Lenovo P2 - Officiellt i Sverige/Europa - 5100 mAh

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av ambassaden, 4 jan 2017.

  1. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Den är verkligen inte perfekt på något sätt (förutom ett) den här telefonen. Men jag är ändå lite småkär i den igen då Nougat har gjort den trevligare. Men det som gör att man kan förlåta dess brister är ju självklart batteriet. Alltså en telefon med sån här batteritid ger en otroligt avslappnad känsla. Vetskapen av att jag kan pressa den här telefonen hur hårt jag vill i 2 dygn utan att oroa sig för att batteriet ska ta slut. Det är trygghet vid användning det! Man kan utan oro ligga på väldigt hög ljusstyrka och inte behöva bry sig om att det tar för mycket batteri till exempel. Oerhört strömsnål skärm. CPU'n ligger alltid över skärmen i batteriförbrukning för mig. En bra batteritid gör att man har lite överseende med andra brister. Man känner sig Aldrig hämmad vad man än ska göra med mobilen.

    Bara det faktum att jag för några kvällar sen när jag gick och la mig och hade 20% batteri kvar men kände inget behov av att ladda den. När jag kom hem från jobbet dagen efter hade jag 10% batteri kvar och jag hade inte snålat något. Använde den normalt som vanligt.
     
    flipp och Gandolforf gillar detta.
  2. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 226
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    ja den är min åka bort-telefon, alltid när det är osäkra laddningsmöjligheter under 12 timmar eller mer så tar jag den för att slippa ens tänka tanken - den är ju fan nästintill omöjlig att ta kål på :D!
    och alltid när jag har gjort den bedömningen att det är bäst att byta till p2:an så blir jag liksom lite glad, för jag gillar den faktiskt skarpt annars också. tycker mjukvaran är riktigt skön (älskar tex att navigera med bara hemknappen) och superstabil, och flytet är finfint. det enda för mig som gör att jag inte använder den för jämnan är ju kameran. vilka brister tycker du den har annars förutom kameran?

    håller på och testar en asus zenfone 3 nu (importerade 5,5"-modellen) för att se om den kan vara ett fungerande alternativ, såg att du verkade ganska nöjd med den lilla och inte minst då just kameran. sd 625-processorn är jag inte rädd för längre om jag kan få den med 4GB RAM. den har övertygat mig om att den håller måttet för allt jag gör. jag använder telefonen mycket så det måste flyta på för att undvika irritation, men däremot gör jag inget avancerat som kräver värsta processorkraften.
     
  3. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Tycker egentligen att den enda bristen är kameran och inget annat faktiskt. I varje fall inte för priset man betalar. Att notifikationscentret hackar en del i Nougat är en liten brist men hoppas på en liten prestandauppdatering som fixar detta så småningom. Använder för tillfället min P2 på heltid då jag gillar den så mycket. Har en iPhone 6S Plus och en LG V10 som ligger och vilar nu.

    Ja, jag gillar Zenfone 3! Har funderat på att importera en 5,5" variant då 5,2" är lite för litet för mig. Det var enbart därför jag sålde den i princip. Har sneglat på Tyska Ebay. Kameran är klart bättre och roligare än i P2. Batteriet är ju knappast inte lika bra men den lär ju ha rätt bra batteritid ändå? Tyckte den lilla modellen hade det jag fick ut typ 6 timmar skärmtid på den. Kanske blir en Zenfone 3 om ett tag. Det är den jag är lite sugen på nu och inget annat just.
     
  4. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 226
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    jag fick hem min zenfone 3 i förrgår och fixade klart och den och började använda först igår, så just batteritiden är det jag inte kan uttala mig om än. den måste ju inte vara lika galen som p2:s för att vara ok liksom :). man är ju klart nyfiken på zenfone 3 zoom också som dessutom ska ha 5000 mAh batteri. men jag gillar dock p2:s gränssnitt bättre, det är... inte så kinesiskt :P
     
    dannejanne gillar detta.
  5. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Enda jobbiga med att använda hemknappen för navigering och ta bort navbar @kissidor@kissidor är att växla till förra använda appen funktionen inte blir tillgänglig.
     
