Root på S8an?

Diskussion i 'Galaxy S8 - ROM-filer och utveckling' startad av westw, 19 apr 2017.

  1. Arju

    Arju Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2013
    Inlägg:
    489
    Mottagna gillanden:
    268
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Info:
    Nova Launcher Prime
    haha känner igen mig där... Med denna lur måste det vara det längsta jag har gått utan att roota. Har haft den sen september.
     
  2. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Någon här som rootat som har problem med netflix, viaplay eller HBO ?
     
  3. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Och jag sen Augusti. :)

    Ren lathet av mig . Har för mycket på jobbet. Orkar inte ned strul och ominstallation av bankid. Men snart blir det av..
     
  4. Arju

    Arju Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2013
    Inlägg:
    489
    Mottagna gillanden:
    268
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel
    ROM:
    Dirty Unicorns
    Info:
    Nova Launcher Prime
  5. Torparn

    Torparn Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    730
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Jag var också en flashaholic förut men har slutat nu då jag finner det tämligen ointressant då telefonerna idag har i stort sett samtliga funktioner man behöver. Tyvärr är det idag inga större skillnader på rommarna som finns utan det är samma funktioner och mods i dom. Man märker heller inga speciella skillnader vad det gäller fart eller liknande. Det ända jag skulle roota min telefon för nu är att man kan frysa onödiga processer som inte behövs och att man kan frysa appar men var och en gör ju naturligtvis som man vill.
     
    Terrawatt gillar detta.
  6. Terrawatt

    Terrawatt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2010
    Inlägg:
    1 403
    Mottagna gillanden:
    195
    Telefon:
    OP8T

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP8T
    Började root-processen och fick efter första reboot efter att ha flashat senaste twrp med Odin ett felmeddelande. Minns inte exakt men det var typ som. "Kunde inte verifiera......".
    Hittade att det fanns mod för att lösa detta Men bestämde mig för att låta bli. Det dryga var att Samsung blev tvungen att factory resetta. Fick installera om allt från backup men gick lägga in alla lösenord 4ill HBO, Netflix, viaplay, psn osv dessutom installera om bankid

    La ned tiden på att hitta mods utan root och har hittat hur mycket som helst.

    Nä jag har rootat tillräckligt under mina år. Nu är det annorlunda och mer öppet och kommer avstå. Orkar inte längre.

    Samsung s8 med icke root mods ger mig det jag behöver. Jag får en Aosp lik telefon men bra prestanda och appar som Netflix kommer alltid att fungera.



    Gott nytt år.