Diskussion: Första intrycken / omdömen Huawei Mate 10 Pro

Diskussion i 'Mate 10-serien' startad av Swedroid, 17 okt 2017.

  1. Paul

    Paul Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2010
    Inlägg:
    163
    Mottagna gillanden:
    69

    MINA ENHETER

    Jo, jag kör SwiftKey och det går jättebra att minska vibrationen när man skriver men alla systeminteraktioner då? De verkar inte gå att justera enligt mina efterforskningar igår.
     
  2. jagu

    jagu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    323
    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+
    Fick min M10 Pro i tisdags och tänkte dela med mig av mina första intryck. Kommer från Nexus 6P som jag haft i två år.
    • Lite ovant med 18:9-formatet men gillar att den är något smalare än N6P och därmed lättare för mig att greppa. Lite tjockare men det är inget jag tänker på.
    • Det större batteriet är ett plus och känner att jag inte behöver stödladda numera:D
    • Använder mig av en tjänst som heter brain.fm bla under nattetid och med tanke på att det inte går att ladda och lyssna samtidigt så trodde jag att det skulle bli ett problem med batteridränage. Men icke, drar bara några procent så ladda OCH lyssna är ett icke-problem för mig.
    • EMUI: har alltid använt mig av Nova men nu prövar jag med stock. So far so good. Försöker vänja mig vid att inte ha app drawer. Har kommit på mig att använda mig av sökfunktionen rätt ofta och uppskattar den då den indexerar allt på telefon. Van vid att dra ner not-fältet på skärmen med Nova så där blir det ofta fel med muskelminnet. La till den extra knappen i nav-fältet för att lösa det. Går det att sortera apparna i bokstavsordning? Har inte hittat den möjligheten men jag kan ju ordna om manuellt och göra mappar.
    • Dubbla SIM. wow, det här var kul. Har ett Vimla betakort som jag nu kan använda samtidigt. Riktigt användbart för många syften. Min kompis använder sitt spanska sim som komplement. Har man både privat- och arbetsabonnemang så slipper man ha två mobiler. Great!
    • Använder Lastpass: stör mig på att tillgänglighet/overlay inte funkar. Den settingen stängs av. Mjukvarufel?
    • BT: snabb koppling men lite problem med att styra tex Tidal och Storytel från mina Sennheiser pxc 550 för play,pause, skip. Funkar efter omstart. Ska prova att återställa lurarna för att se om det löser sig.
    • dac: hade egentligen tänkt att köpa en LG V30 för framförallt quad-dacen men för högt pris och för sent så tänkte jag om. Använder min externa dac när det ska lyssnas. Dock så funkar inte Tidal HiFi-streaming vilket troligen är Tidals fel men irriterande. Offline HiFi-content funkar fint men inte HiFi-streaming. Ticket inskickad till Tidal.
    • Ljud: har uppskattat stereohögtalarna på N6P de få gånger som jag använt dessa. Här så finns stereo på något sätt men det verkar som om öronhögtalaren bara har diskant och den undre melllanregister/bas. Lite besviken på det men ingen showstopper.
    • Skärmupplösning. Ju mer ju bättre, har jag resonerat men den lägre upplösningen är inget problem för mig har jag nu konstaterat! Good enough för mig.
    • Upplever att skärmen inte alltid reagerar på mina tryck men det kan bero på mig. ska försöka monitorera framgent vid vilka tillfällen som det händer.
    • Tog mocha brun. Supersnygg och superhal utan skal. Använder det som följde med för att inte tappa mobilen med mina torra händer. Vill helst köra utan men risken för att tappa den är för stor.
    • Har inte hunnit fota med kameran speciellt mycket och kan inte göra en bedömning men det känns bra att den fått bra reviews.
    • Jag upplever mobilen som rapp och tom tapatalk flyter på bra!
    Summa summarum så är jag supernöjd med valet av Mate 10 Pro trots ett fåtal irritationsmoment!
     
    madchild, Canson88, Tremere och 1 annan gillar detta.
  3. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    @jagu@jagu du vet att det finns ett alternativ i inställningar för att ha applåda på EMUI med? :)
     
  4. KällarErnst

    KällarErnst Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2014
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Går inte och har aldrig gått på tidigare Huawei modeller heller, uselt tycker jag eftersom vibratorn är lika obehaglig som en sten i skon. Kan GBoard, så kan Huawei oxå fixa en sån sak.
     
  5. jagu

    jagu Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    803
    Mottagna gillanden:
    323
    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia + Tre
    Telefon:
    Asus Zenfone 9
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+
    Kyllä! Vill gärna testa utanför min comfort zone:scared:
     
    Finskpinne gillar detta.
  6. Finskpinne

    Finskpinne Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2013
    Inlägg:
    2 269
    Mottagna gillanden:
    1 434
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    15 Pro
    Det bra :)
    Förnyelse förnöjer eller vad är det man säger :P
     
    jagu gillar detta.