TrueCaller - Nummerpresentatör

Diskussion i 'Applikationer' startad av mamedi, 24 sept 2009.

?

Vad anser du är ett rimligt pris för denna typ av app?

Poll closed 26 okt 2010.
  1. 49 KR

    6 röst(er)
    10,7%
  2. 39 KR

    4 röst(er)
    7,1%
  3. 29 KR

    31 röst(er)
    55,4%
  4. Gratis

    15 röst(er)
    26,8%
  1. nami

    nami Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2009
    Inlägg:
    541
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Om någon vill vara mer specifik med notiserna som är jobbiga så försöker vi fixa det.
    Stort tack!
     
  2. Axan

    Axan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    1 525
    Mottagna gillanden:
    568
    Telefon:
    Iphone 11 Pro Max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Iphone 11 Pro Max
    Enkelt! Alla popups som innehåller något om att testa en ny funktion kan ni ta bort direkt. Den enda popup jag vill ha är när någon ringer och appen visar vem det är.

    Ex popup är: Att ni tjötar på en att testa er dialer. Är jag intresserad av den, så lovar jag att jag installerar den själv.
     
    michael.f8 och jnsson gillar detta.
  3. humble

    humble Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8
    Måste hålla med @Snah@Snah. Är du seriös?? Så fyrkantig kan vi väl inte behöva vara att du ska ha uppställt punktform eller så? Står klart och tydligt allas missnöje och kan ni inte utläsa det så är ni riktigt illa däran.

    Däremot så måste jag också till er fördel säga att dem minskat en del sen vi skrev och protesterade. Men de finns fortfarande. Du och dina kolleger @nami@nami måste ta mig och övriga för en idiot. Exempelvis; Om vi efter åtskilliga popups om att få reda på om andra talar i telefonen fortfarande inte vill ha den så kan jag garantera att vi blir ännu mer emot tjänsten.
    (Det lilla som jag sett för iPhone så kan jag nog säga att är vi missnöjda så lät iPhone ägare vara ännu mer missnöjda - jag skulle aldrig rekommendera en iPhone användare att installera TrueCaller, dock med viss skepticism en Androidanvändare)

    Nu har ni kluvit dailern som ni hade förut och ni ville bli en messenger-spelare. Men er synsätt och hur ni agerar retar upp folk. Ni tog över alternativen i mobilen och förutsatte att vi ville ha er dailer per default etc, er messenger, att vi vill att folk ska se när vi pratar i telefon.

    Tror att er ekonomiska situation speglar av er, förstår att investerarna vill se resultat och inte fortsätta backa med 180 miljoner eller vad det nu var. Men resultatet kommer bli massflykt. Vet inte exakt vad ni kommer tjäna pengar på genom ta över dailern.. reklam? Mycket reklam blir det.. Luktar mest desperat.

    Jag har tipsat er om andra tjänster som kan vara till er fördel. I er nummerpresentation så har ni lyckats få med facebook profilbild. Något som ingen annan tjänst har, facebook spärrade sånt. Googles egna matchning i androidkontakterna är spärrad av facebook. Flera som efterfrågar det. Just nu är det bara ContactSyncDuck for Facebook som funkar. Ubersync, mfl är useless idag.
     
    PsychoCheF gillar detta.
  4. nami

    nami Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2009
    Inlägg:
    541
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Det är lite tråkigt att folk på forumet blandar ihop vad som händer med finansiering av bolaget med vad som händer produkten. Medan andra fokuserar på finansiering försöker vi fokusera på att förbättra produkten och få användare som dig själv att känna att det är en bra produkt som de vill använda. Tyvärr måste jag dock säga att notiserna är viktiga och vi inte helt enkelt kan ta bort allt, de är viktiga för att kunna driva fortsatt engagemang i appen och utanför. Men om ni känner att vi skickar för många så vill vi så klart åtgärda det, vilket är varför jag frågar om just den hela tiden. Jag ser så klart er irritation och vill göra något åt det, men behöver mer kött på benet för att kunna göra det.
     
  5. humble

    humble Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8
    Fast om du stänger av er tillgång till kontakterna så slutar appen att fungera som denna artikel som är nyligen publicerad http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.66...ecaller-fran-att-spionera-pa-din-kontaktlista (tolkar jag dig rätt så stämmer inte artikeln, fake news enligt modern term)

    Förstår att ni gärna vill ha tillgång av kontakterna. Lite det som bygger storheten. Tror folk kan köpa det konceptet på något sätt. Mina tankar blir att om ni inte tar mina och andras kontakter, var får ni tag i er databas? Ser också på vissa inkommande samtal att det är privata kontakter.. "pappas kompis ove" (typ). Jag har inga problem att bidra. Personligen så hjälper jag till google maps med bilder i deras loyaltyprogram.

    Jag har laddat ner från google play. När jag kollar i appen ser jag ingenstans att jag kan välja att dela eller inte dela mina kontakter med er.
     
    PsychoCheF gillar detta.
  6. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Lämnade er för länge sen och inte använt appen på många år. Men mitt tips efter att följt tråden är att lägga notiser endast som meddelande i appen UTAN någon form av notis/ljud.

    Så helt enkelt "meddelanden #1".
    ... En tids användning.
    "Meddelanden #17".

    Detta utan någon som helst notifikation.
     
