Diskussion: Den stora tillbehörstråden för Oneplus 3T

Diskussion i 'OnePlus 3T - Allmänt' startad av Swedroid, 26 nov 2016.

Taggar:
  1. söder

    söder Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    71

    MINA ENHETER

    Mitt skärmskydd som följer med från början börjar redan släppa lite i kanterna och få en del luftbubblor under sig.

    Är det tänkt man ska kunna ta av, rengöra och sedan åter sätter fast det igen på något sätt?
     
    vastis gillar detta.
  2. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 822
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Nej du kan inte montera det igen ifall du tar bort det.
     
  3. wuqqs

    wuqqs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    iDeal of Sweden har bra bilhållare tycker jag! de är dock anpassade för Samsung eller iPhone, men när du köper hållaren får du med 2st metallplattor som du antingen kan klistra på din telefon alternativt (som jag gjort) lägga en av metallplattorna, utan att klistra fast den, på insidan av Carbon-skalet jag köpte till när jag köpte min OP3T. Funkar hur bra som helst!!
     
    Acidmilk gillar detta.
  4. Acidmilk

    Acidmilk Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Ah, tack för tipset...fick bli en universal hållare: http://www.mytrendyphone.se/shop/universell-bilhaallare-161193p.html
    - funkar helt OK.
     
  5. isblomma

    isblomma Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Finns det smart covers till 3/3t? Inväntar leverans av min 3t nu och letar lite cases/skal till den.
     
  6. Elemental182

    Elemental182 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2011
    Inlägg:
    99
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Spigens neo hybrid
    Hade ett sådant till min förra telefon och det klarar tuffa tag, passform 10/10
     
  7. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Du kan köpa en vooc laddare från oppo då det är samma teknik. Jag fick precis hem en sladd från Ebay som funkar och som jag är övertygad om är original. Väntar på laddaren fortfarande dock. Har länkar osv i oneplus 3 tråden (inte 3t).
    Priset var typ 100kr för laddare och 50kr för sladd. Finns även folk på XDA som gjort detsamma.
     
  8. pacman

    pacman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    846
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Samma magnethållare som kostar 249kr hos iDeal kostar under tjugan på eBay. Just sayin'
     
  9. marges

    marges Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2012
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    40
    Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    Apple iPhone 13 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Övrigt:
    Sony KDL-55W808C
    Chromecast with Google TV
    Chromecast Audio
    Kollade lite på eBay, men hittade ingen VOOC-laddare med EU-kontakt. Sen är man ju lite misstänksam till billiga laddare från eBay. Piratkopior som börjar brinna kan bli en dålig affär.
     
  10. peter84

    peter84 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 dec 2013
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    25
    Operatör:
    Telenor & Halebop
    Telefon:
    Samsung S10e

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor & Halebop
    Telefon:
    Samsung S10e
    Finns det något vattentätt skal till 3T? Kan även tänka mig någon universal låda/påse om nån vet en som fungerar bra.
     
  11. Figan

    Figan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2017
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    6
    Kolla på bl. Naturkompaniet dom brukar ha vattentäta "påsar"
     
    peter84 gillar detta.
  12. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Igår fick jag hem Oppos Vooc-laddare som alltså är den teknik som Oneplus använder och kallar den då DASH.
    Det fungerar utmärkt och den bör vara orginal då förpackningen osv är med. Jag vet inte ens om det finns fejk-vooc laddare som fungerar men någon annan kanske vet det?
    Jag köpte även en us-eu adapter och limmade fast vilket blev riktigt bra.

