Xiaomi Mi Robot Vacuum robotdammsugare

Diskussion i 'Smartprylar och det smarta hemmet' startad av chraist, 8 aug 2017.

  1. smarteus

    smarteus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2017
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    4
    Kom precis en uppdatering till mihome appen på iphone. Enda som står är "added ios11 support"

    Men nu när jag startar appen så kraschar den direkt. Någon annan som har samma problem?
     
  2. Jaman42

    Jaman42 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2014
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Inte samma problem eller Iphone men appen känns lite ostabil emellanåt. Har du provat att ta bort all data? Jag förmodar att iPhone har liknande funktioner för apparna som Android.
     
  3. smarteus

    smarteus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2017
    Inlägg:
    13
    Mottagna gillanden:
    4
    Tyvärr vad jag vet finns ingen sån funktion. Men jag har tagit bort appen och laddat ner den på nytt. Kraschar direkt.
    Någon annan som använder iphone får gärna bekräfta om det beter sig likadant för er efter dagens uppdatering.
     
  4. Angst-maN

    Angst-maN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Tjena,
    Läst hela tråden och känner mig sugen på denna robotdammsugare.
    Jag åker till Kina i november, och kan köpa med mig en sådan hem tänker jag. Blir lite billigare 2100kr om inte de kollar min väska på flyget.
    Det jag undrar är om det är bättre att beställa från aliexpress där alla andra beställt på grund av bättre garanti, (läste att de skickar parts gratis pga sitt ryckte om något skulle strula.)
    Sedan, vet jag inte om det är värt att vänta in version 2.

    Är ute efter min första robot :)
     
  5. Jaman42

    Jaman42 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2014
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Om du flyger kommersiellt så får du ta med dig varor för 4300:- utan att betala tull och moms
     
    bernard och Angst-maN gillar detta.
  6. strangelovee

    strangelovee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Tänkte lägga en beställning idag!
    Vilket bundle har folk köpt?
    Är det en sån magnettejp som är skillnaden på dyraste och näst dyraste?
    Ser ut att bli från Frankrike eftersom spanjorerna vill ha betalt för frakten, lär väl inte va nån skillnad annars va?
     
  7. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Blir nog ingen större skillnad i slutändan, eftersom produkten i grunden kostar mer om du väljer Frankrike. Tror jag valde Spanien när jag beställde, men enligt UPS kom den från Belgien tror ja, så nä det spelar nog ingen roll.
    Jag valde bara dammsugaren, tänkte att jag köper reservdelar när det behövs istället, och visste inte om jag behövde magnetlisten då. Om du redan vet med dig att du behöver magnetlist så blir det väl lite billigare att beställa ist för att köpa här i Sverige. Glöm inte att använda refunder, säg till om du inte har konto så kan du få länk av mig för att få 50 kr extra tillbaka.
     
  8. sQVe

    sQVe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Denna robotdammsugare verkar mer än intressant och köpfingret kliar riktigt ordentligt. Jag har dock två "lister" i mitt hus som jag är lite fundersam på om den klarar av... vilket tyvärr är ett måste. De är båda 2,5 cm höga och 5 cm långa (se bilder nedan).

    Tror ni att Mi Robot Vacuum klarar av dessa? Har lite svårt att chansa på det...

    IMG_20171002_090127.jpg
    IMG_20171002_090008.jpg
     
  9. Mr.Tom

    Mr.Tom Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2014
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    77
    Operatör:
    Fello, TDC
    Telefon:
    Samsung s22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, TDC
    Telefon:
    Samsung s22+
    Platta:
    Sony Z3 Compact
    Övrigt:
    nVidia Shield TV
    Svårt att säga då jag själv inte har några liknande lister men jag tror den klarar det då de är 5cm långa, annat hade det varit om de var som en 2.5cm hög vägg. Den har ju ett litet hjul längst fram som med all säkerhet kommer upp, men frågan blir väl sen hurvida resten kommer upp.

