Död Pixel

Diskussion i 'Google Pixel' startad av Saffe, 31 jan 2018.

  1. Saffe

    Saffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Var nyligen på resa och när jag står och filmar med mobilen så hänger den sig för att ett par minuter senare stänga av sig. Har efter det testat starta om telefonen på alla möjliga vis och även testat ladda upp telefonen men ingenting händer.
    När jag kopplar in den till datorn så plingar datorn till, precis som den gör när man kopplar in en enhet till den. Enheten som dyker upp heter, Qualcomm HS-USB QDLoader 9008.

    Någon som sitter på en magisk lösning eller får jag finna mig i att det är kört?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  3. Saffe

    Saffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    49

    MINA ENHETER

    Köpte den via Proshop och tack och lov såg jag nu att jag har 3 dagar kvar på garantin. Får väl helt enkelt skicka in den och se vad dom säger.
     
    dannejanne gillar detta.
  4. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 066
    Mottagna gillanden:
    6 700
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Coolt. Du har startat EDL Factory Mode :D

    Qualcomm HS-USB QDLoader 9008 är det fabriken ser innan dom lägger in mjukvara i telefonen. Det är även där man kan göra en massa diagnostik tester. Trodde bara Xiaomi telefoner hade tillgång till det läget. Där ser man.

    Jag skulle gissa på att något är gravt fel med din pixel på någon nivå för dit kommer man inte om man inte kan "tricksen". Dom säger att om en mobil har tillgång till QDLoader så ska den vara obrickbar men det stämmer nog så länge det inte är hårdvarufel.

    Så gör garanti ärende av det.

    edit: Efter lite läsning så är det bara mjukvaru fel så Google kommer nog bara flasha om den så får du tillbaka den.
     
    bernard gillar detta.
  5. Crozz

    Crozz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    252
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Exakt samma sak hände mig igår. Två gånger frös den till och kunde sedan startas om. Tredje gången frös den och somnade in. Har försökt få igång den på tusen olika sätt. Blev ett reklamationsärende. Får se hur detta går..
     
  6. Crozz

    Crozz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    252
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Efter tre veckor kom beskedet att köpet hävs och att jag återfår 80% av köpesumman eftersom telefonen använts i 13 månader. Beställde en Pixel 2 nu!