Missnöjda Galaxy i7500-ägare [hur många är vi?]

Diskussion i 'Galaxy i7500' startad av mixxno, 27 mar 2010.

  1. Redhat

    Redhat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2009
    Inlägg:
    277
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Husknuten: Vad är det du skriver egentligen?

    Att du tror att vi söker fel på Galaxy'n i ren aggression? Men ar du att Galaxy-ägare skulle vara med aggressivt lagda än tex Hero-användarna?

    Och sen fortsätter du med att skriva att du inte förstår vad HTC har gjort bättre. Jag kan berätta det för dig. De har släppt en mobil som fungerar som utannonserat! Min svåger har en Hero och han får in GPS-position på under 10 sekunder, INOMHUS! De gångerna jag har försökt att jogga med någon träningsapp med min Galaxy så har jag fått vänta på mottagning i 10 minuter, trots det så har mobilen inte lyckats registrera de 500 första metrarna som jag har joggat.

    Sen kan vi ju ta alla app'arna. De avancerade 3D-spelen är bara att glömma, för det första så startar de inte och om de hade gjort det så hade de inte gått att styra ändå då de använder sig av rörelsesensorn som är pajj.
    Allt med Hero'n är mycket rappare, testa starta webbläsaren och surfa in på SVD.se med båda mobilerna och Hero'n kommer att vinna med halva tiden. Som tur var funkar Opera mini helt ok.

    Återigen så fattar jag inte hur man kan vara så inskränkt att man tror att vi bara sitter här och klagar på Samsung för att det är kul. Jag har betalat 5000 spänn för skiten och blev grymt impad över hur mycket rappare Spica med 2.1 är! Och dessutom så har jag faktiskt beställt en Galaxy i9000 så du är helt ute och cyklar när du tror att jag hatar Samsung för skoj skull.

    PS: Sorry för mig aggressiva ton i morse, är bara så otroligt less på folk som tycker att vi whinar över ingenting.
     
  2. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Det jag tycker är sämst med Samsung är att de i februari gick ut med att Galaxy-ägarna skulle få "ett riktigt bra erbjudande" om en vecka, vilket vi sedan fick vänta på i över tre månader. Detta har medfört att folk blivit ännu mer besvikna. De flesta som väntat hade nog hoppats på 2000 kr för Galaxy S. Då tror jag de flesta hade känt sig kompenserade och stannat hos Samsung. Vad som sker nu är istället en köp och byteshandel samt att många lämnar Samsung och köper något annat. Detta har jag påtalat ett antal gånger för Erik Johannesson, men utan att få gehör.

    Är det någon som håller med?

    Det handlar om några få tusenlappar som elektronikgigantern sparade på erbjudandet de slutligen gav, men den snålheten tror jag bedrar visheten.

    Synd! De hade chansen, men de tog den inte enligt mig.

    Dessutom skulle vi få den först och inte flera veckor efter som nu är fallet :-(
     
  3. spanga

    spanga Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag håller med dig mixxno.

    I övrigt är jämförelsen mellan Hero och Galaxy lite mer komplex. Hero levereras med Sense. HTC måste se till att hårdvaran samt mjukvaran fungerar med 2.1. Galaxy levererades med ett rent Android, med undantag för en widget. Jag har överseende med att HTC måste arbeta fram både drivrutiner och support för deras mjukvara. Samsung behöver bara se till att hårdvaran spelar med Android.

    Att man har fått vad som utannonserats håller jag inte alls med om. Var är de 16 miljoner färgerna? Eller är det underförstått att man måste kompilera sin egenmodifierade Android-version för att få tillgång till dessa?
     
  4. Ken

    Ken Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jul 2010
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Galaxy 7500 skitdålig

    Jag gjorde misstaget att köpa en Samsung 7500.
    Inte fungerar den med PC synk programmet som följde med och efter uppdatering av programmet så hittar det inte ens telefonen:(
    Nu är det ytterligare en missnöjd Samsung ägare
     
  5. zippiz

    zippiz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2010
    Inlägg:
    374
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ken, det låter mest som du har problem med Kies? Gå in o läs i Galaxy S forumet så får du massa tips om hur du får det att fungera, speciellt med Windows 7 64-bit osv...
     
  6. moses

    moses Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det programmet var väl aldrig fungerat, oavsett programvara? Det värsta är väl att den verkar vilja kännas vid galaxyn mindre och mindre för varje release.
     
  7. fredroid

    fredroid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jul 2009
    Inlägg:
    261
    Mottagna gillanden:
    15
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung S21
    Det är inte Kies som följer med till i7500 utan New PC Studio.
     
  8. frans

    frans Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2009
    Inlägg:
    68
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Godkväll kan bara hålla med alla här inne är så missnöjd på samsung tur är det att det finns folk som gör att man kan lägga in android 1.6 å började man faktiskt kunna använda sin telefon och blev mycket stabilare men aldrig mer en samsung då var min Nokia e71 mycket bättre.

    Det sjukaste är att man laddar ner samsungs egna program och ska uppgradera sin telefon så står det hittar inte filen ja är så glad för alla personen som lägger ner detta jobbet med att fixa ny mjukvara.