    Ja utbudet är begränsat i Shield.
    Men du kan ladda ner APK filen till de apparna du vill ha och installera den vägen.
     
  13. Boppen18

    Boppen18 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2017
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Är det bökigt att ladda ner en APK fil?
    Jag kan inget om det?
     
  14. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Nej inte alls.

    Googla apk + namn på app ladda ner apk. Gå in på inställningar och säkerhet har jag för mig, bocka i Okända källor (dvs tillåt installation från icke officiella källor). Dubbel klicka på apk-filen och godkänd installationen.
     
  15. Boppen18

    Boppen18 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2017
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Ok! Jag ska testa detta ikväll.
    Tack för hjälpen!
     
  16. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Kompletterar svaret från @Leo83@Leo83 med att du måste vara försiktig när du hämtar hem APK-filer från nätet. Den enda källan som är riktigt pålitlig för närvarande är: http://www.apkmirror.com (Alla appar som laddas upp här får sin signatur verifierad mot signaturen i Google Play).


    Det säkraste och bästa sättet är att installera apparna du vill ha på din telefon själv först, och sedan använda exempelvis "Solid Explorer" för att göra en backup på APK-filen till telefonens minne, och sedan föra över den därifrån till din Shield. Du kan då också vara säker på att du fått den senaste versionen.
     
    iterva gillar detta.
  17. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Går det inte att ladda ner apk:en viss browsern på shielden och sen bara klicka på filen? Man ska ju inte behöva en Explorer för det tycker jag.
     
  18. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jo, men det förutsätter väl att APK-filen finns att hämta från någon trovärdig källa. Själv tycker jag att det är så smidigt att extrahera APK:n själv att jag inte riktigt ser poängen med att hämta APK:er från nätet alls, om de nu inte saknas i svenska Google Play, speciellt som man alltid får den senaste versionen från Play när man gör det själv.
     
    Leo83 gillar detta.
  19. Boppen18

    Boppen18 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 feb 2017
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0
    Laddade ner ES filhanterare och googlade därifrån fram rätt apk. Efter mycket knep så installerade jag appen. (Jag saknar att det inte är en air-fjärrkontroll), upplevde det som mycket svårt att se var markören befann sig och vad jag egentligen tryckte på.
    Väl installerad och appen öppnas: den öppnas i stående format, alltså likt på en telefon, med resultatet att endast ca 1/3 av tv's yta används. Något som går att ställa in? På min gamla mediaspelare var detta inget problem.....
     
  20. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    5.1 släppt.

    What’s New in 5.1?

    Rumble Support for GeForce NOW

    GeForce NOW joins GameStream with support for dual vibration feedback with the new SHIELD controller.
    Try it out today in games like Tomb Raider, ABZÛ, and LEGO Star Wars The Force Awakens.

    And More

    • Amazon Video enhancements for surround sound as well as remote control responsiveness.
    • Support for encrypted VP9 with subsampling.
    • Enhanced system performance and stability.

    Other Enhancements
    • Adds Amazon Video app enhancements for surround sound pass-through, remote control responsiveness, and resolves cases of blank display for HDR playback.
    • Adds support for Encrypted VP9 with subsampling.
    • Delivers v1.02 firmware update for the new SHIELD controller. Fixes responsiveness when waking SHIELD from sleep, resolves issues when updating the controller while connected via USB, and fixes IR setup issues.
    • Delivers v1.05 firmware update for the new SHIELD TV (16GB) when paired with SHIELD remote. Update fixes issues with battery level reporting.
    • Delivers v1.06 firmware update for the new SHIELD TV (16GB) when paired with SHIELD remote with headset jack accessory. Update fixes responsiveness when resuming from sleep.
    • Fixes instances of SHIELD restarting when connected to Wi-Fi with location services disabled for certain EU regions.
    • Fixes rare cases of random system restarts.
    • Fixed cases of reduced system and gaming performance due to reduced available memory after using certain video apps.
    • Fixes cases of no surround audio from some sound bars when using EAC3 audio pass-through.
    • Fixes cases where USB drives were incorrectly being reported as slow when adopting storage.
    • Fixes cases where HDR capability was incorrectly showing in Netflix for non-HDR TVs.
    • Fixes an issue with 2TB+ hard drives that would show half the available storage when the drive is moved from adopted (internal) storage back to removable storage.
    • Updates Google Play Store version to resolve issues of apps not automatically updating.
    • Added network option to disable IPv6 to resolve cases of Ethernet connection dropping or not working.
    • Fixes cases of black screen after Upgrade 5.0 for cases where the TV EDID is blank or HDMI cable is bad. Although SHIELD now returns to a safe resolution, we recommend customers check their HDMI cable to ensure it is able to deliver the full resolution supported by their TV.
    • Fixes cases of the setting for SHIELD storage access over local network disappearing for German language setting.
    • Fixes cases of BBC apps missing in UK.
    • Fixes cases where Network Attached Storage mounting stops working when SHIELD is set to some EU languages.