har OnePlus Blivit hypat ?

Diskussion i 'OnePlus Allmänt' startad av Oceanic, 22 jun 2017.

  1. eb-

    eb- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2017
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    156
    Jag pratade om OP5 men det ovidkommande. Min poäng är ju det finns säkert lika många som väljer telefon efter fysiska egenskaper (IP klassificering, trådlös laddning, skärm etc) som det finns de som väljer efter vad man får för mjukvara. Du väljer den enhet du tycker passar dina behov och oftast i förhållande till hur hårt den straffar din plånbok.

    Jag har aldrig förstått det här med att ge kunden några fördelar. De alla är vinstdrivande företag, de vill maximera vinsten på varje intjänad krona. Man kan tycka vad man vill hur företag prissätter sina produkter, vissa väljer att sätta högt pris och sen sänka ju längre man kommer ifrån releasen av enheten. Andra likt OP och Apple sätter ett pris oavsett om det är release eller 1 vecka innan ny release av enhet. Finns inget rätt eller fel i det, bara två helt olika tillvägagångsätt.
     
  2. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Jag väljer också efter mjukvara och därför väljer jag bort Pixel och OnePlus. Eller ja varken Pixel eller 3T stödjer alla europeiska 4G-konfigurationer heller...

    OnePlus eller Apple får väl vara hur giriga de vill, men varför skulle jag jämföra release-priserna och inte vad mobilerna faktisk kostar idag? Det var ju du som sa att det inte var "rättvist".
     
  3. Oneplus2

    Oneplus2 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2015
    Inlägg:
    1 262
    Mottagna gillanden:
    986
    Telefon:
    iPhone 8 plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    Problemet blir ju när op5T släpps bara ett halvår efter op5. Så just nu är ju inte op5t speciellt prisvärd längre om man tittar på konkurrenternas mobiler som släppts 2017 med samma eller bättre hårdvara.
     
  4. eb-

    eb- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2017
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    156
    För enligt mitt tyckte är det inte en rättvis jämförelse, om man nu skall lägga telefonerna mot varandra. Vid en enskild individs inköp av en enhet så tar jag för givet att man på just den valda dagen väger in dagspriset på enheterna.

    Du kan ju till exempel aldrig sätta ett generellt pris på vad är tråddlös laddning värt i en telefon kontra om den inte har det. Det är ju bara den enskilde individen som avgör om det är en dealbreaker eller inte och vad den är värd i x antal kronor.

    Som sagt vi pratade om OP hade blivit hypade och jag tolkar den frågan som att man måste se det ur en marknadssynpunkt, inte hur varje enskild individ tolkar det till rabatterade enheter som är på väg att fasas ut för en ny enhet hos annan leverantör.

    Det är ju din egna tolkning mot gentemot andra tillverkares telefoner som släpptes i Mars. Nu var ju fortfarande frågan om OP blivit hypade. Sen kan man ju väga in hur många hårdvaru eller mjukvaru aspekter i det hela men det bottnar ju fortfarande i vad man själv tycker.

    Jag tycker OP har blivit jättehypade och de hjälper ganska mycket till att bli det. För hype genererar pengar.
     
  5. mobilapan

    mobilapan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2016
    Inlägg:
    1 828
    Mottagna gillanden:
    890
    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Claro, Movistar
    Telefon:
    Mi 11 Ultra
    Klart man kan ta med att enheter från t.ex. Samsung, LG, Sony och Huawei kommer gå ner i pris månaderna efter release vilket gör OnePlus enheter mindre prisvärda. Det har inget att göra med några enheter som ska fasas ut för nya.
     
  6. eb-

    eb- Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2017
    Inlägg:
    287
    Mottagna gillanden:
    156
    Det var ett exempel på varför man kanske rabatterar dem mot lanseringspris. De har säkert andra incitament om varför de rabatterar sina produkter, en för att man kanske inte har sålt antal enheter mot vad man hade budgeterat att sälja. Lagerhållningen kan säkert vara ett incitament för att något rabetterar dem, för de har ju fordringar på komponentera de inte själva tillverkar som sitter i enheterna.

    Fortfarande rätt ointressant mot trådens syfte, om de är hypade eller inte.