Oukitel K6000 Pro

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Hemska Sven, 3 maj 2016.

  1. kincop

    kincop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har du upplevt problem med kamerans fokus?
    Blev det isåfal bättre efter uppdateringen?
     
  2. TobiasE

    TobiasE Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2009
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Köptes 19:e Juni på LightInTheBox för $167,63

    För den intresserade la jag ut en annons på Köp & Sälj
     
    kincop gillar detta.
  3. Danux

    Danux Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Har nog haft problem med fokus sen jag köpte mobilen men efter uppdateringen så blev de bättre även fast de inte är perfekt.
    Dock hitta jag första allvarliga buggen att Netflix slutade fungera helt nu.
     
    kincop gillar detta.
  4. kincop

    kincop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag hoppar mellan ViaPlay, Netflix o Cmore.. streamar mha Google ChromeCast och har märkt att det ej går att byta nätverk.. Så nåt strul med denna Oukitel och ChromeCast alltså..
    Nåt du har erfarenhet av?
     
  5. brkn

    brkn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2012
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Hmmm.....frugan har inga problem med chromecast på sin k6000 pro, men nu kör hon inte med nougat 7.0 i sin mobil.

    Själv har jag en k6000 Plus med Nougat 7.0 och upplever inga problem med chromecast om jag hoppar mellan viaplay free, svt, netflix eller t.ex. youtube eller annan videoklipps sida.
    Däremot måste jag vara noggrann med vilket trådlöst nätverk jag är inne på, har i routern två uppsättningar, ett "huvud nätverk" som bara jag har axess till.
    Sedan ett gästnätverk där alla chromecast enheter är anslutna till, har ibland suttit och blivit förbannad över varför inte skrivaren, chromecast osv inte fungerar.......aha, fel nätverk! :)
     
    kincop gillar detta.
  6. kincop

    kincop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ah intressant! Just att ha olika nätverk för olika personer. Är detta standard i routers idag? Jag har en nyare Asus.. (ca 700kr)

    Gällande Chromecast var jag lite otydlig.
    Jag har oxo android 6 i min K6000pro.
    Problemet uppstår när jag försöker byta nätverk för ChromeCasten i Google Home..
    Ex när jag tar med dongeln till min flickvän o vill streama hos henne. MEN, efter ha fixat detta mha av annan mobil enhet så dyker Chromecast ikonen upp i alla appar i min K6000pro igen..
     
  7. brkn

    brkn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2012
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Jag har ett gästnätverk i routern och sedan mitt "administrativa" som jag använder för att logga in på routern för diverse saker, t.ex. "föräldrakontroll" där jag kan styra om och när wifi för ungarna.
    Använder mest gästnätverket för åtkomst till skrivare och chromecastenheter.

    Om du tar med din chromedongel till flickvännen så byter du nätverk, från ditt hemma nätverk till flickvännens, och måste då logga in chromedongeln på hennes nätverk, inkl din mobil.
    Har jag förstått rätt nu?

    Det blir nog samma för mig om jag tar med chronedongeln till t.ex. grannen och dennes trådlösa nätverk.
    Dongeln har ingen minnes funktion och då blir allt nytt igen, skulle jag tro.
     
    Last edited: 28 jul 2017
    kincop gillar detta.
  8. kincop

    kincop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Ska kolla upp detta med fler access till min router. Tack för tips! [emoji4]

    Jo man måste onyo logga in på detta nya trådlösa nätverk och det gör man via "ChromeCast-appen", dvs Google Home. Det är här som K6000pro misslyckas. Den hittar inga nätverk den vägen. Dock smiter den in när väl en annan enhet har kontakt med det nya nätverket. (Jag märker att jag har lite svårt att förklara detta på ett bra sätt. )
     
  9. brkn

    brkn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2012
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    Så då är det egentligen Google appen som spökar, jag testade lite här hemma nu på morgonen och då händer följande - om jag byter nätverk i mobilen (till det som inga enheter är anslutna till) hittar Google Home inga anslutna enheter alls, den bara söker.
    Men så fort jag ansluter till nätverket där enheterna är anslutna, hittar appen de direkt.

