Fråga: Otroligt seg ipad 3 trots återställning. Avsiktligt av apple?

Diskussion i 'iPad' startad av Walter88, 20 aug 2017.

  1. Walter88

    Walter88 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2016
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    9
    Har en ipad 3 som jag återställt och uppgraderat till senaste IOS.

    Den är fruktansvärt seg. Scrolla på websidor är skrattretande segt. Växla mellan appar tar evigheter. När jag knappat in bokstäverna för ett ord får jag sitta och vänta på att de sakta en efter en ska dyka upp i skrivrutan. Den är helt enkelt oanvändbar.

    Själva hårdvaran är det inget fel på. Aldrig tappat eller liknande och inte mycket använd (pga att den varit seg de senaste 2 åren)

    Är detta avsiktligt av Apple via ios-uppgraderingarna för att de vill få mig att köpa en ny? Kan jag göra nåt åt det? Jag vill gärna kunna använda paddan. Har försökt med en del inställningar som jag sett på youtube som bör snabba upp den lite men har inte märkt någon direkt skillnad.
     
  2. bpl

    bpl Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2012
    Inlägg:
    427
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
     iPhone 14 Pro Max
    Hur har du återställt iPaden?

    Om du återställer via iTunes så formateras minnet och det blir en ren installation av OS.
     
  3. Walter88

    Walter88 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2016
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    9
    Ja, helt formaterad och återställd. Känslan är att det senaste ios är för jobbigt för hårdvaran liksom.
     
  4. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 546
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Kika på http://www.macworld.co.uk/how-to/ipad/how-speed-up-slow-ipad-3632709/ den innehåller en del smarta tips (och inte så smarta). Fick rätt bra rull, eller så bra det går iaf, på en iPad 2 efter att ha "följt" de hur som helst.
     
  5. Walter88

    Walter88 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2016
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    9
    Precis följt den, marginell skillnad. :) Fortsatt ruskigt seg. Är din ipad 2 verkligen användbart snabb? verkar osannolikt :)
     
  6. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 325
    Mottagna gillanden:
    17 803
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    iPad 3 var egentligen en dålig lansering. CPU:n som används i den, klarar inte riktigt av upplösningen som skärmen är på. Den har alltid varit långsammare än en iPad 2 när man kollat benchmarks också.
     
    Walter88 gillar detta.
  7. Crown

    Crown Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2010
    Inlägg:
    1 546
    Mottagna gillanden:
    1 180
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Allt är ju relativt, men för safari-surf och youtube-tittande så fungerar den helt ok och det är i princip det enda den används till. Visst, Safari är segt om man jämför med min iPhone 6S+ men det går att använda.

    Växla mellan appar fungerar det helt ok med och scroll i safari är inget jag stört mig på, men kan tänka mig att det är olika på olika sidor. Men skall sägas att denna plattan används till 90% till Youtube och inte av mig primärt.