Jag håller väl med till en viss del men inte hela ditt påstående.
Alla operatörer måste fortsätta utveckla sin produkt för att både behålla sina nuvarande kunder och för att attrahera nya kunder. Huruvida varje operatör går tillväga för att skapa en attraktiv produkt är ju upp till operatören själv, och som tur är så är inte (i Sverige alla fall) alla operatörer lika.
Vi har de traditionella operatörerna (
Tre, Tele2, Telia,
Telenor (Insåg nu att alla börjar på
T)) som också är nätägarna i Sverige, sedan har vi deras "budget/lågpris märken" (
Hallon, Comviq,
Halebop, Vimla), och på det så finns det en hög operatörer som antingen kör sin egen nisch eller hamnar någonstans emellan (de som jag kommer på på rak arm är Fello, Lycamobile, Vectone, Universal, Alltele, ICE/Net1 som kör på gamla NMT nätet).
Nu skall jag inte påstå att jag vet precis hur operatörerna fungerar och vad de erbjuder, men Tele2 jobbar ju just nu kanske inte på de tekniska lösningarna på sina abonnemang alt. ligger kanske något efter de andra stora operatörerna, men Tele2 har bra erbjudanden som gör att deras produkt(-er) är attraktiva prismässigt. Ett väldigt specifikt exempel är att du kan få tag på ett abonnemang utan begränsning på datatak för 349 kr (m.h.a. Unlimited Together).
Att Wifi-samtal skulle vara önskvärt är jag inte emot, men de kanske har underlag som visar att stödet från telefoner för Wifi-samtal fortsatt inte är på den nivån att den investeringen (tekniskt & ekonomiskt) är värt, dvs ROI är för lång i dagsläget.
Edit: glömde nämna Net1
Click to expand...