Diskussion: Den stora tråden om Xiaomi Redmi Note 3

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av dalton, 4 dec 2015.

  1. mrkawa

    mrkawa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0
    Ok? Du förstår att Jag inte vet någotvom Det.
     
  2. mrkawa

    mrkawa Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag skulle vilja veta hur Jag ska göra for att installera officiell rom om Det inte fr yr invecklat.
    Tack på förhand.
     
  3. tugge

    tugge Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    171
    Mottagna gillanden:
    30
    Telefon:
    Sony Xperia 5 II

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia 5 II
    Fick hem två stycken härdade glas till RMN3 häromdagen, men eftersom min telefon är skrot så har jag ingen användning för dem.
    Bortskänkes mot fraktkostnad, först till kvarn.
     
  4. SvanteD

    SvanteD Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    84
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag tar dem gärna.
    Fungerar swish bra?
     
  5. Ploki

    Ploki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Hur länge har ni haft era RMN3?

    Inne på 11 månaden själv.
     
  6. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    Tyvärr strular min RMN3P nu, wifi har slutat fungera och bluetooth har slutat fungera. Min MAC Adress är 02:00:00:00... och jag hittar inget sätt att fixa det på. Har provat allt jag kunnat hitta men till ingen nytta. Så nu behöver jag en ny telefon. Jävligt tråkigt då jag var enorm nöjd med min RMN3P fram tills detta hända. Jag vill skaffa en ny RMN3P men inser att två saker står i min väg. 1, det verkar inte som någon säljer denna lur längre och 2 jag är rädd att samma skit ska hända igen plus att det var en del jobb att få det att fungera från början med nya roms, twrp och allt vad det var.

    Men om jag skulle besluta mig för att det var en bra ide att skaffa en ny RMN3P, är det någon som vet vart jag kan hitta en återförsäljare av den?
     
  7. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Försök att få tag på en begagnad här på forumet. Alternativt kan du köpa en Note 4X global edition (med band 20) för drygt 1200 kr: https://www.aliexpress.com/item/Glo...b6b0b9f2dc675d6-1504300916810-00671-JYJQJYByj
     
    Zappline gillar detta.
  8. Ploki

    Ploki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

  9. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Det är snapdragonversionen och det är det viktiga, den med SD625 som säljs i Indien heter bara Note 4 tror jag medan den kinesiska heter Note 4X (kinesisk Note 4 har Mediatek SOC).
     
    Effect gillar detta.
  10. Ploki

    Ploki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Glömde att säga att jag tappat min RMN3P en gång för mycket. Skriver på den nu men skärmglaset är trasigt. Bästa telefon jag haft.
     
  11. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    Verkar dock som rmn3 var ett bättre köp för pengarna när den släpptes eller är det bara jag? Är rmn4(x) verkligen en uppgradering? Jag har en Moto G5s Plus nu istället då jag inte hade tid att vänta på en leverans från Kina. Är väldigt nöjd med den men jag saknar MIUI faktiskt då jag inte riktigt vant mig vid den nya :P
     
  12. Droid82

    Droid82 Guest

    Jag har haft båda och föredrar Xiaomi Redmi Note 4X, tex bättre display, kamera, byggkänsla och batteritid.
     
  13. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    Ah I see. Nu kommer jag ju inte skaffa ny på några år till och då lär xiaomi ha släppt något ännu trevligare. Måste säga att rmn3 är den bästa telefonen jag haft så här långt.
     
  14. Ploki

    Ploki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Redmi Note 5 släpps om någon månad men ser ut att kosta över tvåtusen så tar fyran.
     
