Härdat glas i full storlek för S8

Diskussion i 'Galaxy S8 - Allmänt' startad av Kobiz, 6 maj 2017.

  1. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Om man bara behöver köpa ett så är det inte så mycket pengar. Har själv gjort blundern att köpa flera av dålig kvalité. Hade jag köpt ett bra från början hade det varit billigt.....

    Själv kör jag nu med ett skärmskydd I plast men det är ju inte I närheten lika bra som ett I glas, inte är det så jäkla billigt heller. Önskar jag satsat lite pengar på det första jag köpte istället för att lägga pengar på 3-4 halvbilliga men som totalt kostat mer än ett dyrt [emoji30][emoji30]
     
  2. Tony Johansson

    Tony Johansson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2015
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3
    Helt enig i ditt resonemang.

    Tittade på klippet det länkats till om hur man applicerar skyddet, och det är en källa till oro, man har bara en chans. Dessutom är mina erfarenheter att få till ett snyggt jobb utan en massa damm, nästintill omöjligt, och jag skulle slita mitt hår, om det kom damm på/i skyddet.

    Det blir till att lägga pannan i djupa veck.
     
  3. Tony Johansson

    Tony Johansson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2015
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3
    Ok.
     
  4. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Vet ett många monterat oavsett typ av skärmskydd i ett badrum där man spolat en massa varmvatten först för att minska möjligheten till damm att hamna på skärmen..
    Sj gör jag aldrig så, brukar alltid montera mina skydd i köket med bar överkropp, eventuellt vädra ut lägenheten lite först.
    Får mer eller mindre aldrig damm under skyddet!
     
  5. Tony Johansson

    Tony Johansson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2015
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3
    Har själv tänkt i banorna att montera i badrummet, som du beskriver, men what the heck, jag är allt för lat för det. Att vädra ut (i köket) är också en variant, men med bar överkropp, det var något nytt. Börjar likna raketforskning, det här.

    Det verkar som att jag kommer skaffa ett billigt plastskydd (a la skyddsfilm) till en början, och sedan ev. köpa ett sådant som omnämns. Jag orkar inte hålla på och dessutom, om man bara har en chans att få det rätt a ~ 400 :- känns inte så lockande.

    Tackar för input i alla fall.
     
  6. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Hur lugnt som helst! :)

    Det här med bar överkropp gör jag enbart för att man brukar damma så jävligt med ärmarna o så på tröjan
     
  7. Tony Johansson

    Tony Johansson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2015
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3
    Förstod det. Jaja, jag har beställt ett skydd i form av en tunn plastfilm (0,1 mm) från fyndiq idag. 49 kr inkl. frakt. Får se hur det går med att applicera det.
     
  8. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Går nog bra som fan. Veva inte runt med armarna bara en massa så :D
     
    Tony Johansson gillar detta.
  9. Tony Johansson

    Tony Johansson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2015
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3
    Nej fan ! Jag köpte ett sådant här också, så det skall väl till lite om man skall ha sönder det med en gång.

    Det skulle suga sjukt mycket om jag klantade till det inom det första året eller två, sedan, what the heck. Man är ju tvungen att byta ut dom mellan varven, då dom segar ner sig. Annars hade jag nog haft mina mobiler (smartphones) så länge det bara går, jag är inte den som springer och köper i onödan, inte.
     
  10. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Det är nog bra om man gillar plånboksfodral! Sj tål jag inte hur bulkig luren blir med en sån :ehm:
     
  11. Tony Johansson

    Tony Johansson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2015
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3
    Förstår dig till fullo. Skälet till varför jag köpte ett sådant är för då har jag en enhet att bära på, istället för två. Dessutom utgör själva fodralet ett skydd i sig själv, när man tappar luren (för det gör man ju). Var och en gör vad som passar dom själva bäst, antar jag.
     
  12. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Jo men det kan jag förstå! Smidigt på det sättet att man kan ju få allt i ett med ett sånt :)
    Sj kör jag naket just nu förutom skärmskydd och ett slickwraps skin :cool:
     
  13. Tony Johansson

    Tony Johansson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2015
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3
    Som sagt, var och en gör vad som passar en bäst. Själv äer jag snurrig, så om jag inte skulle glömma telefonen, skulle jag glömma plånboken. Lika bra att ha allt i ett (så man glömmer bägge istället =0). Känns inte som att slickwrapskin utgör något egentligt skydd när du väl tappar luren =0 !!
     
