Batteritid för Nexus 6P

Diskussion i 'Nexus 6P (2015) - Allmänt' startad av chraist, 13 nov 2015.

  1. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 323
    Mottagna gillanden:
    17 803
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Garantin kan inte ha gått ut, då det är 2 års garanti på Nexus 6P som är köpta inom EU, om du inte menar att du har åstadkommit yttre skador, så som spräckt skärm
     
    Torparn gillar detta.
  2. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Hmm där ser man då kanske det kan gå på garantin, men problemet att försöka hitta kvittot kan ju bli värre
     
  3. maww

    maww Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 feb 2010
    Inlägg:
    751
    Mottagna gillanden:
    274
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi 11T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Xiaomi 11T
    ROM:
    Orginal
    Info:
    Niagara
    Telefon 2:
    Redmi note 9 pro
    ROM:
    Xtended XS
    Info:
    Niagara
    Telefon 3:
    Mi Max 3
    ROM:
    HavocOS
    Info:
    Niagara
    Platta:
    Nexus 7 2012
    ROM:
    Franks Death
    Spooky och Alex gillar detta.
  4. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    724
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Trodde jag skrivit om bytet jag gjorde men jag kanske bara inte hittar det.

    I alla fall. Det är svårare än det ser ut på youtube. Allt sitter mer fast, kameraglas och batteri framför allt. Jag lyckades utan att ens spräcka kameraglaset vilket jag ser som en bedrift. Det finns inget utrymme mellan glas och chassi att få ner ett verktyg att bända med. Jag mätte upp 0,05mm som jag med en kniv utökade till 0,1mm så att den delen funkade. Fick upp glaset med ett bladmått på 0,1 mm

    Sen batteriet då, det sitter som satan och man är osäker hur mycket man törs värma på ett batteri. Att man använder ett spelkort på en youtubevideo är nog för att det inte går att bända på batteriet, det är för mjukt. Jag gissar att man riskerar att kortsluta nån cell. Det sitter en, kommer inte på rätta namnet, bandkabel under batteriet man kan förstöra. Jag alternerade mellan nått gammalt inplastat bibliotekskort, ett kreditkort och ett spelkort som det blir bara skit kvar av, inte alls som på youtube

    Dubbelhäftande tejpen på kamera och nedre skydd kommer inte att vara i bästa skick när de fått bort dem så köp nya. Batteriet kommer nog utan tejp och den gamla har du ingen glädje av. Jag struntade i tejpen på batteriet

    Min telefon är två år i november tror jag, kanske att tejpen åldrats mer än på det som visas på youtube?

    Om du vill ha länkar till prylarna jag köpte så hojta till så letar jag rätt på dem

    Jag fick nått litet märke här och där av att jag slant men i stort är jag nöjd
     
    Torparn och _z_ gillar detta.
  5. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Förstod att det skulle vara svårt och varför det är så lätt på Youtubefilmerna kan man ju fråga sig, förmodligen är telefonerna riggade för det ska se lätt ut. Har iallafall hittat en firma som gör det för 800:- och då är det orginalbatteri samt man får en ny baksida då kameraglaset brukar gå sönder. Risken när man gör det och inte kan är väl att man kan förstöra något som gör så telefonen inte fungerar, vet inte exakt hur det ser ut men blir det kortis i batteriet har man ett fint bokstöd att stoltsera med.
     
  6. gh0st

    gh0st Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2016
    Inlägg:
    75
    Mottagna gillanden:
    12
    Största problemet är att Huawei använder de absolut största klåparna inom servicebranschen! Du skickar in en telefon med 1 fel, men får oftast tillbaka den med mera fel på.

    Vid sista svängen så kommer min 6P tillbaka med trasigt hörlursjack samt damm mellan kamera och lins!
    Om jag skulle skicka in den nu så skulle de vägra göra något åt den, trots att jag skickar in den för mikrofonproblemet samt batteriet. Eftersom de skulle försöka få det till yttre påverkan och jag skulle få betala dyrt att få tillbaka den!
     
  7. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 406
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Det hände mig idag, jag besökte ett lager inatt, var tvungen då att gå igenom en kyl som var 8 grader i ca 2-3 minuter, sedan en frys i ca 1,5 minut telefonen stendog direkt... från 50% till absolut noll..
    Så något måste vara jävligt fel.. om det inte går på garantin så lär man kunna reklamera skiten..
    Hela natten blev typ förstörd för mig idag då telefonen bara dog.. och hade inte tillgång till laddare då jag satt i bil.
     
