Tips: Den stora tillbehörstråden Samsung Galaxy S8+

Diskussion i 'Galaxy S8+ - Allmänt' startad av Swedroid, 11 mar 2017.

  1. ratscore

    ratscore Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2011
    Inlägg:
    188
    Mottagna gillanden:
    222

    MINA ENHETER

    Jag köpte från AliExpress, en till mig och en till sambon. Funkar faktiskt riktigt bra om du pallar vänta 2-3 veckor på leveransen.[​IMG]
     
    PJGBG gillar detta.
  2. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 848
    Mottagna gillanden:
    561

    MINA ENHETER

    Finns det något skal som både är snyggt och som skyddar en s8+ bra mot enklare tapp i golvet?

    Hade ett Spigen Neo Hybrid tidigare men det skyddade ju absolut ingenting typ. En gång i backen så var det en spricka över hela skärmen.

    Så finns det något bra skal som skyddar bra men samtidigt inte gör telefonen klumpig? Vill helst inte att mobilen ska se ut som en pansarvagn så [emoji4]
     
  3. mickeko

    mickeko Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    24 jun 2010
    Inlägg:
    3 285
    Mottagna gillanden:
    414
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 8 (SM-N950F)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 4 (SM-N910F)
    Platta:
    Google Nexus 7 (2013)
    Rhinoshield crashguard om du är ok med en bumper. Samsungs Alcantara-skal är riktigt bra också, vet dock inte hur mycket det skyddar för.
     
  4. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 848
    Mottagna gillanden:
    561

    MINA ENHETER

    Vill helst ha ett skal som även skyddar baksidan för repor osv. Kommer att ha ett Doom Glass på framsidan så.

    Alcantara är snyggt men tvivlar på att det skyddar mot eventuella stötar!?
     
  5. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 848
    Mottagna gillanden:
    561

    MINA ENHETER

    Inga fler tips? Ska lämna in mobilen för byte utav skärm snart så vore gött att ha köpt ett riktigt bra case till dess [emoji4]
     
  6. Jontelitokd

    Jontelitokd Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    727
    Mottagna gillanden:
    372
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP Nord 2

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    OP Nord 2
    Telefon 2:
    Samsung S10+
    Vågar jag köra S8+ utan skal? Jag har alltid haft ett snärtigt skal men som ger mig trygghet, dessa brukar vara och plast och jag ser tydligt hur mycket repor det blir även om jag är väldigt mån av vart jag placerar min telefon, men varje gång jag tar ur den ur skalet och håller den så känns det som jag missar något, den är sjukt tunn och fin att hålla i.. är jag dum som använder skal eller lär jag ångra mig om jag inte gör det?
     
  7. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    489
    Från egen erfarenhet sådana små tunna skal hjälper inte så mycket om man råkar tappa mobilen ändå, skalet höll typ men blev ändå en spricka i glaset på mobilen.
    Brukar använda skal när jag vet jag kommer ha fullt upp på jobbet och springa omkring men ett sådant som har lite shockabsorb annars få det va.
    Screenshot_20171215-175114.jpg

    Om man ska ut på middag eller något så brukar jag köra utan skal.
    Känns lite dumt att köpa en fin telefon och alltid ha skal på :)
     
  8. sewage

    sewage Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Alltså shit vilken djungel. Har nyss köpt en S8+ och försöker få ihop en bra kombo av fodral + skärmskydd. Har läst i tråden men jag blir bara mer och mer förvirrad. Har köpt dels ett billigt vanligt fodral men även Samsungs eget Clear View Standing Cover (har ej kommit ännu). Vi köpte ett härdat glasskydd som tyvärr inte gick att kombinera med det billiga fodralet då dom låg och skavde på varandra vilket gjorde att det kändes som att skärmskyddet skulle pressas bort. Har sett något som är "cover proof" eller liknande. Funkar verkligen dom? Är dom lite tajtare i hörnen och kanterna vilket gör att dom inte konkurrerar om samma yta som själva fodralet? Finns det någon kombo ni kan rekommendera? Jag vill nog helst ha ett härdat glasskydd och inte ett vanligt mjukt skärmskydd. Skulle det gå att använda ett "rakt" glasskydd annars? Alltså ett som inte är curved. Visst, det skyddar ju inte den rundade ytan men samtidigt ligger ju fodralet och täcker upp en bit där. Kan det vara något?
     
  9. Arju

    Arju Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2013
    Inlägg:
    489
    Mottagna gillanden:
    268
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Whitestone Dome är det glas skyddet som fungerar med dom flesta skal. Dock kostar den 400-500kr. Dock värd det om det är glas skydd man ska ha. Tänk dig att du köper 1 glas skydd och den funkar inte med ditt skal, sen köper du en till och en till, vipps är man oppe i 500kr. Annars är det nog bara icke-glas skydd som funkar bra med skal. Sök upp det på youtube så ser du hur det ser ut.
     
