[GUIDE] Säg goodbye till 3 och andra brandade X10 Minisar :D

Diskussion i 'X10 Mini/Mini Pro' startad av R3b0rn, 4 jul 2010.

  1. 2be

    2be Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    hm.. jag har lite problem med att installera svenska versionen igen. någon som kan hitta filen build.prop från sin x10 mini pro och lägga upp här? ligger i telefonen under /system/
    hoppas den borde göra så jag kan köra SE update service igen..
     
  2. zelxi

    zelxi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Skaffa nyss en från 3, men vad är skillnaden mellan 3's branded och unbranded förutom de extra programmen?
     
  3. masa69

    masa69 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 dec 2009
    Inlägg:
    544
    Mottagna gillanden:
    169
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 11 pro
    Telefon 2:
    iphone 6s
    Du får snabbare uppdateringarna oxså.
    Kan ställa in telefonen på att bara ha 2g m.mm
    Inget att tveka på bara Unbranda :-)
     
  4. MrHydrodynamic

    MrHydrodynamic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nu då? Till slut lyckades även jag(krävdes två försök nu ikväll så gick det) Men sedan fungerar ju ingenting, den lyckas inte ladda hem vad den nu vill ladda hem och efter det har jag inte tillgång till några nätverk eller något alls. Vad göra? rulla tillbaka processen till 3-branded eller finns det lösning även här?

    Edit: Det är alltså autoinställningarna för "Internet och MMS" den ej får hem, varför och hur göra? Har ju Tre-abb, ville bara inte ha den brandad med allt skräp och slöa uppdateringar, ja uppdateringen som kom före semestern gjorde den slö som skit...
     
    Last edited: 16 aug 2010
  5. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
  6. MrHydrodynamic

    MrHydrodynamic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tack! Det är vad jag behöver!

    Man kunde ju snällt be 3 att smsa inställningarna till telefonen, men jag får ju upp att "Numret är inget trenummer" så det tackar jag för.

    Lustigare blev det nu, körde ännu en uppdatering på telefonen, nu heter den 1.1.A.0.8

    Verkar fel?
     
  7. _Marcus_

    _Marcus_ Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Själv har jag fortfarande inte lyckats..förbannat störande!
    Får bara att installationen misslyckas varje gång när den stora filen flyttats över.

    Skit, måste alltså lämna i nallen på nått "mobil-hak" o pröjsa 400 spänn för en fjuttig kod för att kunna bruka den (och ändå få göra jobbet med att unbranda nallen själv via root.. vilket jag antar är enda lösningen att få bort 3´s skit)

    Suck.. ingen som vet nån sjysst lösning på mitt problem?
    Varför får jag det inte att fungera?
    Ush, Jag är desperat..
     
  8. MrHydrodynamic

    MrHydrodynamic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER


    Jag vet hur det kändes, satt också och försökte några gånger innan det lyckades. Vad använder du för filhanterare i datorn? Total Commander från www.ghisler.com rekomenderas för lite bättre koll över filerna. Var inte för tidig med den stora filen bara, den kan gott flyttas när den översta gröna stapeln når nästan fullt.

    Rekomenderar även en backup av originalfilerna.
     
    Last edited: 17 aug 2010
  9. _Marcus_

    _Marcus_ Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för tipset kring Total Commander, drar ner det nu o ska testa.
    Jag har även tagit backup på filerna sen tidigare, har nog 3 eller 4 dubbletter på båda för att va säker på rätt storlekar då det diffar lite på den stora filen.

    Flyttar över den stora filen direkt när den ska bli klar, det svåra är att installationen är klar i princip samtidigt när detta sker så första gången var jag nog millisekunden försent ute men testat flera gånger men samma resultat och både med Seus & PC Companion.
     
  10. MrHydrodynamic

    MrHydrodynamic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Du menar nog att nedladdningen är klar precis samtidigt va? För installationen tar ett bra tag efter det.

    När jag lyckades så hann jag i TotCmd se att filstorleken blev fel och skrev över ännu en gång och då hade installationen precis börjat, men det funkade ändå. Se skräckexemplet där jag fick ett utropstecken istället när det blev pannkaka av allt.