  8. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Det där är konstigt hur olika telefonerna verkar vara, jag jobbar på ett kyllager där det är 2 grader kallt och min telefon har aldrig slagit ifrån har heller inte problemet att telefonen slår av vid 50% utan den går ner ända till noll innan den dör. Det här bevisar bara hur olika telefonerna är då dom borde vara likadana, det som kan påverka är om telefonerna är från olika batcher.
     
    Oceanic gillar detta.
  9. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 406
    Mottagna gillanden:
    4 150
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Ja tur är det .. synd att man alltid ska drabbas av bottennapp...man blir så trött ...
     
  10. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    724
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Jag undrar, utan egentligt stöd, om de verkligen sätter i ett originalbatteri. Jag lyckades aldrig hitta något verkligen äkta när jag letade runt. Skulle nog själv se till att det är en auktoriserad verkstad innan jag skulle tro på att det är äkta. Förfalskningar finns det gott om https://www.ebay.com/sch/i.html?_od....TRS0&_nkw=nexus+6p+battery+original&_sacat=0
     
    Oceanic gillar detta.
  11. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Njae tror nog dom monterar i ett orginalbatteri för om någon nyhetsmedia skulle komma på dom så skulle det nog bli ett jävla liv och dom skulle få ta tillbaka samtliga telefoner och montera ett orginalbatteri.
     
    ingfre och Avarell_Dalton gillar detta.
  12. soulseller

    soulseller Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag har haft min Nexus 6p inne hos mobylife (via nettonnet där den köptes) för reparation pga det kända batteriproblemet. Tog väl ett par veckor innan jag idag fick tillbaka den med ny skärm och batteri. Dock fick jag med en faktura från Mobylife på drygt 4000:- (det står iofs att fakturan inte ska betalas utan har övertagits av Resurs bank). Ska jag förutsätta att den fakturan bara är för att informera mig, eller ska man tro att det kommer en separat faktura från Resurs bank?? Jag har inte godkänt något annat än garantireparation. Har det sett likadant ut för er andra som lämnat in era telefoner?
     
  13. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 323
    Mottagna gillanden:
    17 803
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Jag skulle ta o ringa Resurs bank o verifiera det minst
     
  14. soulseller

    soulseller Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Ser nu att det står "garantibevis" högst upp i hörnet på fakturan. Antar att Google eller Huawei eller vilka det nu är som står för garantin får fakturan. Nåja. Får väl ringa och kolla med dem.
     
  15. soulseller

    soulseller Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    81
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Doh! Ser nu att det är en kopia på originalfakturan från när jag köpte telefonen! Cirkulera, det finns ingenting att se här....:cool:o_O
     
  16. billiek

    billiek Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+, Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+, Samsung Note 9
    Skicka gärna länk! Vilka verktyg rekommenderar du? Praktikant här, inte råd med en helt ny mobil på ett tag men det här batteriet går verkligen inte, och ska jag byta det kan jag gott byta skärmen med.
     
  17. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 323
    Mottagna gillanden:
    17 803
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Om du inte har några skador på din Nexus 6p så går det som ett garantiärende om telefonen stänger av sig vid typ 30%
     
  18. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    724
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Svarar som jnsson. Om du inte har några skador du själv gjort så fixa en garantirep.

    Skärmen behöver inte bytas för att byta batteri. Länk för glas och plastbit http://www.ebay.com/itm/Rear-Camera...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649

    Länk för batteri http://www.cellephone.de/en/cell-ph...or-huawei-angler-replaced-hb416683ecw/a-5844/

    Verktyg, bladmått och diverse plastverktyg att bända med och en kryssmejsel, jo just, en värmepistol också
     
  19. Mythic

    Mythic Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    58
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Sjukt att så många fått detta problem, även jag. Blev trött på det idag, garanti kvar som tur är.
     
  20. billiek

    billiek Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+, Samsung Note 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Samsung Galaxy S9+, Samsung Note 9
    Tack för info, dessvärre spricka på skärmen + sån böj i chassit vid volymknappen jag fick jäkligt tidigt som jag lovar att de skyller på mig trots att himla många upplevt samma problem.

    Går det bra att ersätta värmepistol med hårfön? Och vet ni någon skärm som ska vara bra uppskattar jag länk dit med. Sen ska jag bara hitta en bra guide.