Problem: Kinesiska tecken smyger sig in.

Diskussion i 'Axon 7 / Axon 7 Mini' startad av nallhed, 19 apr 2017.

  1. nallhed

    nallhed Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Min A2017G på V1.20B02 har en ovana att smyga in kinesiska tecken där de inte hör hemma. Bifogade bild visar vad jag menar. Jag har använt denna widget på tidigare telefoner, så jag misstänker att det inte är appen utan telefonen som spökar.

    Är det någon som har tips på lösning av detta lilla men rätt irriterande problem?
     

    Bifogade filer:

  2. Butcherswe

    Butcherswe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Samma här
     

    Bifogade filer:

  3. nallhed

    nallhed Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    OK, jag antar att det är platsangivelser som är det gemensamma för dessa fenomen. Om jag ställer in min widget så att jag måste ange platsen manuellt så blir det rätt, med automatisk platsdetektering blir det kinesiskt.

    Edit: Jag prövade att ändra teckensnittet till 'SongTi' och då blir platsangivelsen korrekt.
    Edit (2): Jag ropade hej för tidigt, när jag tog en runda och platsen uppdaterades igen (automatiskt) så blev det kinesiska tecken än en gång.
     
    Last edited: 20 apr 2017
  4. nallhed

    nallhed Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2011
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Jag fick svar från ZTE på Facebook, de säger att de inte supportar min programvara (7.1.1 som jag fått in efter beskrivningarna i uppdateringstråden). De säger också att de jobbar på en nordisk version så det är väl bara att se tiden an.