  7. nami

    nami Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2009
    Inlägg:
    541
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Artikeln menar nog inte att vara fake, men den är inte längre factual correct (2012 var den det). Tyvärr lyckas vi inte alltid förklara hur allt fungerar eftersom policyn från apple och google osv ändras nästan varje år.
    Om du laddat ned appen från Google Play så kan du *inte* dela med dig av dina kontakter, därmed så fungerar appen alltid och vi frågar aldrig om något gällande dina kontakter. Om du laddat ned appen från Windows Phone store däremot så får du frågan. Som sagt är detta bara anpassningar efter hur olika plattformar fungerar.
    En anledning till att det fortfarande finns information som "pappas kompis ove" kan vara för att vi efter samtal frågar användare om de vill bidra med namn till numret, funktionen kallas "suggest a name". Den informationen använder vi sedan precis som andra datapunkter, men om detta är ett stort problem så kan vi sänka prioriteten på den datakällan så att detta inte uppstår, nackdelen är att det kan bli fler tillfällen då vi inte ger något resultat alls. Men det är därför er feedback är så viktig för ser vi många som säger samma sak så försöker vi gräva djupare i det
     
  8. nami

    nami Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2009
    Inlägg:
    541
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Det är ett bra förslag, ska kika på det, tack vännen!
     
    humble, jnsson och chraist gillar detta.
  9. humble

    humble Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8
    Jag har absolut inget problem med det. Och jag brukar också rätta till de som kommer in som är felaktiga för att hjälpa andra att få rätt presentation
     
    nami gillar detta.
  10. andekar

    andekar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    304
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER


    Men om man nu följer artikeln och tar bort Behörigheten "Kontakter" så kommer man inte längre igång med appen...??? Fastnar helt i bifogad bild läget och kan inte komma längre innan man godkänt Kontakter Behörigheten...
     

    Bifogade filer:

    PsychoCheF gillar detta.
  11. Nerre

    Nerre Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    2 110
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Xperia Z1 compact
    Övrigt:
    Smartwatch 3
    Jag får notiser om att det finns en ny version, men när jag klickar på dem får jag veta att jag redan har den senaste versionen.

    Men i senaste versionen så verkar notiserna annars lugnat ner sig, de var mycket mer irriterande förut.

    Grundproblemet med appen är väl att ni har försökt trycka in för mycket finesser i den. Det är enkelt att installera olika appar så ju fler finesser man trycker in i en app desto mer onödigt skit tycker folk att de får. En app = en funktion. Vill jag har fler funktioner installerar jag fler appar.
     
    humble, G4il1 och Snah gillar detta.
  12. JohnnyMann

    JohnnyMann Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Laddat från Google play.
    Så fort jag tar bort tillgången till kontakter för appen så slutar den att fungera(Android)
    Men gör så att jag kan använda appen UTAN att ge den tillgång till min telefonbok då, så är problemet löst.
    Förstår inte varför den skall ha min telefonbok för?
    Finns ingen som helst anledningen till det.

    För övrigt verkar du inte ha läst vad jag skrev, jag gav exempel på notiser jag inte vill se varenda gång jag använder appen.
    En gång räcker för att veta att ni har en dialer,,jag vill inte se skiten 10 ggr per dag.
     
    Last edited: 15 mar 2017
    Herrputte, PsychoCheF, humble och 1 annan gillar detta.
  13. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 004
    Mottagna gillanden:
    340

    MINA ENHETER

    @nami@nami
    Det som jag tror de flesta som hänger här vill ha är en app som bara visar vem som ringer och kan hjälpa till att blockera "spamsamtal".
    Det var vad TrueCaller startade att vara och var en riktigt bra sådan.
    Allt annat är ointressant!
    Vill man ha andra funktioner kan man installera dessa som tilläggsappar. Ungefär som Facebook gör idag med att särskilja Messenger, Groups osv med huvud appen.

    Ni är i alla fall i Sverige den appen som har bäst träffsäkerhet på inkommande samtal men jag håller också med om att det kommer för mycket information från appen som för mig är ointressant och störande.

    Många här har föreslagit en "lite" version med bara det viktiga. -> Visa vem som ringer och Blockera samtal, men vad jag sett i denna tråden (jag kan ha missat det) har det aldrig kommenterats från er sida.
    Är inte det ett alternativ för att göra alla era användare glada?
    En lite version och en full version med allt, om ni nu vill fortsätta att köra på med en full version "med allt" istället för dela upp de olika sakerna ni vill kunna erbjuda.
     
    Last edited: 16 mar 2017
    inact_0049, Aniquibobo, BasRutten och 5 andra gillar detta.
  14. humble

    humble Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 apr 2010
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    49
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy s8
  15. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
  16. Snah

    Snah Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2011
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

  17. PsychoCheF

    PsychoCheF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 apr 2010
    Inlägg:
    505
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Fick en ny TC version idag... det blir bara värre :-(
    Fanns det inte en pålitlig sida där man kunde ladda ner äldre versioner av appar?
    Finns den kvar och är det någon som minns när utförsbacken började för TC?
     
  18. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 397
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Synd att dom inte kan vara nöjd med det som är.. Men förstår att ett företag måste expandera.. Och att det är deras mål.. Men tror dessvärre appen blir lidande när dom försöker få in allt i en och samma app...
     
  19. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    https://swedroid.se/forum/index.php?posts/1990576

    Varsågod [emoji2]
     
    PsychoCheF gillar detta.
  20. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 476
    Mottagna gillanden:
    1 171
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Vadå, jättebra att en betaltjänst i Indien finansierar snikna snåla svenskars gratisanvändning. :)
    .