  6. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Inte än men om en vecka typ så låses min bootloader upp (dumma 2-veckors väntan) så då tänkte jag börja testa lite custom ROM's på denna lur.
     
  7. dennan

    dennan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 nov 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    5
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Lenovo P2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Lenovo P2
    Någon här som har Snapchat i sin P2?
    Jag fick för mig att fixa det i lördags pga av en bekants inrådan. haha

    Men appen hänger sig hela tiden, lite frustrerande när man ville testa något "nytt". :P
    Udda att det inte ska fungera, vad kan göra att det strular på en telefon och inte en annan.. aja mystiskt iaf.. får testa senare om det kommer en uppdatering eller liknande.
     
  8. AVR4000

    AVR4000 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2011
    Inlägg:
    1 347
    Mottagna gillanden:
    623
    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Cricket, Fido, Tele2
    Telefon:
    Xiaomi Mi Max 128GB 'Helium'
    ROM:
    Unleash OS (Android 8.1)
    Info:
    Lineage kernel, Nova Launcher
    Telefon 2:
    Sony Xperia Z Ultra C6833
    ROM:
    BlissPop (Android 5.1.1)
    Info:
    BlissPop kernel, Nova Launcher
    Telefon 3:
    Sony Xperia Z C6602
    ROM:
    ExistenZ 4.4.4
    Info:
    DoomKernel, Nova Launcher
    Platta:
    ASUS TF700T
    ROM:
    Crombi-KK
    Jag lägger in ett svar här, visserligen inte baserat på P2an i sig men frågeställningarna är lika de jag själv hade innan jag gick från Marshmallow till Nougat.

    Om du vill ge dig på strömsparande finlir samt ha fullständig kontroll över enheten rekommenderar jag absolut att du flashar in Resurrection Remix 5.8.2 som jag ser finns i officiell version på XDA. Det går att överleva bra med den utan Xposed (det trodde jag inte tidigare utan höll mig undan Nougat ganska länge innan jag gjorde slag i saken) om man även drar in Arter97s adblockade YouTube.

    Kernelhantering kör du via Kernel Adiutor, antingen den moddade KA-Mod eller standardversionen. Vill du finlira med kärnorna brukar det gå att scripta via init.d vilket stöds av ROMen i sig (kan dock behövas aktivering via Kernel Adiutor). Det finns diverse strömsparande konfigurationer på XDA men de måste vara optimerade för processortypen så frekvenserna blir rätt.

    Med RR får du även Privacy Guard och kan förhindra onödigt uppvaknande av appar samt neka rättigheten att hålla enheten vaken. ROMen har även inbyggd wakelock blocker så det klassiska behovet av Amplify har reducerats.

    Så vill du trimma enheten rekommenderar jag absolut RR. Min egen enhet (som dock är en Mi Max) fungerar exakt som jag vill med den ROMen även på detaljnivå. Den bara... fungerar helt enkelt. Dessutom är strömförbrukningen utmärkt bra, det är svårt att slå "0,0-0,1%" per timme i standby.;)

    Förövrigt rekommenderar jag AccuBattery samt Battery Charge Limit (spara på batteriet för längre livslängd genom att ladda till 80%).

    Lycka till!
     
  9. Mr smartypants

    Mr smartypants Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej alles. Hur funkar det med SD kort till era P2:or? Själv får jag upp att kortet är skadat och kan ej använda det.
     
  10. Drakenhielm

    Drakenhielm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Har samma problem men försvinner ibland vid en omstart. Är ditt minneskort formaterat med P2 eller med en annan enhet. Mitt kort är formaterat med min LG G4 och funderar på att test att formatera med P2 istället.
     