  15. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    A det var lite dyrt för en Redmi tycker jag. Men när jag behöver en ny har dom nog släppt Redmi Note 72 Super R eller något sådant :P
     
  16. Ploki

    Ploki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Eller så sumpar du telefonen i natt och behöver en ny imorgon. Hehe
     
  17. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    Hahaha, di rigé, di kan. Men vi vanliga dödliga får glatt ha en telefon tills den självdör :P
     
  18. cobben

    cobben Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 apr 2016
    Inlägg:
    2 476
    Mottagna gillanden:
    1 171
    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Chilimobil, LMT
    Telefon:
    Asus zenfone 6 Edition 30
    Info:
    Död numera, batteriet svällde upp
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi Mix1
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    There can be only one!
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi Note 2 International
    ROM:
    Xiaomi.eu weekly
    Info:
    Fungerar väldigt bra än idag
    Platta:
    Cube iWork11 Stylus
    ROM:
    Win10
    Platta 2:
    Antik Sony laptop
    ROM:
    Win XP, rysk version
    Tänk på vad du säger - jag hade min Samsung U300 i 6 - 7 år, och den har inte dött än :teeth: . . . men år 2017 gick inte att ställa in, max 2016 . . . men den fungerar ändå.
     
  19. Zappline

    Zappline Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2016
    Inlägg:
    178
    Mottagna gillanden:
    30
    Jag hade en Sony Ericsson w810i som varade i ungefär 9 år innan en trottoar plötsligt beslöt sig för att helt oprovocerat hoppa upp och anfalla min telefon och efter det fungerade den inte mer. Så jag fick en iPhone 3Gs, den klarade sig ungefär 1 år och det var bland det absolut värsta upplevelserna jag någonsin haft med en telefon. Sämsta jävla pisset jag stött på och iTunes är ju ett jävla clusterfuck rent ut sagt. Efter det fick jag en Samsung Galaxy Note 2, första Androiden och efter en iphone var detta en gudagåva. Den klarade sig 4 år eller så :P efter det blev det min Redmi Note 3 Pro bästa telefonen jag haft som sagt. Men överlevde bara 1 eller 1.5 år innan wifi gick åt helvete. Kan inte starta wifi och min mac adress är fucked och inga lösningar kan hittas :( Så nu har jag min moto g5s+ mycket nöjd. Men det är inte en xiaomi :P
     
  20. Ploki

    Ploki Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2014
    Inlägg:
    868
    Mottagna gillanden:
    248

    MINA ENHETER

    Jämförelse: Huawei 4x och RedMi Note 3 Pro efter 15 månaders intensivt användande av varedra telefonen.
    ---------

    I väntan på att min Note 4 kommer har jag min Huawei Honor 4x eftersom hemknappen på Note 3 pajade i samband med en skärmspräckning.

    Har använt såväl Honor 4x som redmi note 3 i ungefär 15 månader och måste säga att honor 4x hållt ihop bättre.

    Skador på Honor 4x:
    - Spräckt skärm
    - Någon repa i plastkanten runt skärmen
    I övrigt ser den faktiskt ut och uppför sig som ny. Plastbaksidan har inte en skråma.

    Skador på Redmi Note 3 Pro
    - Spräckt skärm
    - Touchskärmen på underdelenav skärmen fungerar inte. Hände några veckor efter att jag spräckte skärmen.
    - Volymknapparna har tagit stryk. Nervolym fungerar knappt. Uppvolym fungerar men svarar inte som den ska.
    - Primärmicken på Noten är skadad och behöver använda högtalartelefonen för att det ska fungera väl.
    - Bakstycket i metall är rejält slitet.
    - Den gråa färgen på plastremsorna uppe och nere påbaksidan har nötts bort på sina ställen.
    - Plastkanten kring skärmen har lossnat på sina ställen.
    - Den silvriga texten till Miloghan har lossnat.
    - Micro-USB kontakten strular rejält


    Värt att nämna är att Note 3 känns som betydligt mer premium men kvaliten är klart bättre på Honor 4x, iaf av dessa ex att döma.

    Får vara mer rädd om Note 4 när den kommer. Hoppas dock att byggkvaliten gått upp. Note 3 fungerade grymt i drygt ett år men sen kom problemen smygande ett efter ett.
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 24 sept 2017