Doogee Mix

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Johnh3, 30 apr 2017.

  1. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Hur kan du garantera detta? DOOGEE mobiler har väldigt få buggar ifrån start och det kommer buggfixar över tid till dem. Du kan inte garantera något sånt alls.

    Ska du betala hans mobil om du har fel?

    Att du fick en trasig och defekt mobil är jättetrist, men det är sånt som händer. Då begär man en ny.
     
    Last edited: 11 jun 2017
  2. Droid113

    Droid113 Guest

    Precis. När jag fick min op3 fick jag en med defekt batteri också, så det är nog inte bara doogee som upplever problem. Xiaomi mi4 smällde ju i handen på nån, så det är väl relativt det där med problem.
     
    Ara gillar detta.
  3. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Det är skillnad på enstaka måndagsexemplar och systematiska kvalitetsproblem. Om du man går igenom seriösa användarrecensioner på nätet ser man att det är klasskillnad vad gäller kvalitet mellan telefoner från stora kinesiska mainstreamföretag som Xiaomi, Leeco och Meizu jämfört med småföretag som Doogee, UMI, Vernee, Cubot etc. Telefoner från de senare företagen lider ofta av en massa kvalitetsproblem både vad gäller hårdvaran och mjukvaran, de enda som egentligen hyllar dessa lurar är folk på youtube som får betalt för att göra reklam och fanboys i stil med Ara. Ett tips är att t.ex. kika på chinamobilemag.de som är sakliga och kritiska i sina recensioner eller läsa användaromdömen på kimovil.
     
    flat7 gillar detta.
  4. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Du är väldigt oförskämd som kallar mig för fanboy. Jag baserar min uppfattning på stor erfarenhet av DOOGEE mobiler och jag har aldrig sagt att DOOGEE mobiler är bäst på något sätt.

    Du borde skämmas.
     
    Micke_A gillar detta.
  5. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Jag är själv en Meizufanboy men det betyder inte att jag försvarar Meizulurar in absurdum eller ens skulle rekommendera de flesta att köpa en Meizu.
     
  6. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    En fanboy är någon som försvarar ett märke även när fakta säger något annat. Det gör jag inte.
     
  7. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Vi lever uppenbarligen i separata universum. Vi får hoppas Doogee får till en lyckträff, jag släpper denna diskussion nu.
     
  8. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det är mycket möjligt att DOOGEE har fler defekta mobiler som säljs än de stora märkena, så kan det vara även om jag inte råkat ut för det.

    Men det påverkar i inte kvaliten på de som fungerar som det är tänkt. Detta vet jag av erfarenhet. Är din mobil trasig så begär en ny, det är så enkelt.
     
  9. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag vill också säga att det är just därför mjukvaran alltid fungerat så bra och stabilt på mina DOOGEE mobiler som jag fortsatt köpa dem. Jag är ingen idiot som köper samma skräp sex gånger på raken.. Jag köper dem för att de fungerar bra.

    DOOGEE har dessutom funnits ett bra tag nu och vuxit rejält, så något måste de göra rätt. Konkurrensen är som bekant knivvass.
     
    Last edited: 11 jun 2017
  10. Droid113

    Droid113 Guest

    Jag förstår vad du menar, men om du går efter att ta seriösa anvöndarresencioner på allvar borde du ta @Ara@Ara på allvar också som har erfarenhet av doogee. Sen tänker jag att de kanske inte borde fortsätta säljas år efter år om det är skit. Det skulle vara olönsamt och eftersom de fortfarande producerar borde det betyda att de är lönsamma.
     
    Ara gillar detta.
  11. Molbor

    Molbor Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2016
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    16
    Vad löjlig @flipp@flipp är.. orka tjafsa.
    Tycker de är kul att du köper en mix @Ara@Ara . Blir kul att höra spec hur kameran är. Köp en bluboo s1 också och jämför. Ligger dock kring 300dollar tror jag och min kinatelefonerfarenhet säger att priset oftast speglar kvalitèn på kameran.
    Men ser fram emot en grundlig recension! Varit sugen på en jag med men kommer nog sikta på nubia z17 som nästa inköp.
     
