Diskussion: Allmänna tråden om LG V30

Diskussion i 'LG V30 - Allmänt' startad av Swedroid, 14 jul 2017.

Taggar:
  1. bigbandit

    bigbandit Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 512gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 512gb
    Platta:
    iPad Pro 12.9 M1
    Om den infon jag kan hitta stämmer är skillnaden
    V30 64gb 1 simkort plats och 1 plats för minneskort upp 2tb
    V30+ 128gb 2 simkorts platser (dual sim) alternativt avänder du simkort plats 2 till minneskortet istället upp till 2tb.
     
  2. mickelsen

    mickelsen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 dec 2012
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    17
    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    One plus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    halebop
    Telefon:
    One plus 8 Pro
    Det jag fått fram så finns det olika versioner utav telefonen. Den som finns på wonda heter H930DS i vilket DS står för dual-sim (1st sim + 1st sim/SD) H930 är vilka frekvensband den kan lira på, H930 i det här fallet är Europa, Afrika.
    Jag TROR att den enda skillnaden på + är mer lagringsutrymme.

    Skickar med min källa till detta https://www.techwalls.com/lg-v30-model-number-differences/
     
    bigbandit gillar detta.
  3. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Njae. v30+ finns som både dual sim eller singel sim. Båda stödjer microSD dock.
     
  4. bigbandit

    bigbandit Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2011
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    48
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 512gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 512gb
    Platta:
    iPad Pro 12.9 M1
    Ok. Men 64gb finns bara som singel sim?
     
  5. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Verkar så enligt gamarena. Bara v30+ som har dual SIM variant.

    Nice. Ny uppdatering ute 10r. 1 November Security Patch.

    Har fått mer uppdateringar på den här mobilen än under tiden jag ägde Note 8.
     
    Last edited: 21 nov 2017
    bigbandit gillar detta.
  6. Mårten S

    Mårten S Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2013
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Har lg någon internationell garanti? Blir sugen på att beställa en utomlands eftersom det verkar ta tid innan den kommer till Sverige.

    Men går den inte att lämna på service i Sverige för garanti ärenden så blir det lite bökigt tycker jag.
     
  7. Erhnam

    Erhnam Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Från LG:
    "Gällande köp i UK så gäller EU garanti i Sverige, exakt hur det blir när UK går ur EU gällande köp när dom fortfarande var med är jag lite osäker på, men kan dubbelkolla detta och återkomma med svar. Annars finns den tillgänglig i t.ex Tyskland som inte har några planer på att gå ur så det är ju ett alternativt!"

    Så det verkar heta EU garanti
     
    Cocacolisten gillar detta.
  8. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Igår på morgonen bestämde jag mig för o testa batteriet på mitt användarmönster. Som det ser ut så behöver jag bara ladda varannan dag. Postar screenshot och tider när jag är nere på 5%.
     
    jagu, mickelsen och bernard gillar detta.
  9. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Ja, men då måste modellen vara identisk med den som säljs i Sverige, vilket den säkert är om man köpt den inom EU. Handlar du utanför EU är det inte säkert att det är samma modell, och då gäller inte garantin.

    Men innan man kan utnyttja garantin här måste telefonen också säljas på hemmaplan, och hur LG Sverige/Norden tänker där vet nog ingen. En sämre skött lansering får man leta efter.

    Det är snart december och de kan vare sig leverera ett datum eller en statusuppdatering. Det är helt enkelt inte ett seriöst sätt att jobba på. Fortsätter LG på inslagen bana kommer de tappa hela Norden till OnePlus, Huawei och andra mer "hungriga" tillverkare.
     