    Så laddare + sladd + adapter gick poå under 160kr med frakt och det fungerar som sagt utan problem och jag är övertygad om att sladden är oneplus-orginal och ladddaren är Oppo-orginal.

    länkar på vart jag köpte:
    http://www.ebay.com/itm/222213715996?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
    http://www.ebay.com/itm/172351679139?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
    http://www.ebay.com/itm/371742899725?_trksid=p2057872.m2749.l2649&var=640720792026&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    Den vänstra är dash-laddaren som följde med Oneplus 3 och den högra är vooc-laddaren med adaptern ditklistrad. Den är något större än vad Oneplus3 laddaren är men jag har hört att Den som följer med till Oneplus 3T är större även den? Kan någon verifiera det?
    Jag tror att Oneplus 3 skickas med ak775 och Oneplus 3T med AK779 (som är den vooc-laddaren jag köpte)
     
    ravenshield gillar detta.
  13. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Det står ju inte ens på ebay-sidan att det skulle vara original... BTW, pluggadaptern är för Sovjet.
     
  14. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Vart står det att den är för Sovjet (den passar iaf i uttaget) Det som står är "1Pc Travel Charger Wall AC Power Plug Adapter Converter US USA to EU Europe"

    Angående vad de skriver om laddaren så är det kanske det generiska fältet du menar där de även skriver att det skall vara ak775 vilket alltså är fel.

    I beskrivningen så står det iaf:
    "It's gerenation III Oppo flash charger"

    Jag har inte hellre läst att det finns fejkade vooc-laddare när jag sökte på det men det kanske det gör men jag skulle då gissa att de endast laddar 2A vilket inte denna gör.

    Hur som helst, Oppo är den fjärde största tillverkaren av mobiltelefoner i världen och har använt VOOC i två år. De har sålt över hundra miljoner telefoner sedan dess och det bör därför även finnas laddare att köpa tänker jag till dem.
     
  15. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Vad det står spelar inte så stor roll, det finns ingen godkänd EU-kontakt som ser ut så där och det är stor risk att den kommer ramla ut av sig själv om man sätter den i ett vanligt jordat uttag (vilket jag vet av erfarenhet).

    Enda anledningen att inte skriva stort att det är en original Oppo-laddare är att säljaren vet att den är fejk. Om de säljer miljontals finns det stora pengar att tjäna på fejkade laddare som typ fungerar som originalet men sämre säkerhet och billigare komponenter, det är vanligt för Samsung och de andra märkena.
     
  16. Gurex

    Gurex Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    1 159
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Du kan såklart ha rätt men jag hittar inga rapporter om fejkade vooc-laddare. Att göra en vanlig 5v laddare är såklart mycket lättare än att göra en vooc-laddare som fungerar som en original.
    Att säljaren. Även skriver ak775 på ett ställe men ak779 på ett annat och dessutom visar bild på ak779 visar kanske att han/hon/hen inte är så bra på engelska som är vanligt bland kinesiska försäljare enligt min erfarenhet.

    Adaptern sitter kanon i uttaget och ramlar inte ut kan jag lova. Den du testade kanske var lite mindre eller nått.
     
  17. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Fast är det någon som letat efter fejks? De flesta som köper på ebay har ingen aning så länge det verkar funka.

    Varken den jag provade eller den du beställde är rätt kontakt för Sverige i alla fall.
     
  18. nEE

    nEE Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    201
    Mottagna gillanden:
    12
    Operatör:
    tele 2
    Telefon:
    SGS24U

    MINA ENHETER

    Operatör:
    tele 2
    Telefon:
    SGS24U
    Telefon 2:
    iphone 14
    Är inte nöjd med orzly tempered glass V2.
    Det är någon slags oljig fläck mitt i skärmen, denna syns även när skärmen är på vilket kan göra bilden lite grötig ibland. Maxxar jag ljusstyrkan syns det mindre. Man fick ju 2st i paketet men har inte velat testa den andra om det är så att jag måste göra något speciellt vid appliceringen för att slippa denna oljefläck.

    Någon som haft liknande problem?

    image1.JPG
     
  19. Figan

    Figan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2017
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    6
    Jag har själv Premium Tempered Glass på min 3T och där finns ett regnbågsmönster i mitten på skärmen. Men det är inget som stör eller man tänker på.
     
  20. milkywei

    milkywei Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Beställde likadana från EBAY, har samma problem som du har. Verkar vara ett ganska vanligt problem som Orzly har med sina tempered glass till OP3.