allvarligt problem med skärmen

Diskussion i 'Xperia XZ Premium' startad av pernils94231, 16 nov 2017.

  1. pernils94231

    pernils94231 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2017
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    415
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Xperia
    Händer nån gång då och då I YouTube appen, problemet fanns före 8.0.
    _20171116_123520.JPG
    _20171116_123627.JPG
    ej haft tid installera om, omstart av enhet löser inte problemet, tömma cache på app löser ej problemet.
    Nån annan som råkat ut för samma?
     
  2. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 048
    Mottagna gillanden:
    8 491
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Menar du att det där enbart händer i Youtube on ingen annanstans överhuvudtaget? För mig ser det ut som ett hårdvarufel på skärmäen men verkar ju märkligt om bara Youtube skulle framkalla det.
     
    jnsson gillar detta.
  3. pernils94231

    pernils94231 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2017
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    415
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Xperia
    Ja om det hårdvara eller mjukvara vete jag inte, men har bara hänt i youtube appen, 4 ggr har telefonen antingen låst sig eller auto boota.
     
  4. SHM

    SHM Android Apprentice Hedersmedlem

    Blev medlem:
    18 feb 2012
    Inlägg:
    3 952
    Mottagna gillanden:
    1 360
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 14
    Jag tycker också att det ser ut som ett hårdvarufel. Du kan gå till din återförsäljare eller boka en reperation här: https://support.sonymobile.com/se/repair/
     
  5. pernils94231

    pernils94231 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2017
    Inlägg:
    702
    Mottagna gillanden:
    415
    Telefon:
    Pixel 7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7
    Telefon 2:
    Xperia
    Försöker plåga luren rätt så mycket efter Ota av 8..
    + Imponerande Ota install!
    + Inga värme problem.
    + Ingen annan app genererar samma fel.
    - Antenn buggen är tillbaka delvis.(upprepade vridningar mellan liggande stående läge spec. i 45 graders vinkel)

    Jag är lite misstänkt att det hela problemet med att skärmen buggar ur i Youtube appen beror på Dåligt skriven app! Alla nya algoritmer i youtube är inte så bra vare sig för tittare eller Vloggare alla gånger.
    Appen ska ju i Auto läge ge bästa möjliga upplösning beroende på HW och anslutningen, men Många/nästan alltid just med XZ Premium får jag skit upplösning typ näst lägsta, med andra lurar på samma anslutning men med sämre HW och skärm funkar det klockrent. Sen att dom satsar 90 % av tiden på att utveckla för IOS och Samsug ska smeeda bäst är ingen hemlighet.

    Jag minns hur det var i början på linux distar med fönster för många många år sen, hade man "fel" grafikkort och fel skärm som inte stöddes fick man samma resultat fast man angav rätt upplösning.
    Just nu som jag sa plågar jag luren allt jag hinner, när jag får tid ska jag göra en clean install via dator och fortsätta plåga luren.
    Ska försöka ta skärm dumpar på youtube appens versions nummer just nu = 12.44.53 kommer säkert ny snart.