    Detta trots att jag kör Win7 som kräver en massa godkännanden för att kopiera filerna och "som administratör" på slutet. Kan hända att jag samtidigt tankade lite mer saker så att bandbredden på internet var lite belastat = nedladdningen gick lite slött...
     
  11. zelxi

    zelxi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Vimla

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Garantin ryker väl? har än så länge inte haft några problem med 3's branded sak på x10 mini pro, dock var det ett helvete med en annan mobil. :P
     
  12. _Marcus_

    _Marcus_ Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Precis; Syfta på Nerladdningen.. sorry, felskrivning ifrån min sida.
    Jag har ännu inte testat med det tipsade programmet än, sitter i en flytt så prioriteten har varit annorlunda.

    Funderar på att testa med Macen också, körde alla mina tidigare tester på min PC med XP Pro.
    Vet du föresten hur det går med uppdateringen efter en "lyckad" upplåsning på detta sätt? måste man göra om allt igen?



    Ja, troligen om du lämnar in den med den "unbrandade" versionen. men du tar ju backup på allt så du förhoppningsvis kan göra en rollback om det skulle bli strul ;) kanske blir strul om det skulle trassla sig så att det inte funkar att backa men, den risken tar jag göra för att kunna få bruka nallen.
     
  13. _Marcus_

    _Marcus_ Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej..nu ger jag nog upp tyvärr..testat med TotCmd oxå.
    Vet inte hur många ggr jag testat nu med det är uppe i 2 skiffrigt.
    Testat att ersätta sista, stora aningen tidigare/senare & precis vid installationen men den känner av allt direkt.
    En annan sak jag märkt är att uppdateringen diffar i storlek varje gång, ena gången är den mindre & större filen aningen större/mindre än förra tester.

    Jag har följt allt till punkt o pricka men det skriker bara misslyckad & lägger av.
    Förbannat störande!
     
    Last edited: 20 aug 2010
  14. djac

    djac Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2010
    Inlägg:
    21
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma problem här, ingen framgång alls, testat vid olika tillfällen i nerladdningen men ingen skillnad.. trist för telefonen är väldigt dålig på wi-fi i detta utförandet.

    Nu går telefonen inte ens att starta... triangel med utropstecken i och ingen reaktion från telefonen..?
     
    Last edited: 23 aug 2010
  15. MrHydrodynamic

    MrHydrodynamic Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jul 2010
    Inlägg:
    122
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ajdå, Men bara att köra en ren SEUS utan att försöka kopiera filerna så reparerar den sig, läs någon sida bak så ser du att jag också misslyckades första gångerna och däribland en gång som du beskriver, då har du varit för tidig med att kopiera den stora filen.
     
  16. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Jag tycker också det borde vara så, finns det någon som sitter inne med lite mer information om varför/varför inte det skulle vara på detta sätt?
     
  17. arwid

    arwid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hallå! Detta fungerade för mig:
    Installera SEUS version 2.10.6.21
    Innan du startar programmet öppna katalogen C: –> Program Files –> Sony Ericsson –> Update Service –> settings och öppna filen currentapplication.xml och ändra alla ställen det står 2.10.6.21 till 2.10.9.13 (väldigt många ställen så jag använde notepad, edit -> replace).
    Efter det startar du programmet (nu uppdaterar dig sig inte till den nya versionen) följ sen bara guiden som vanligt!

    Hoppas de fungerar även för er (har bara testat de en gång på min egen dator)
     
  18. D-Droid

    D-Droid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2009
    Inlägg:
    1 348
    Mottagna gillanden:
    88

    MINA ENHETER

    Verkar intressant och ska testa detta, har du någon länk där du hittade denna information där man kan läsa mer?
     
  19. arwid

    arwid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej tyvärr, de va jag som satt och testade lite och "kom på" det, men de verkar som de fungerat för flera (på xda)
     
  20. Honk

    Honk Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag provade detta igår och det fungerade bra.