Axon 7 och MobileIron

Diskussion i 'Axon 7 / Axon 7 Mini' startad av magnik, 30 jul 2017.

  1. magnik

    magnik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2017
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    21
    Hej,
    undrar om någon har erfarenhet av MobileIron på Axon 7? Funderar på köp, men måste köra MobileIron för att få jobbmail på mobilen. ZTE är inte listad på MobileIrons site som testad och jag hittar verkligen INGEN information någonstans om det här...
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Hfm. Räcker det inte att den kör en viss lägsta Android-version för att det skall fungera? Skulle tippa på att allt som kör 6.0+ (...eller rentav 5.0+) borde fungera rätt smärtfritt/har det som behövs inbyggt.

    Av det som framgår här ser det i alla fall ut så: https://www.mobileiron.com/en/solutions/multi-os-management/android

    Google implementerade vettigt stöd för MDM i Lollipo/5.0 redan, och sedan dess har de flesta verktyg för ändamålet också stöd för Android-enheter.
     
  3. magnik

    magnik Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2017
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    21
    Det 'borde' vara så, men vet att det strular på en del lurar. Gissar att det beror på att MobileIron kräver tillgång till en del lågnivå-funktionalitet som kanske funkar lite olika beroende på tillverkare.
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, det beror nog främst på vilka policies IT-avdelningen kör egentligen. Vissa är ju extremt hårda med resultatet att knappt något fungerar, men då faller ju nästan hela "BYOD-konceptet" också (om det nu var tanken).