Doogee Mix

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Johnh3, 30 apr 2017.

  1. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag syftade på priserna på www.banggood.com
     
  2. strangelovee

    strangelovee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Finns det några indikationer på hur kameran kommer prestera?
    om man ser till hårdvaran och tidigare doogee-kamerors mjukvara
     
  3. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
  4. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Doogee är kända för att ha dåliga kameror så man ska nog inte ha några förväntningar alls på kameran.
     
  5. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Vilseledande inlägg då den finns att köpa för en billigare peng på andra butiker (som jag redan tagit upp). T.ex. för ca 2250 kr hos eternal team på Aliexpress. Finns inga speciella fördelar med Banggood, om något brukar de vara långsammare med att skicka paket jämfört med Eternal Team
     
    Last edited: 9 jun 2017
  6. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag handlar på ställen som jag känner mig trygg med. Banggood är ett av dessa ställen.
     
  7. Mistermr

    Mistermr Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2016
    Inlägg:
    18
    Mottagna gillanden:
    7
    Är väldigt nära på beställa men det är ju mobilen med metallkanter som jag är mest intresserad utav.

    Någon som hittat information om när den går att beställa?
     
  8. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Doogee har inte dåliga kameror i förhållande till den prisklass de ligger i och de blir ständigt bättre. Men det är väldigt svårt att försöka gissa hur bra den är på MIX. Vi får vänta och se.
     
  9. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Vilken mobil syftar du på? DOOGEE MIX har metallkanter.
     
  10. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ja, man kan ju ha personliga favoritbutiker men det var ett vilseledande inlägg eftersom du inte förklarade att den var billigare på andra butiker. Nu när jag kollat mer på Doogee Mix har jag upptäckt flera brister. Den är onödigt tung för att vara en lur på 5.5" (193g) sedan är kanten nedtill alldeles för tjock, det är trots allt kanten nere och inte uppe som påverkar hur lätt/svårt det är att använda luren med enhandsfattning. Att kanten uppe är smal kommer inte göra den enklare att manövrera. Sedan är kanterna på sidorna ganska tjocka (76,2mm) vilket gör att den i praktiken inte blir lättare att använda än en standardlur på 5.5". Jag tycker Doogee Mix framstår som ett luftslott.
     
  11. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Okej och jag tycker att Edge Zuk är fullständigt ointressant.

    Vad jag förstår sa har "din" butik inte ens PayPal.
     
  12. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ointressant? Den har ju en genomtänkt design jämfört med Doogee Mix och en väsentligt bättre SOC.
     
  13. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Den ser inte alls ut som MIX och liknar mycket mer min OnePlus 3 som är en långt bättre mobil. Jag har absolut noll intresse av Edge Zuk.

    DOOGEE MIX har en riktigt cool design och ett attraktivt pris.
     
  14. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Långt bättre? Zuk Edge har samma SOC och mindre yttermått än OP3 till ungefär halva priset. Skärmen och den övergripande kvaliteten på Edge lär också springa cirklar runt Doogee Mix.
    Enligt https://www.kimovil.com/en/where-to-buy-doogee-mix4gb-64gb är det samma sensor som Redmi Note 3 Pro och Vernee Apollo Lite, låter verkligen inte lovande.
     
  15. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    OnePlus 3 är långt bättre än Edge Zuk, överlägsen kamera och mycket, mycket bättre mjukvara. Det är fantastiskt hur du - trots att du aldrig ens pillat på en DOOGEE MIX - vet precis hur genomusel och dålig den är. Det är inte seriöst.

    Du får sitta och totalsåga DOOGEE MIX hur mycket du vill om det roar dig, själv så kommer jag att testa den ingående.
     
  16. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Det stör mig att den ser bra ut vid en första anblick men att den inte verkar hålla måttet när man granskar den noggrannare. Det är därför jag tror att det är ett luftslott. Det kan vara bra för folk att väga in vid ett eventuellt köp.
     
  17. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag har ägt många DOOGEE mobiler och jag är inte det minsta orolig för att bli besviken.
     
  18. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Angående vikten på DOOGEE MIX som du nämnde (på 193 gram) så låter det betydligt trevligare när man vet om att det är en ram av stål (inte lättmetall) som ger den höga vikten. Jag ser det bara som något positivt, jag har inga problem med den vikten.

    Om vi som du ska prata om mobilen på pappret så har DOOGEE alltså stålram och Gorilla glas 5, på pappret har du inget som helst belägg för att "Skärmen och den övergripande kvaliteten på Edge lär också springa cirklar runt Doogee Mix."
     
  19. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Nej, men det är ingen kvalificerad gissning att Zuk Edge har en bättre skärmpanel, bättre byggkvalitet, bättre optimerad energiförbrukning etc. eftersom den lanserades som ett flaggskepp av Lenovoägda Zuk. De kinesiska mainstreamföretagen har helt andra resurser att röra sig med för att bygga välkonstruerade mobiltelefoner av hög kvalitet. Enligt min mening saknar källarföretag som Doogee attention to detail och satsar istället på att bygga upp en välpolerad yta. Vikten är såklart en smakfråga men det är nog ingen tillfällighet att i princip alla flaggskeppslurar väger under 170g, de flesta tycker att det är besvärande att hålla i lurar som är för tunga. Det är förmodligen heller ingen tillfällighet att just källarföretagen i regel satsar på riktigt tunga pjäser, antagligen är det en ekonomisk fråga, det är för dyrt att utveckla en telefon som både är hållbar/solid och lätt.
     
  20. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    DOOGEE är långt ifrån något källarföretag, de har stora resurser och har hållt på länge. De sponsrar bland annat Premiär League vilket knappast ett källarföretag har råd med. Medan du sitter där och gissar så kommer jag använda och testa mobilen.

    Vad gäller stål vs lättmetall så är stål överlägset mycket starkare. Detta är fakta.
     
    Last edited: 9 jun 2017