    Vart befinner du dig, kanske någon av oss nöjda köpare bor i närheten och kan erbjuda en demo mot lite kaffe? :)
     
  10. sQVe

    sQVe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jo jag förstår att det blir lite svårt. Tänkte främst om någon har liknande lister eller känns sig extremt manade att prova ett ROLIGT experiment ;). Min oro är att baken på den skulle bottna före den hunnit upp, annars så kan man ju tycka att den borde klara av det relativt enkelt.

    Jag befinner mig i Uppsala. Tar gärna emot besökare som vill visa ett litet demo :D
     
  11. Jaman42

    Jaman42 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2014
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Jag är inte hemma nu så kan inte mäta men min klättrar in i badrummen nio gånger av tio, någon gång då och då ger den upp. Där sitter ventilerade trösklar från Diplomat, jag tror jag ska modifiera dom så det blir lite lättare för den att komma upp för den spinner runt en del innan den lyckas. Jag har inte sett några märken ännu men det låter som att det kommer bli det i längden.

    I ditt fall känns det ju som att det blir mer som en backe och efter att ha använt den ett tag och sett hur den klättrar uppför mina trösklar skulle jag gissa att den klarar av dina. Annars får du väll hitta på någon lösning :)
     
  12. sQVe

    sQVe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Låter ju lovande. Hade verkligen uppskattat om du kunde återkomma med hur höga de trösklarna är hos dig.

    Att sälja denna lilla robot till frugan är i sig lite av en utmaning. OM jag även behöver modifiera hemmet för den så sätter jag mig inte i en god sits... :D
     
    bernard gillar detta.
  13. Mr.Tom

    Mr.Tom Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2014
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    77
    Operatör:
    Fello, TDC
    Telefon:
    Samsung s22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, TDC
    Telefon:
    Samsung s22+
    Platta:
    Sony Z3 Compact
    Övrigt:
    nVidia Shield TV
    Är ju faktiskt inte oskäligt långt till Uppsala, jobbade där i tre år (pendlade från Norrtälje). Mig veterligen behöver jag bara ta roboten med mig, får testa att stänga av wifi här hemma så jag vet hur den hanterar att inte vara uppkopplad.

    Kan förvarna att jag och sambon har en del bokat framöver men kanske kan skaka fram en helgeftermiddag. Höras via PM?
     
  14. sQVe

    sQVe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Absolut, gärna det. Vi har också en massa att stå i då vi nyss har flyttat. Hör av mig om det inte är så att någon annan har ett svar (med samma lister eller höga trösklar)
     
  15. strangelovee

    strangelovee Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 sept 2011
    Inlägg:
    383
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Har precis beställt en som är skickad nu, så kanske dyker den upp i veckan. Har en "ramp" till vardagsrummet som är ca 3 cm hög och kanske 10 cm lång, kan meddela om den fixar en sån lutning när jag väl fått den, kan väl ge en indikation på om den även kan funka hos dig.
    En fråga till övriga, måste man sätta magnettejp så att den inte får för sig att försöka dammsuga trappen på väg ner?
    Nu har jag iof en barngrind i trappen som man skulle kunna stänga men den kan man ju råka glömma
     
  16. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Nej, det måste du inte
     
  17. F-Forward

    F-Forward Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    2 082
    Mottagna gillanden:
    2 115

    MINA ENHETER

    Nä, trappsensorn fungerar bra. Enda anledningen jag kan tänka mig att det behövs är om det skulle vara bara några centimeter till första steget och mer sen, då skulle den noig ta sig ner för första och sen inte få plats och istället trilla ner.
     
  18. keyser

    keyser Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2009
    Inlägg:
    2 964
    Mottagna gillanden:
    11 014
    Telefon:
    Google Pixel 6a

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6a
    Platta:
    iPad Air (2019)
    Jizzler gillar detta.
  19. sQVe

    sQVe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Last edited: 4 okt 2017
  20. bodell

    bodell Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2011
    Inlägg:
    158
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Billigare på geekbuy, dock har ja aldrig beställt därifrån själv men blir nog när jag slår till

    https://www.geekbuying.com/item/Xiaomi-Mi-Robot-Vacuum-Cleaner-Robot---White-372010.html

    EDIT: som nedan påtalar tillkommer det tull/moms och en dyr frakt från geekbuy
     
    Last edited: 5 okt 2017