Övrigt: Söker Postnord budbilschaufför(1år+ & ENDAST seriösa svar tack!)

Diskussion i 'Off Topic' startad av Gurkburk92, 12 feb 2018.

  1. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 205
    Mottagna gillanden:
    448

    MINA ENHETER

    Tjenare!

    Anledningen till att jag letar efter en person som jobbar på Postnord är för att jag har arbete på G där. Jag har jobbat hos en konkurrent i 4+ år och vill ta mig vidare någonstans.

    Min fråga är ENDAST kring lönen & övertiden. Jag får ut kring 23-24k EFTER skatt. Jobbar ca 190~h/mån.

    Jag är inte ute efter en ny arbetsplats som är lugnare eller som betalar sjukt mycket mindre.

    Jag har haft telefonintervju samt personlig intervju. Dom vill ha mig.

    Jag sa vad jag hade i lön och uttryckte mig tydligt att min lön nu, vill jag inte gå ner mig hur mycket som helst ifrån. Dom hörde av sig & vill ha mig. Dom vet var jag jobbar nu & har hört mycket om stället, att jag har överlevt här i 4+ år är en utmärkelse i sig.

    Dom har en ingångslön på 22000~ INNAN skatt. Men har också 38h veckor varpå jag har ca 45~.

    Värt att nämna är att detta är hur jag tänker: Jag vet att jag är duktig på det jag gör. Hade jag kunnat så hade jag jobbat mer än vad jag gör nu(FÖR ETT FÖRETAG SOM BETALAR & FÖRTJÄNAR DET).

    Min fråga är egentligen: Du som har varit på Postnord i 1 år och mer, vad tjänar du EFTER skatt? & Hur ser OBn ut? Just nu ser det ut som en dipp på 7000~kr, vilket är HELA min hyra på lägenheten.

    Notera att detta är ingen postnord bash-tråd.
     
  2. Gagg3

    Gagg3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2009
    Inlägg:
    444
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Bara ett påpekande; det viktiga är väl vad du får innan skatt, skattesatserna skiljer sig beroende på var du bor vilket påverkar vad du får EFTER skatt :)
     
  3. Gurkburk92

    Gurkburk92 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2012
    Inlägg:
    1 205
    Mottagna gillanden:
    448

    MINA ENHETER

    Såklart skiljer det sig, men generellt är det inte så stor skillnad vad jag sett. Men just i detta fallet så är postnords 22k ca 16-17 efter.. Fruktansvärt snålt om jag får säga det själv.
     
  4. Gagg3

    Gagg3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2009
    Inlägg:
    444
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER

    Anser du att jobbet betalar för lite så har du två val... Förhandla upp den alt tacka nej. :-)
     
  5. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 018

    MINA ENHETER

    Förr i tiden fanns ett talesätt "Statens kaka är liten men säker", dvs lönen kanske är låg men arbetstryggheten är hög. Kan det vara så att Postnord lever kvar i tiden att det var statligt?