    Kan det vara en inställning i din mobil kring vilka nätverk som finns sparade under: Inställningar -> Wifi -> konfigurera Wifi -> sparade nätverk?
    Kanske aktivera "Nätverksmeddelanden", då får du en avisering när det finns nätverk tillgängliga......
    Hittade den här appen här i forumet under app tips: https://play.google.com/store/apps/details?id=de.j4velin.wifiAutoOff
    Jag försöker bara spekulera i vad som går fel för dig.

    När det gäller din router så nämnde du att du hade en Asus, jag har också en Asus (RT-N66U) och jag loggar in via webbläsaren (ofta via att man knappar in 192.168.1.1 i adressfältet) och kommer då in på routerns login sida.
    Jag har för mig att användarnamn och lösenord är......(bra att byta till egna :))
    Väl inne i routern kan du skapa ett "Huvud nätverk" där du kan göra inställningar i routern, bara du som har axess dit.
    Ett gästnätverk där du bara låter gäster och enheter komma ut på internet och inte komma åt andra inställningar i routern.
     
    Last edited: 29 jul 2017
    kincop gillar detta.
  10. Danux

    Danux Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Har inga problem med Chromecast alls faktiskt. Men nu säger Netflix att appen inte stödjer enheten. Och jag har rapporterat problemet till oukitel med skärmdumpar osv. Och fick som svar att dom skulle rapportera de till it avdelningen och fixa de till nästa uppdatering.
     
    kincop gillar detta.
  11. kincop

    kincop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Exakt detta är mitt problem. Tack, ska kolla ditt tips..

    Min router är en Asus RT-AC51U.
     
  12. kincop

    kincop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hittade inget speciellt under Sparade nätverk i Wifi-inställningar som kunde peka på nåt fel..
    Kollade även i Google Home ->Enhetsställningar.
    Där finns bl.a •Låt andra styra media du castar
    Detta var on/på..testar att stänga av för att se om det blir annorlunda.
     
    Last edited: 29 jul 2017
  13. kincop

    kincop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hur fungerar batteri
    laddningen? Har den blivit ooolidlig lång?
     
  14. Danux

    Danux Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 dec 2011
    Inlägg:
    167
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Ingen skillnad alls faktiskt laddningen fungerar precis som vanligt som innan jag uppdatera.
     
    kincop gillar detta.
  15. kincop

    kincop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Skönt höra.
    Läst en del om att laddningen tar evigheter efter uppdateringen..
     
    Danux gillar detta.
  16. kincop

    kincop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Försöker uppdatera till Nougat via flash men fastnar vid steg6 (Long press volume+ key (phone in power off state)and connect your phone to computer. When the green bar shows, scan successfully, disconnect your phone now. )
    Telefonen visar batteriprocent en kort stund..sen händer inget..
     
  17. bl-gr-n

    bl-gr-n Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Fick hem min K6000 Pro och innan jag ens installerat alla önskade appar fick jag meddelande om uppdatering. Det visade sig vara Android 7.0 Nougat som installerades automatisk över OTA.
    @kincop@kincop
    Kanske du ska göra en hård återställning av din K6000 Pro och uppdatera över Wifi utan inblandning av dator.
    Alla dina program och inställningar kommer försvinna men Nougat borde kunna installeras.
    Kanske är det någon app eller inställning (unlocks eller root) som hindrar uppdateringen.

    Förutom nyhetens behag (en mycket liten sådan) så märker jag ingen skillnad och fortsätter gladeligen med Android 4.1 på gamla surfplattan Note8.0
     
    kincop gillar detta.
  18. kincop

    kincop Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2011
    Inlägg:
    165
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    När var det som du fick din K6000pro? [emoji5]
    Spännande, ska testa detta efter jag provat med annan dator först...
     
  19. bl-gr-n

    bl-gr-n Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Några dagar sedan på onsdag.
    Haft den 5 dagar :) fick uppdateringen bara någon halvtimme efter första uppkopplingen på hemnätverket.
     
    kincop gillar detta.
  20. bl-gr-n

    bl-gr-n Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Hur lägger man till "skärmar/fönster" på hemskärmen?
    Hittills verkar det bara kunna gå via automatik, m.a.o när det blir ont om plats för ikoner så skapa ett nytt fönster att skrolla mellan.

    Skulle vilja ha ett fönster för ikoner för spel, ett för nyttoprogram, ett för underhållning men hittar inte menyerna för det.

    Red: vill också kunna ta bort skärmar efter tycke och smak.
     
    kincop gillar detta.