Lenovo Tab 2 Android Till Windows?

Diskussion i 'Lenovo' startad av Hyldran0, 17 dec 2017.

  1. Hyldran0

    Hyldran0 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2017
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    Tjenna!

    Tänkte köpa en platta, och denna har fallit mig i en bra klass med bra speccs för surf.
    https://www.netonnet.se/art/dator/surfplattor/lenovo-tab-2-a10-30-za0c0092se/242478.8899/

    Tänkte bara kolla om ni kan något om hur man lätt kan installera Windows 10 på den?

    Har köpt Windows 10 32/64bit på USB. Och jag har en Micro-USB till standard USB kabel, så jag kan koppla in mitt USB minne med Windows i kabeln samt dra in den i plattan, går det då att installera windows på det viset eller krävs det lite mer?

    Har tittat på plattor med Windows 10 på redan, men oftast för dyra. Så tänkte man kunde göra på detta viset då!

    Tack på förhand!

    Mvh
    Timmie
     
  2. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    813
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    Kort svar, nej. Den kör android. Hittar du drivrutiner som skulle kunna funka för den så kanske de går. Ytterst tveksam dock.
     
  3. Hyldran0

    Hyldran0 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2017
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    Tänkte att Windows själv är rätt bra på hitta drivrutiner i installationen.
    Jag tänkte mer om installationen nu går igång om man gör så jag tänkte?
     
  4. kupster

    kupster Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jul 2012
    Inlägg:
    813
    Mottagna gillanden:
    332

    MINA ENHETER

    De har jag inte provat men sätter en hundring på att den inte gör de. Varför skulle den göra de? Normalt måste du ju boota från usb minnet för att installera Windows från en usb sticka. Så skulle de gå måste du boota från den. Vilket jag har svårt att de skulle gå, och antagligen inte av sig själv
     
  5. Hyldran0

    Hyldran0 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2017
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1
    Nä, inte samma format osv..

    Vet att USB stickan är gjord för att kunna boota på enheter iaf.

    Men oavsett, ville bara se om någon hade exprimenterat och testat på någon platta själv.

    Får la vänta o se om de finns andra användare som kan kommentera som kanske har testat.

    har sett massor på nätet om att göra om android till windows, men inte riktigt nutid. vart med windows 7 och 8.

    Så av dina kommentarer har jag inte fått veta något mer än vad jag redan visste.
     
  6. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 487
    Mottagna gillanden:
    1 046

    MINA ENHETER

    Google!
    Första träffarna
    https://www.androidauthority.com/co...-10-on-tablet-is-cms-or-limbo-best-way.45864/

    https://www.androidauthority.com/community/threads/how-to-install-windows-on-android-tablet.29852/

    Så svaret är googla själv.
    5 min ger vid handen att du kan kanske bråka in windows men den kommer inte att fungera bra. Finns inte stöd i win10 för processorn i den plattan, inga drivrutiner för övrig hårdvara. Du kommer att göra en dörrstopp av plattan.

    Och för att svara exakt på din första fråga. Nej, som du tänkt kommer det inte att fungera och kommer aldrig att kunna fungera. Läs några rader i länkarna så förstår du.
     
  7. Hyldran0

    Hyldran0 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 dec 2017
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    1

    Okaj, får alltså leta efter en platta med Andoird o Windows i samma eller bara köpa en windows platta :)
    Sett att wish har Android+Windows plattor, men inte vågat beställa dessa :P

    Tack ska du ha iaf.
     
  8. fryguy

    fryguy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 feb 2010
    Inlägg:
    1 226
    Mottagna gillanden:
    797
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 6
    Platta:
    Xiaomi Mi Pad 4
    Windows för armprocessorer är ju inte släppt än och det lär väl kräva minst snapdragon 835.

    Visst du kan ju köra nån emulator men det lär nog inte bli så snabbt.

    Det finns ju även vissa x86-plattor som du bör kunna köra Windows på i alla fall i en virtuell maskin.
     
    Last edited: 18 dec 2017