  10. sewage

    sewage Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack för svar! Hittade detta på CDON: http://cdon.se/accessoarer/samsung-...e-friendly-hutech-original-p41234090-37869952

    Kan det vara något? Ska ju vara "Case-Friendly" som dom skriver..

    "Skyddet går inte ända ut till telefonens kanter utan lämnar 1.5 mm kvar för att lättare kunna kompletteras med skal/fodral utan att de ska hamna i vägen för varandra"
     
  11. Arju

    Arju Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2013
    Inlägg:
    489
    Mottagna gillanden:
    268
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Info:
    Nova Launcher Prime
    dom flesta glas skydd förutom whitestone dome har bara lim på kantarna och en del har problem med tryckkänslighet. Antar att det är detsamma på denna dock skulle jag nästan skickat iväg en fråga eller googlat och kolla upp om det är så med denna också. den har ingen "rating" på cdon sin sida men kollar man på fyndiq så är det nån som har gett den 1 stjärna. Ja den skulle nog funka med skal men sura pengar om man återigen kommer att köpa nytt skydd då denna också inte fungerar.
     
  12. sewage

    sewage Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 nov 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ajdå. Ja man kanske ska satsa på något ordentligt. Vad tror ni annars om att satsa på ett "rakt" skydd? Dvs dom som inte går över den rundade ändan. Det blir ju några mm oskyddade men det mest täcks väl upp? Speciellt om man har ett fodral som täcker upp över alla kanter. Annars får det nog bli ett Whitestone Dome.
     
  13. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Kan tipsa om Nillkin Nature skal om ingen redan gjort det

    Kör det på S7e och S8 och det är slimmat med grymt bra passform. Bygger väldigt lite så det sabbar inte känslan av telefonen, inte för mig allafall
     
  14. Arju

    Arju Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2013
    Inlägg:
    489
    Mottagna gillanden:
    268
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Kan det vara något? Ska ju vara "Case-Friendly" som dom skriver..

    "Skyddet går inte ända ut till telefonens kanter utan lämnar 1.5 mm kvar för att lättare kunna kompletteras med skal/fodral utan att de ska hamna i vägen för varandra"[/QUOTE]
    taggar @R3b0rn@R3b0rn som har haft erfarenhet av samsung galaxy s8. Fråga till R3eb0rn, hade du testat några andra härdat glasskydd innan whitestone dome?
     
  15. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    ratscore gillar detta.
  16. gurrabergh

    gurrabergh Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2013
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej!
    Säljer:

    Krusell Sunne FolioCase 200:- (399:-)

    Panzer Full Fit Glass Screen 150:- (299:-)

    Viva Madrid Viso 99:- (199:-)

    iDeal Of Sweden Fashion case 99:- (199:-)

    Alla är helt nya i obruten förp.

    Fri frakt, rek kostar extra. Finns i Umeå.
     

    Bifogade filer:

    • cases.jpg
      cases.jpg
      Filstorlek:
      128,3 KB
      Visningar:
      195
  17. Fraggle1988

    Fraggle1988 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 apr 2011
    Inlägg:
    138
    Mottagna gillanden:
    10
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 8t

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Oneplus 8t
    Vad för trådlös laddstation ska man ha för fast charge?
     
  18. Galaxytoo

    Galaxytoo Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Jag har själv haft en riktigt bra upplevelse med Coolpriser: https://www.coolpriser.se/shop/frontpage.html

    Har bland annat köpt en trådlös laddare, två skal och ett par nya hörlurar. Allt var av bra kvalité och till extremt låga priser. Jag vet inte om det är andra här inne som har provat att handla härifrån men sidan kan varmt rekommenderas om ni saknar något då deras utbud av mobiltillbehör är brett.
     
  19. Tesla

    Tesla Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2012
    Inlägg:
    51
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag har precis skaffat mig en S8+ och jag är väldigt konfunderad över vad jag ska ha för skydd till min skärm. Jag vill kunna ha skal med.

    Så vad är aktuellt till denna telefonen 2019????

    Ni som har eller har haft en S8+ kan väl skriva vad ni använde för skal och skärmskydd som ni var nöjda med. :)
     
  20. Asmir

    Asmir Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2017
    Inlägg:
    120
    Mottagna gillanden:
    62
    Jag har haft UAG.. Deras Monarch till min S8. Har det idag också till min S10+. Finns inget bättre. Ändå har jag testat väääääldigt mycket