ASUS Zenphone 3 Zoom

Diskussion i 'Zenfone 3' startad av Oceanic, 12 jan 2017.

  1. chrissoid

    chrissoid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2014
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tjena! jag har tittat på denna ett par veckor. Så satans trött på att ladda min Honor 8 2ggr om dagen (inte från 0-100 varje gång dock). Vill ha en som tar mig med ALL säkerhet genom en dag. Va ute efter en Lenovo p2 men den verkar inte så aktuell längre och kameran får gärna vara hyffsad då jag har en tvååring som ska fotas titt som tätt. En fråga som jag inte riktigt fått svar på via google är hur ljudet (lurar) är. Finns det en separat EQ som styr allt ljud i den? Sen givetvis kan den lira på höga volymer? Tänker mig att den kanske ska driva ett par lite tyngre lurar ibland.
     
  2. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Har ett par Sennheiser Momentum 2. Ljudet är sådär. Verkligen inte på iPhone-nivå tyvärr. Måste testa lite mer fick precis tillbaka min från service igår.
     
  3. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Fått tillbaka min från service som sagt. Samma fel på den nya skärmen tyvärr om än aningen mildare problem. Lämnade in den för en DOA alldeles nyss. Synd på en annars trevlig mobil.
     
  4. chrissoid

    chrissoid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2014
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Når ljudet höga ljudnivå? Eller är det klent och dåligt?
    Vad är för fel på skärmen? Tråkigt att det inte löser sig vid byte. Är det ett vanligt fel får man väl titta åt ett annat håll, men vart :P
     
  5. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Den når inte alls speciellt hög ljudnivå. Inte med mina Sennheiser Momentum 2 i alla fall. Rätt låg högstavolym.

    Skärmen har horisontal banding. Synligt på helljusa bakgrunder framförallt men även i andra situationer också. Den rör sig dessutom när innehåll på skärmen ändras. Kan helt enkelt vara en för dålig panel för det är verkligen ingen kvalitetsamoled i telefonen tyvärr. Känns flera generationer gammal.
     
    flipp gillar detta.
  6. chrissoid

    chrissoid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2014
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Okok. Det låter inget vidare. Jag köpte dock en idag haha. Har kört med 64ohm lurar än så länge bara. Jag upplever tillräcklig maxvolym med de iallafall. Ska testa med mina 150ohm sen. Ser heller inget märkligt med skärmen (än). Bara haft den sen klockan 14 så mina intryck är högst ytliga. Får se om ett par dar om den står pall för en arbetsdag.
     
    flipp gillar detta.
  7. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Öppna Chrome, tryck på adressfältet. Ser du inte en massa mörka ränder på skärmen då över tangentbordet? Dra upp ljusstyrkan över 50% i alla fall. Dra ner norifikationsfältet då också. Rör sig en massa ränder på skärmen då?
     
  8. chrissoid

    chrissoid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2014
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER


    Det är ränder, 6-8mm höga över hela skärmen. Ljusare-mörkare-ljusare osv. Inget som rör sig dock. Dessa ser jag inget av på tangentbordet. Känns som att de tänderna ska vara där?
     
  9. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    De rörde sig för mig om jag drar upp och ned notifikationsfältet sakta fram och tillbaka. De följde fingret i princip. Men då lär alla Zoom S vara drabbade. Väldigt dålig Amoledpanel tyvärr. Såg dessa ränder här och där i gränssnitttet om än mer subtilt. Men det störde mig mycket. Ska inte vara ränder alls, är en hårdvarudefekt/dålig kvalité. Tack för bekräftelse då kan jag ge upp tanken helt och hållet på en Zoom S.
     
  10. chrissoid

    chrissoid Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2014
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tråkigt, riktigt trevlig lur i övrigt. Men jag förstår dig, har man stört sig på något blir det bara värre och värre tills telefonen sitter i en vägg :P Jag stör mig som sagt inte på det, och ser det enbart när man öppnar addressfältet i chrome där. Då är de även statiska så inget som rör sig och irriterar. Men nu när jag vet om det lär jag väl hitta det överallt också :D
     
  11. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Förlåt [emoji85]

    Men ja, synd på en annars väldigt fin telefon. Men jag har extremt känsliga ögon och såg det återkomma på många ställen i gränssnittet vilket jag inte klarade av.