Diskussion: Huawei Watch 2 (2017)

Diskussion i 'Huawei' startad av Swedroid, 14 feb 2016.

Taggar:
  1. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 566
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Jo, men med Tele2 får man ju med ett extra datakort med alla abonnemang? Det går att beställa till fler också för 19kr/mån per styck.

    Tidigare kunde man få upp till 9 SIM extra utan kostnad. Det är bara det erbjudandet de inte har kvar längre, men som sagt så får du ett extra datakort utan kostnad och kan betala för fler om du vill som det ser ut just nu.
     
  2. Nat

    Nat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2012
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Z fold 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Z fold 2
    Jo men man kan inte ringa med extra datakort och det gör att klockan inte är helt standalone.
     
    bernard gillar detta.
  3. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 566
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, det är så klart sant. Helst hade man önskat att man kunde ha samma nummer på SIM-kortet för klockan som SIM-kortet i telefonen också.
     
  4. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

  5. Jaxione

    Jaxione Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 mar 2011
    Inlägg:
    606
    Mottagna gillanden:
    161

    MINA ENHETER

    Nice! Jag är dock mer sugen på Classic modellen. Släpps den senare?
     
  6. papichulo

    papichulo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 nov 2015
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Google Nexus 6P
    Telefon 2:
    Google Nexus 5
    Platta:
    Google Nexus 7 2012
    Platta 2:
    iPad 4
    Övrigt:
    Google Chromecast
  7. Nat

    Nat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2012
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Z fold 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Z fold 2
    jag har köpt en Gear s3 nu och jämför med huawei 2 4G.
     
    bernard gillar detta.
  8. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 566
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Hur skiljer sig batteritiden åt? Kör du med LTE aktiverat?
     
  9. Nat

    Nat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2012
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Z fold 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Z fold 2
    LTE påverkar bara några timmar per dag. Det är inte så farligt men nu är det så att jag har min telefon nära hela tiden. Sist sprang jag med klockan standalone och gps aktiverad och då går det snabbt.

    Sen tycker jag att högtalalaren och mikrofon håller högre kvalität i Huawein.
     
  10. BigF

    BigF Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2009
    Inlägg:
    827
    Mottagna gillanden:
    485
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Hur är kvalitetskänslan mellan de 2? Jag har en S3 frontier för tillfället men längtar tillbaka till wear. Dock vet jag inte om jag skulle nöja mig med plastigheten hos Watch 2.
     
  11. Nat

    Nat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2012
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    42
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Z fold 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Z fold 2
    Det känns inte alls plastig tycker jag. Den kan mäta sig med Frontieren.
     
    BigF gillar detta.
  12. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Nu har även jag jämfört S3 och Huawei Watch 2 och jag tycker nog ändå att plasten syns och märks.
    Har inte känt på Huawei Watch 2 Classic modellen, men jag misstänker att den nog är mer lik Gear S3.

    Fick tag i LTE/4G versionen billigt och tycker den är trevlig :) men håller delvis med om kritiken jag läst i olika recensioner om att skärmen är liten och att klockan/armbandet är lite plastiga.

    Nu till en dum fråga - har ni tips på vettiga användningsområden för LTE/4G uppkopplingen ?

    Låter kanske konstigt, men jag kommer inte på så många saker själv.

    Visst, ringa/ta emot samtal via klockan kan vara kul någon gång, men att ladda hem/uppdatera appar och offline musik är ju smidigare hemma via Wifi.

    En sak som skulle vara rolig är att köra live-segment på en löprunda - alltså typ ett lopp som vänner/bekanta kan följa live medans man springer (utan att ha telefonen med sig) - men jag tror inte någon av löp-apparna stödjer detta direkt via klockan (?)
     
    bernard gillar detta.
  13. Sune

    Sune Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 apr 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vilken operativsystem tycker du är bäst tizen eller android wear, skulle helst vilja ha samsungen men vill helst ha android wear pga mer appar o dyl. Sen en fråga om lte, hur använder du denna? flyttar du ditt sim från telefonen eller har du två sim, o hur funkar det då med telefonsamtal. Vilken operatör har du kollade o tre vill ha 49 spänn i månaden för ett sim extra plus att man får minutdeb på det. Undrar lite hur du tänker runt detta.
    Mvh Sune
     
  14. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Vet att frågan inte var riktad till mig, men ger mina snabba synpunkter efter att ha använt båda dessa klockor ett tag - har fortfarande båda kvar och växlar mellan dem när jag är ute och springer.

