Fråga: Fick ny enhet men kameran räknar vidare

Diskussion i 'Xperia Z3 Compact - Allmänt' startad av H-M, 29 mar 2017.

  1. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Vad jag förstår fick jag en ny Z3c då det trängt in vatten. Står "enheten utbytt", nytt imei.nummer plus att den ser helt ny ut med plast fram och bak.

    Ändå har mina bilder filändelser på drygt 2200. Alltså där jag slutade med den trasiga. Var allt nytt borde det börja från 0 eller? Eller förs min fotostatisk plötsligt över?
     
  2. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    @Emir-SonyXperiaSupport@Emir-SonyXperiaSupport, vet du vad det kan bero på?
     
  3. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    På en ny enhet kan de knappast ha flyttat över kameran från den gamla.

    Har ju konto hos Sony men inte räknar ni antalet exponeringar?

    Bara nyfiken. Denna tar mkt bättre bilder än den gamla. Jag är faktiskt nöjd nu. Annan programvara eller uppdaterad kamera under livscyklen?

    Tillägg. Eller kan "enheten utbytt" betyda nytt moder/kretskort? Alltså fått min gamla åter? Den var/är i mint condition och skulle kunna förväxlas med en ny
     
    Last edited: 29 mar 2017
  4. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Hej H-M!

    Kikade lite på dina tidigare inlägg och hittade att du använt dig av Xperia Care+, du ska ha fått med en arbetsrapport i samband med reparationen - fick du det? I annat fall kan du skriva ditt ordernummer för reparationen/IMEI för den föregående enheten via PM till mig så tar jag en närmre titt åt dig? :)
     
  5. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Det skall jag göra. Detta är ju mer kuriosa. Kunde inte vara mer nöjd med snabbheten och kvalitén på arbetet! Personligen misstänker jag att "enhet utbytt" betyder att en vital del är bytt men att mobilen är min gamla. Inga problem med det. Den såg/ser närmast oanvänd ut täckt av diverse skal och displayskydd
     

    Bifogade filer:

  6. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Jaha okej nu förstår jag vad du menar - du tänker på DSC~ siffran? Det är inte så att du importerade tillbaka dina gamla bilder? Denna återställer räkningen om du tar borta alla bilder.

    Exempel: Du tar en bild och den får filnamnet DSC_0001.JPG, om du nu tar bort denna och tar en ny bild så får den samma filnamn, den går alltså inte vidare till 0002. Om du har importerat dina bilder från din föregående enhet så kommer den att räkna vidare därifrån. :)
     
    SHM gillar detta.
  7. H-M

    H-M Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jan 2017
    Inlägg:
    588
    Mottagna gillanden:
    246
    Telefon:
    Sony 5 MK II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 5 MK II
    Har pm:at dig nu. Nog som du säger. En smart funktion för annars skulle det kunna bli dubbelposter av tex jpeg001 osv. Upplever att bilderna blir bättre nu. Ja jag är nöjd med kameran i mobilen helt enkelt

    Edit: inte djupstuderat bilderna. Men se denna tex. Med "gamla" mobilen hade bilden plågats svårt av sk " kromatisk abberation". Dvs lila linjer runt kanter och trädgrenar tex. Helt borta här. Säkert en mjukvarulösning = bra. Den skulle också ha plågats av lite dis i motljuset
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 30 mar 2017