    Last edited: 22 nov 2017
    thehero, Macke.M, pobin och 4 andra gillar detta.
  10. jagu

    jagu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    323
    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+
    @bernard@bernard, har du fått svar från LG angående testmobil? Ingen nytt från LG på fb ännu. Håller med om att det är märkligt att ingen info finns ännu. LG kanske går all in för Black Friday och dumpar priset[emoji3]
     
    bernard gillar detta.
  11. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Då kom jag ner till 3%.
    48h 22mim. Lite mer än 2 dygn [emoji23]

    Så här ser det ut. Jag har:
    3,5h screen on tid
    Tidal 2h 40min
    Musik appen 2h 35min
    Chrome 1h
    YouTube 1h
    1h telefonsamtal
    Viber 20min
    Resten är sms, tapatalk, slack, bank och kamera några bilder.

    Målet för mig har varit att se hur långt jag kan sträcka på batteriet under lite mindre användning. Jag vet att vid full laddning och användning får jag lätt ut 8h screen on tid på 14~15h.

    Kan bara jämföra med Note 8 och där var det inte några sånna siffror i standby. Sen drar Note nått fruktansvärt under idle.

    Grymt imponerad!

    [​IMG][​IMG]
     
    bigbandit, gurka, Macke.M och 1 annan gillar detta.
  12. Streiby

    Streiby Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2017
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    131
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    Samsung S8
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Platta 2:
    Samsung tab s2
    Jag tröttnade nu på att vänta på att LG ska få loss tummarna. Jag har i flera dagar suttit och velat om hur och vart jag ska få tag på en V30. För att summera så finns det tillgänglig på Proshop Svergie (förväntas på lager 2017-12-01) för 11.990,00 kr vilket är ett vansinnigt pris. Kollade danska sidan där hamnar den på 8.495,00 Danska Kr = 11.244,31 svenska Kr. Har sneglat på https://www.wondamobile.com/ länge men varit osäker på om jag vågar beställa därifrån. Har läst på div forum och på reddit, drog slutsatsen av att det är värt att testa. La min beställning precis 1 St LG V30 Plus V30+ Dual Sim 128GB H930DS för £644.00 total summa krediterat på mitt konto är 7429,54 kr, vilket är ett mer rimligt pris. Jag testar och ser vad som händer.
     
    Puttesson, bigbandit, gurka och 3 andra gillar detta.
  13. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Spännande. Återkom gärna med hur det gick. Nackdelen med V30 Plus är möjligtvis att den inte kommer säljas i Sverige, så alla garantiärenden osv behöver du sköta direkt mot Wonda Mobile eftersom LG inte kommer kunna hjälpa dig.

    Vill man vara helt säker på att man får hjälp vid garantiärenden osv. kan det vara bra att snegla på Clove UK, men då blir priset också mycket högre.

    Nu har V30 funnits ute ett tag, så sannolikheten för att man får ett måndagsex är nog rätt liten. I regel brukar det främst vara första batchen som har barnsjukdomarna.

    Det är alltid bättre att köpa från en "riktig återförsäljare" än någon som bara gråimporterar, som tex Proshop, om du handlar inom EU. Utanför EU är det däremot skitsamma då man inte får två års reklamationsrätt osv ändå. Anledningen är att Proshop inte har någon officiell kanal för service hos LG, så om telefonen behöver lagas blir det klurigt.
     
  14. Leo83

    Leo83 Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2012
    Inlägg:
    4 813
    Mottagna gillanden:
    4 886

    MINA ENHETER

    Det kommer inte vara några beskymmer med Wonda vad gäller att få telefonen. Sjukt smidigt och framförallt snabbt när jag köpte därifrån.
     
    Streiby och R3b0rn gillar detta.
  15. fabbeskwat

    fabbeskwat Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2017
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0
    När LG tar så här lång tid börjar man mer och mer luta åt 5T, visst den är sämre än V30 men kommer antagligen kosta dubbelt så mycket som 5T och kommer man verkligen märka så stor skillnad på skärmen och ljudet?
     
  16. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 629
    Mottagna gillanden:
    44 565
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    5T har visat sig ha en rätt kompetent kamera, vilket jag själv tyckte var en dealbreaker i 5:an (speciellt i mörkare miljöer).

