Bästa rakapparat/multitrimmer

Diskussion i 'Off Topic' startad av Peter.B, 6 apr 2017.

  1. Peter.B

    Peter.B Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2013
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Jag vet att det dyker upp sådana här trådar då och då, men nu vill jag ändå ha en aktuell och färsk tråd.

    Vilken är den absolut bästa rakapparaten/multitrimmern på marknaden idag? Den ska alltså kunna raka ansikte, raka kropp, trimma skägg och trimma hår. Alltså någon form av multitrimmer.

    Priset är inte superviktigt (även om billigare alltid är att föredra) men ett av kraven är att alltihop går att göra med en maskin. Jag ska ut och resa en längre tid och vill inte släpa med mig flera trimmers och/eller rakgrejer utan vill ha en pålitlig maskin så att jag kan se någorlunda städad ut. Batteridriven är alltså klart att föredra.

    Jag kan tänka mig att en bra hårtrimmer/skäggtrimmer blir det jag får satsa på? Kan den även raka ner helt "lent"?

    Kom med alla tips ni har!
     
    bernard gillar detta.
  2. Kent

    Kent Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2010
    Inlägg:
    711
    Mottagna gillanden:
    1 040
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 13 Pro max
    Telefon 2:
    Oneplus 7 Pro
    Platta:
    Ipad 10.5 pro
    Platta 2:
    LG G pad V500
    ROM:
    AOSP Nougat 7.1.1
    Moser, case closed ;) Moser har en del riktigt bra trimmare som är betydligt kraftigare än random Panasonic, Philips, Remington osv. Trendcut för 599:- är ett bra köp, men har du extremt kraftigt hår/skägg bör du välja antingen Li+Pro eller Chromstyle Pro (kraftigare motor samt Li-Ion-batteri).
     
  3. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 115
    Mottagna gillanden:
    3 917
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Kan bara hålla med, Moser är riktigtbra grejer och kvalité. Hade en gammal trådad hårtrimmer från Moser som jagköpte när jag var runt 20 år. Den fungerade 15 år senare [emoji4]
    En polare fick den och såvitt jag vet så fungerar den fortfarande. Men själv kör man med Moser men trådlöst/batteridrivet, så grymt mycket skönare.
    Det som är viktigt är att man oljar/smörjer in bladen med jämna mellanrum.
     
  4. Peter.B

    Peter.B Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2013
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Moser har jag blivit tipsad om innan och tror verkligen att det är kvalitetsmaskiner, men de går ju inte direkt att raka sig med? Alltså raka ansiktet..?