Xiaomi Mi5

Diskussion i 'Mi & Mi Note' startad av Sharkware, 21 maj 2015.

  1. tndb

    tndb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Någon som använder HBO nordic appen och kör en ROM som fungerar ihop med det? Kör Resurrection rom för tillfället där det inte fungerar (ej rootad) men samma sak med en annan AOSP rom.

    Tror inte jag har provat med Miui men vill helst inte använda mig av den.
     
  2. Avvah

    Avvah Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Yes, har exakt samma problem, tex när man ska kolla inlägg med fler bilder på Instagram.
     
  3. Zinken

    Zinken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Kör inte HBO nordic appen utan HBO nordic med Telia play appen, men även den klagade på root tidigare.
    Har inte varit några problem med lineage OS sedan de ändrade så att root är en add-on som flashas separat.
     
  4. tndb

    tndb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Ah I see, tack för input. Ska prova flasha in en vanilla Lineage OS då istället för en pimpad variant :)
     
  5. yxza

    yxza Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2011
    Inlägg:
    159
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Har samma problem med rr. Har du fått det att fungera men någon annan rom.?
     
  6. tndb

    tndb Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    250
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Nä jag tröttnade på de olika LoS varianterna där är och la in en moddad MIUI nu istället och nu har jag typ 6-7timmars skärmtid mot 4-5timmar med bibehållen mail push samt messenger etc men av allt annat som bara funkar i appväg så vill ej HBO givetvis och därför lägger jag ner de "projektet" och avbeställer min prenumeration.

    Hoppas fler kan göra det så dom kan slänga ut FLASH skitet så fort som möjligt men det är nog för mycket att hoppas på :P (dom verkar inte lägga någon större energi på att byta till html5 iom att där är så många som redan kan se det, tex alla iphone o samsung ägare som kör orginal rom. Sen resten (de som kör custom roms eller har en lite mer ovanlig telefonmodell) skiter dom rätt mkt i då det är majoriteten (iphone och samsung användarna) som dom tjänar pengar av
     
    Last edited: 4 jul 2017
    yxza gillar detta.
  7. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 338
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Någon här som på egen hand bytt batteriet på Mi5?
     
  8. Kalium

    Kalium Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Japp, gjorde det nu här i veckan. Hade blivit less på att det höll så dåligt, och baksidan var sprucken och alldeles för hal så jag var tvungen att ha ett klumpigt skydd för att ens kunna hålla i telefon. Köpte en vit baksida i plast från Aliexpress för typ 15kr inklusive frakt samt ett batteri från samma ställe för runt 80kr inklusive frakt. Dröjde kanske två veckor innan jag fick hem det.

    Baksidan var klurig att få av. På youtube såg det skitenkelt ut men jag behövde några minuter för att få av den. Sen var det ganska många små skruvar man behövde ta bort för att ta bort en plastkåpa som täckte moderkortet. Sedan tog man lös batterikabeln från moderkortet, bara att knäppa bort den med typ ett plektrum eller nåt. Sedan var det tydligen några pull tabs på botten av batteriet man skulle dra i, för det sitter dubbelhäftande tejp under. På youtube så fick dom med sig all tejp direkt men för mig så gick dom bara av så det gick inte att få bort all tejp. Fick bända loss batteriet och smart som man var så tog man första bästa verktyg, en skruvmejsel. Dröjde inte länge tills jag petade hål på batteriet och det kittlade till i fingrarna och det blev en smoke show. Fortsatte försiktigare med plastverktyg och fick till slut ut det. Sen var det bara stoppa i det ny batteriet, på med kabeln, tillbaka med plastkåpan som hade sämst passform och inte gick tillbaka riktigt (måste försöka fixa till det någon dag), och sen på med nya baksidan. Batteriet håller väl lite längre nu än förut, men inte jättestor skillnad faktiskt.
     
    bernard och flipp gillar detta.
  9. bananbåtskaptenen

    bananbåtskaptenen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag har fortfarande android 6.01 på min telefon är det nån som har fått nyare? Går det att lägga in själv?
     
    bernard gillar detta.
  10. Zinken

    Zinken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Beror på vad du har inlagt idag. Om det är stock så kan du uppdatera Ota till miui 8 (android 7). Annars kan du själv lägga in lineage istället, finns beskrivning på xda hur man låser upp telefonen och installerar.
     
    bernard gillar detta.
  11. bananbåtskaptenen

    bananbåtskaptenen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hur gör jag för att uppdatera ota? Provat o söka men säger bara att inget nytt finns
     
  12. Zinken

    Zinken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2009
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Gissar vilt här nu men då kan det vara så att du har en vendor rom. Alltså inte äkta original utan en "lätt modifierad" variant som försäljaren lagt in. Därför som du inte får någon uppdatering i inbyggda appen.

    Vart har du köpt telefonen?

    Du kan också testa att Googla på ditt exakta versionsnummer för att se om du får några träffar om det verkar vara en vendor rom.

    I så fall är enda alternativet att låsa upp telefonen och sen installera original (miui) eller valfri annan rom. Proceduren är likvärdig hur som helst.

    Eller köra vidare med den version du har...