  14. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Näe det utgör 0 skydd vid tapp :D
    Men resonerade så här nämligen, denna S8 tänker jag behålla så länge som möjligt så jag tänker köra för det mesta naket för luren känns ju bäst naken i handen :)
    Ifall skydd behövs använda vid någon situation så finns det en hel drös med olika skydd i lådan vid behov :cool:

    Kände nämligen så här att efter att haft över 20 lurar på 8 månader så nu får det fan räcka ett tag med bytandet :D höll ju på o spåra ur helt :P

    Denna S8 är ju exempelvis min andra S8 hahaha
     
    Stemag64 gillar detta.
  15. Tony Johansson

    Tony Johansson Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2015
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    3
    Preeecis.
    Förstår det, men om olycan är framme så är det kört, och det kan inträffa när som helst.
    Och då hjälper inte det, om det finns et hav av skydd, ner olyckan redan är skedd, nä.
    Du menar inte allvar !!!?
    Vad då höll på att spåra ut ! Tror du är i akut behov av hjälp !!!

    Hade inte min lur som jag hade tills helt nyligen klappat ihop fullständigt (jag "tappade" den ganska nyligen), så hade jag fortsatt med den så länge det hade gått. Men mitt tålamod tog slut. Det var en S4+. Nu sitter jag med en Galaxy Gio och den har sina begränsningar, minst sagt. Annars hade jag kört på med den, men att surfa med den, är i det närmsta omöjligt, så jag köpte denna S8+.

    Jag köpte luren från Tyskland, då det vaer en bättre deal därifrån. Jag skulle vilja ladda ner manualen till luren, men på Samsungs hemsida måste man ange produktnummer för att kunna få del av manualen. Har du någon lösning på det problemet ?
     
  16. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Hahaha jag vet det spårade ur ett tag med att byta lurar :P men nu e d lugnt, har lugnat mig nu :D
    Joo jag vet att det är kört om olyckan är framme men jag är sjukt försiktig när inget skal sitter på, men jag vill kunna njuta av luren naken med ibland bara :D
     
  17. Orfeous

    Orfeous Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Många har klagat på känslan på denna.
    Men den är ju skalvänligast.
    Jag köpte merskals pansarglas och tusan vilken dynga. Släppte i något hörn och kant. Det gick inte att skriva på tangentbordet heller. Man fick trycka hårt på skärmen totalt oanvändbart så jag slet bort det lika fort som jag monterade det. Funkade inte heller med deras egna magnetiska plånboksfodral. Då släppte ena hörnet. Det blev även en skarp kant på sidan av edgen. Sjukt störande.

    Så nu är jag lite nyfiken på Samsungs egna plastskärmskydd. Har hört att man inte får ut något på försäkringen om man inte använt deras egna skärmskydd. Men det kan ju vara fake news. 3200kr för ett skärmbyte känns ju jättetråkigt om man lyckas repa rejält. Men enligt tester där telefonerna tappats i golvet så har de ju oftast hållt ihop. Men.. Kan ju va nåt litet dammkorn som ordnar spricka haha.

    Plastskyddet är ju dessutom nästan gratis. Värt att testa iaf.

    Men på vilket sätt tycker du att det är det bästa?
     
    R3b0rn gillar detta.
  18. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Det har mer att göra med hur det sitter på mobilen. Eftersom det är flytande lim man använder så är det så många fördelar som hänger med.
    För mig så är det att den faktiskt sitter precis som ett skärmskydd ska sitta och att känslan av glas över plast är oslagbar.

    Editor: nyvaken... Trodde du snackar Whitestone domeglass

    Samsung's egna plast skydd är det mer känslan jag gillar. Riktigt härligt för att vara plast. Sen kan man klippa i det för att den ska passa vissa skal bättre.
     
  19. Orfeous

    Orfeous Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2010
    Inlägg:
    219
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Hehe.. Jag citerade ju ditt inlägg som handlade om Samsungs egna skärmskydd. Jag hade fabriksskyddet eller fraktskyddet på min S4+ i ett par år sen slet jag bort det då det började att flagna ifrån en kant och jag var där och kopplade o pillade hela tiden. Inte en enda skråma på själv glaset heller utan plasten. Haft pengar, nycklar och allt möjligt i fickan. Alltså tiden efter plasten. Tappat ner telefonen från soffan på parkettgolvet då jag somnat och på golvmattan. Klarat det perfekt.
     
    R3b0rn gillar detta.