    Tror inte du kommer anmärka på skärmen, men däremot är ljudet med all säkerhet vassare i V30. OnePlus använder "standardkomponenterna" som följer med Snapdragon 835 (Dac+hörlursförstärkare). Sedan har det så klart viss betydelse hur moderkortet är konstruerat/designat, men jag gissar att den låter snudd på som vilken annan Snapdragon 835-lur som helst på marknaden som inte har en särskilt påkostad DAC och hörlusförstärkare. Varje generation Snapdragon låter i regel lite bättre, så tycker du att ljudet är hyggligt i Snapdragon 820/821 lär inte 835 vara sämre.

    Här kan du läsa om ljuddelen i Snapdragon 835; Qualcomm bättrar som sagt på DAC/förstärkare för varje generation: https://www.qualcomm.com/news/onq/2...napdragon-835-take-immersive-audio-next-level

    Ett stort plus i kanten är som du säger att man kan ha en 5T i handen nästa vecka, några få dagar från att telefonen presenterats, med full garanti osv (vs privatimporterad V30 vill säga). Uppdateringarna är ju även bättre från OnePlus håll och jag föredrar deras mjukvara/UI/Oxygen själv.
     
    dannejanne gillar detta.
  17. Barnis

    Barnis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 feb 2012
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Leeco Le Max 2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Leeco Le Max 2
    Gällande ljudet så finns det ett par faktum, daccen i v30 är primärt till för att driva mer tungdrivna lurar som audiofiler och ljudtekniker ofta har, dessa lurar är byggda att låta bättre under rätt förutsättningar, en vanlig mobil klarar inte av pumpa sådana lurar till full potential. Men det finns faktiskt "lättdrivna" hörlurar som låter fantastiskt också. Så med det sagt så kommer v30 inte låta sämre, men om det låter mycket bättre beror på, men eftersom du ställer frågan så kan jag säga att du kan låta v30 va eller köp först t.ex ett par 300 ohms lurar för minst 4000kr. Sen är det källan också, ska du spela bara Avicii eller liknande dynga så är det helt fel lur. För mig finns det andra selling points med v30 så är viktigare än daccen.
     
    bernard gillar detta.
  18. Streiby

    Streiby Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2017
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    131
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    Samsung S8
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Platta 2:
    Samsung tab s2

    Precis har även kollat på Clove UK men det va priset som avgjorde. Nä precis men det "problemet" va man ju villig att ta för att få telefonen nu och inte när dom får för sig att släppa den. Ringde LG idag och förhörde mig om garantin och mycket riktigt så täcker dom inte garantin om den är köpt utan för EU. Även korrekt ang plus modellen då den inte släpps i Skandinavien så kommer dom inte att ta in den för garanti ärenden även om man köper den från UK eller annat EU land. Inte för det har med Telefonen i sig att göra så frågade jag Brodit (mobilhållare) om det fanns någon hållare på gång till V30. Fick till svar att : Som det ser ut nu så har vi inga planer den närmaste tiden på att ta fram hållare till denna enhet. Vilket är lite surt!
     
    bernard gillar detta.
  19. Streiby

    Streiby Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 nov 2017
    Inlägg:
    205
    Mottagna gillanden:
    131
    Telefon:
    Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    Samsung S8
    Platta:
    Samsung Tab S4
    Platta 2:
    Samsung tab s2
    Har du beställt där ifrån tidigare? Skönt att höra att det inte är några problem. Man är ju ofta tveksam, speciellt när det finns så många "fake" sidor nu för tiden.
     
  20. gurka

    gurka Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2016
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    tele2
    Telefon:
    Oneplus 7 pro 12gb

    MINA ENHETER

    Operatör:
    tele2
    Telefon:
    Oneplus 7 pro 12gb

    då tänker jag fan också slå till...
    men nu kostar den £649 ? o varför har vanliga o + samma pris?
    när stod det att den skulle skickas? nu står det dec 4