  11. Mr smartypants

    Mr smartypants Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Minneskortet är formaterat med P2. Ibland "syns" den inte ens och som du säger så vid omstart av enheten så syns den men som skadad. Kanske spelar det roll att jag fick denna 64 GB's SD kortet av en kompis så det är ett begagnat SD kort, vet ej.
     
  12. Gorgeous

    Gorgeous Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    906
    Mottagna gillanden:
    329
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung S23 Ultra
    Telefon 2:
    Google Pixel 7 Pro
    Platta:
    Samsung Tab S8
    Har inte alls några problem med SD-kortet i min P2. Det är formaterat i mobilen och jag har valt att använda det som lagring för kompabilitet med andra enheter.
     
  13. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 406
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Bästa sättet att slippa batteri ångest när man ska resa iväg, till namn ort är att köpa ett batteripack som finns i fick format nuförtiden.



    View: https://youtu.be/1jWO22XtnEQ


    Han rekommenderar
    https://www.amazon.com/dp/B01M71QUSK/?tag=swedroid-20
     
  14. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 226
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    Det är väl klart jag vet att det finns batteripack :D, och självfallet har jag även sådana. Känns väl dock ganska opraktiskt att koppla in ett sånt när man är på fest tex, jämfört med att telefonen klarar biffen på egen hand.

    Just det där batteripacket väger ju f.ö. drygt 4 hg, det vill jag inte släpa runt på i väskan.

    (Sen har vi ju inte de absolut nyaste och bästa batteripacken så lätt åtkomliga här i Sverige heller, eftersom Amazon inte skickar sånt overseas)
     
  15. Micke_A

    Micke_A Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2011
    Inlägg:
    199
    Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Vimla, Wifog
    Telefon:
    Sony Xperia 10 Plus

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla, Wifog
    Telefon:
    Sony Xperia 10 Plus
    Telefon 2:
    Sony Xperia XA2 Ultra
    Telefon 3:
    WileyFox Swift
    När det gäller batteripack försökte jag läsa lite tester m m för några veckor sedan, och det slutade med ett köp av en Anker 10050 mAh. Mycket nöjd! Laddas och laddar snabbt. https://www.mobilladdaren.se/anker-powercore-10050mah-qc-2-0-powerbank

    Och skulle det inte räcka till har jag en Oukitel K10000 som reservlur. Den håller upp emot en vecka och kan dessutom användas för att ladda andra enheter med. Hittas på nätet för under 1 100 kr. Har man sitt batteripack i vänster benficka och Oukitelen i höger, blir man inte sned i ryggen heller. http://oukitel.com/products/k/k10000-42.html
     
    kirkx10 gillar detta.
  16. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    P2 är ju ett batteripack. Lite kul att de slängt med en USB-OTG-adapter enbart för detta ändamål i kartongen.
     
  17. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 226
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    det är sant - djäkla tur att jag inte hade hunnit skämma bort mig med den funktionen än, misstänker att det är en sån där "never going back"-grej :P

    använder iofs bägge simkortsplatserna i min normalt sett, men har kört med SD-kort vid nåt tillfälle när jag använt en annan telefon och bara haft den som lite backup för surf och spel, och det har aldrig varit några problem. det är SD-kort som suttit i andra telefoner innan och jag har inte behövt göra nåt med dem
     
  18. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Litet HDR test med P2 precis nu. Väldigt kapabel HDR som lättar upp mörka partier mycket väl. Där är kameran mycket bra. Dessa 3 foton togs med alternativet som lättar upp skuggorna minst. Finns ett läge som gör det lite ytterligare.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    flipp, semlan och tugge gillar detta.
  19. Patr!k

    Patr!k Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2010
    Inlägg:
    608
    Mottagna gillanden:
    314

    MINA ENHETER

    Är det någon mer som tycker att hemknappen/fingsensorn är trög och saknar ett distinkt klick som på t.ex. samsung?
     
  20. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 821
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Den känns lite trögare än den som sitter på S7 håller jag med om. Men klicket och känslan i knappen är bra tycker jag.