Problem: Konstigt telefonbeteende med hörlurar ikopplade

Diskussion i 'OnePlus 5T - Allmänt' startad av Moscar, 5 dec 2017.

  1. Moscar

    Moscar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2017
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Chilimobil
    Telefon:
    OnePlus 10 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Chilimobil
    Telefon:
    OnePlus 10 Pro
    Tjo på er!

    Jag har börjat uppleva problem med min 5T:a när jag är ute och går med hörlurar ikopplade (in-ears).

    Dels så verkar Google-appen för röststyrning vakna till liv av sig själv då och då, till synes helt slumpmässigt, vilket pausar musiken i allt från 1 sekund till permanent så jag måste plocka fram telefonen och trycka igång musiken igen.

    Slutade med att jag fick disable:a hela appen. Men det löste inte problemet, då och då pausar musik ändå - och jag fattar inte varför. Det är inget glapp i kabel/kontakt eller så.
    Det skulle kunna bero på mediaspelare (använder foobar2000 just nu), men har inte hittat någon som funkar lika bra/på samma vis som jag vill.

    Någon här som upplevt detta problem eller liknande? Jag har inge gester aktiverade som pausar/startar musik av misstag eller så.
     
  2. kallemyran

    kallemyran Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2010
    Inlägg:
    560
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Har inte upplevt detta och om det är hörlurar och inte ett headset så verkar det ju extra konstigt. kolla om du har röstinmayningen aktiverad för virtuella tangentbordet..
    Långskott.. men värt att prova
     
  3. Moscar

    Moscar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2017
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Chilimobil
    Telefon:
    OnePlus 10 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Chilimobil
    Telefon:
    OnePlus 10 Pro
    Precis, ingen mikrofon som ev. spökar.
    Kikade igenom inställningar relaterade till röststyrning, men alla såna verkar deaktiverade nu efter att jag avinstallerade Google-appen.

    Hmm! Tack ändå :)
     
  4. Flaccid

    Flaccid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 okt 2010
    Inlägg:
    100
    Mottagna gillanden:
    16

    MINA ENHETER

    Det är inte så att du har en sån där volymkontroll/svarsknapp på sladden till hörlurarna? Den kan ju möjligen bete sig lite märkligt i sådana fall om lurarna börjar bli lite till åren? Jag har själv problem med att mina lurar sänker volymen på telefonen ibland, och det är jag ganska säker beror på att själva reglaget på sladden håller på att ge upp. Pausknappen har slutat fungera och trycker jag på volym ned höjer den volymen etc. Kan det vara något liknande? Att telefonen får för sig att du tryckt på knappen?
     
  5. Moscar

    Moscar Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2017
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Chilimobil
    Telefon:
    OnePlus 10 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Chilimobil
    Telefon:
    OnePlus 10 Pro
    Nix, hörlurarna har inga sådana knappar heller - superkonstigt...
    Dock, idag/nyss när jag var ute och gick i nån timme så uppstod inget krångel såsom jag beskrev i trådstarten.
    Väldigt konstigt, det enda jag gjort är att byta tangentbordsapp. Vi får hoppas att problemet på något magiskt vis löst sig själv, á la Windows :D