    Jag upplever Tizen som det bättre operativsystemet, men det kan helt klart ha att göra med att det är smidigare att använda Gear S3 jämfört med Huawei Watch 2, främst pga ringen runt klockan.

    Gear S3 upplevs "bättre" pga att den är snabb, det går snabbt att navigera runt i menyer med dess vridbara ring och skärmen är stor och tydlig.
    Huawei Watch 2 har en mindre skärm som bara går att styra med touch, det är svårare att styra pga den fasta plast-ringen kring klockan som saknar funktion och mest känns i vägen.
    Att android Wear 2.0 har en egen play-store är givetvis en bra grej, men den är samtidigt väldigt liten och "plottrig" - det finns dock gott om löp-appar som fungerar med den inbyggda gps:en

    Det saknas många appar på Tizen, men de som finns är bra - Endomondo och Spotify är enligt mig "killer apps" som gör Gear S3 riktigt bra.

    LTE-uppkopplingen på Huawei Watch 2 har jag fortfarande inte hittat någon bra användning för... (!)

    Har frågat både här och på andra ställen och förutom: "det kan vara bra att kunna bli nådd när man är ute och springer" är det tunt på användningsområden.

    I de flesta fall har man ju faktiskt mobilen med sig och den är ju mycket smidigare att använda för att messa mm

    Undantaget när man bara vill ha klockan med sig är ju när man använder den på exempelvis en löp-tur, men då fungerar ju offline-musik och GPS-appar ändå.

    I höst kommer Apple antagligen lansera Apple Watch series 3 med LTE-uppkoppling (enligt rykten) och jag kommer sitta bänkad för att lyssna på vad de tänkt att den ska användas till - är det bara det gamla "för att underlätta vid löpturer, musik-lyssning och mobila betalningar" är det rent skit-snack, det fungerar redan offline idag.
     
  15. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

  16. larmar01

    larmar01 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy A54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy A54 5G
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S2
    Platta 2:
    Ipad Mini
    Klippte till på en Huawei Watch 2 på webhallen, nedsatt 30% Min gamla Sony SmartWatch 3 startat inte längre så det var läge att byta. Ska bli kul att testa denna!
     
  17. bono82

    bono82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 nov 2009
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Någon som vet ifall Telia erbjuder extra simkort så man kan ha samma nr på klockan? funkar ju bra med LTE på den men har bara vanligt tvillingkort idag, så kan ju "bara" surfa.. :)
     
  18. Kiwi

    Kiwi Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    454

    MINA ENHETER

    Google Pay fungerar from idag på Huawei Watch 2 i Sverige - trevligt! :)

    Har dock inte kunnat testa det i praktiken eftersom min bank inte stöds ännu.
     
  19. Lidodido

    Lidodido Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Surt att dom inte aktiverat NFC i gen 1, det skulle ju finnas men bara vara avaktiverat. Google Pay funkar fantastiskt bra, mycket snabbare än Samsung Pay så jag hade gärna haft det i klockan.
     
  20. McChicken

    McChicken Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Vill tipsa om WEARIFY en app som gör att Spotify funkar "stand-alone" om man har 3G modellen samt Spotify Premium. tillsammans med mina in-ear ( Jabra Elite 65t) så är ljudet MYCKET bra både för musik och tele ( även mikrofonen funkar bra ngt som normalt BT headset är dåliga på) SJÄLVKLART drar detta ned batteritiden radikalt men en kväll på krogen eller under ett träningspass så är det jäkligt skönt att slippa den (numera) stora telefonen https://play.google.com/store/apps/details?id=com.seapip.thomas.wearify
     
    bernard gillar detta.