    Ara gillar detta.
  12. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Det jag syftade på var åsikter av ett stort antal användare, typ medelvärden från kimovil eller recensioner från erkänt sakliga och erfarna testare (t.ex. snubben på techtablets eller chinamobilemag). Jag tror inte Doogee növändigtvis är skit, om Xiaomi, Leeco; Meizu, Zuk m.fl. inte fanns skulle lurar från de kinesiska småföretagen (typ Doogee) kunna betraktas som hyggligt prisvärda men nu när man kan få fantastiskt prisvärda lurar från de stora kinesiska mainstreamföretagen har jag svårt att se tjusningen med Doogee. Om mjukvaran, batteritiden, byggkvaliteten och kameran mot förmodan skulle vara bra på Mix kanske jag chansar och beställer en. Jag gillar helt klart designen rent estetiskt, dock tycker jag de smalat in kanterna på helt fel ställen, så den kommer inte kännas speciellt mycket smidigare än en vanlig 5.5-tummare. Tunna kanter nere och på sidorna är det som underlättar enhandsfattning.
     
  13. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Det du tydligen omöjligt kan ta till dig och acceptera är att min (relativt stora) erfarenhet att DOOGEE mobiler är väldigt positiv (bortsett ifrån kamerorna, de har dock motsvarat prislappen väl) och att de alltid gett mycket mobil för pengarna. Mjukvaran har alltid varit stabil och fungerat mycket bra, DOOGEE har alltid haft Android stock i grunden och övrig mjukvara ligger ovanpå och därför fungerar det så bra.

    Min erfarenhet säger mig att deras mobiler fungerar utmärkt och till väldigt bra pris, så varför skulle jag välja något annat om de kommer med en mobil som jag gillar? Du verkar helt oförmögen att ta till dig att DOOGEE mobiler visst kan fungera bra och vara mycket trevliga att använda.

    Jag har inga som helst problem att använda en hand i den storleken, jag kan ha bredare än så. Det som är trevligt är att den tar liten plats i fickan och har en riktigt cool design.
     
  14. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    DOOGEE mobiler köper jag för att det är kul, en extramobil att leka med, de är trots allt lågpris mobiler. Den primära mobilen kommer att fortsätta vara OnePlus 3, jag får se om jag köper OnePlus 5. Det skulle vara kul om MIX hade bra kamera, men det är inget jag räknar med.

    Jag såg att bluboo S1 kör med Helio P20, en klart sämre Soc, det känns sådär..
     
    Last edited: 12 jun 2017
    Molbor gillar detta.
  15. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag måste säga att det är en sak med DOOGEE MIX som verkligen irriterar mig och det är Micro USB. Okej, det är inte hela världen och det fungerar, men det känns verkligen inte 2017.

    Det är svårt att förstå hur DOOGEE tänkte där.
     
    Molbor gillar detta.
  16. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    Här skriver du en viktig sak. Du köper Doogee mobiler för att leka med, som en extra mobil. När jag provar kinamobiler så gör jag det för att se om jag skulle kunna ha den som en daglig mobil och då måste saker funka som Bluetooth, högtalartelefon, GPS och en hyfsad kamera. Doogee y6 max levererade inte på någon av de punkterna för mig och många andra. Du lyckades hitta två felfria exemplar och det är ju jackpott!
     
  17. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Alla mina DOOGEE mobiler har fungerat utan fel, så det är mycket mer troligt att du haft otur. Men det är ju bara att begära en ny som fungerar. Jag ser inte problemet.

    Det finns en DOOGEE mobil som jag använt som primär mobil under en period (medan jag letade efter en i premiumklassen) och det är F5.
     
  18. flat7

    flat7 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2011
    Inlägg:
    1 274
    Mottagna gillanden:
    511

    MINA ENHETER

    För riskabelt, så många som har problem.
     
  19. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag har aldrig haft problem med DOOGEE mobiler och samtidigt är det massor av folk som har problem med LG, Samsung, iPhone, SONY... för mig känns det tryggt att köpa DOOGEE.
     
  20. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Nu tycker jag samtliga parter har nu fått framföra sin åsikt sakligt om Doogee som tillverkare så släpp det nu... börjar bli tjatigt!
    Är det problem med en annan modell vv ta den diskussionen i den modellens tråd, saknas det en tråd så är det bara att starta.

    Ser fram emot att läsa intryck från dom som beställt Mixen!
     
    Timpppa, chraist, Molbor och 3 andra gillar detta.