Tips: Stora uppdateringstråden Xperia X Compact

Diskussion i 'Xperia X Compact' startad av svart, 4 nov 2016.

  1. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    I Android 8 så ser Klock-appen lite annorlunda ut i våra enheter i jämförelse med tidigare, och därmed så ändrades även Alarm. Dessvärre går det i dagsläget inte att ställa in volym på alarmnivå i den förinstallerade appen, så i detta fall får jag nog dessvärre hänvisa dig till att prova en tredjepartsapp för att se om de passar dig bättre. :( Jag ska dock se till att föra din feedback vidare internt!
     
  2. Helge123

    Helge123 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2018
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0
    Tack för svar. Då vet jag läget. Väldigt underligt att välja att ta bort den möjligheten av Sony.

    Mvh
     
  3. DanielMalmgren

    DanielMalmgren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    För mig har det blivit en drastisk försämring i batteritiden sedan jag uppgraderade till Oreo. Den klarar knappt en hel dag längre. Är det så för er andra också?
     
  4. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ingen skillnad för mig på min X compact. Lika illa tyvärr.

    Lite nyfiken däremot om knock2wake finns kvar i era enheter efter uppdatering?
     
  5. DanielMalmgren

    DanielMalmgren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Min hade riktigt bra batteritid innan uppgraderingen, om jag inte använde den alltför mycket klarade den två dagar. Nu är det som sagt knappt att den klarar en, så någonting är fel. Gjorde en total återställning när jag ändå uppgraderade...

    knock2wake, är det att man ska kunna väcka enheten typ genom att dubbeldutta på den? Aldrig testat innan. Men den vaknar inte av det nu i varje fall...
     
  6. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Jepp, fast man trippelduttar snarare hos Sony hehe Fast du kanske rensade din? Min har då kvar funktionen.
     
  7. DanielMalmgren

    DanielMalmgren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Näpp, jag kan dutta bäst jag vill på min, om den sover så sover den. Bra. Vill inte ha sånt där aktiverat som kan få telefonen att vakna i fickan...
     
  8. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Dubbeltryck för att väcka samt släcka displayen finns fortsatt kvar efter uppdatering till Android 8 (Oreo). Tryck för att väcka hittas under Inställningar > Skärm, och Dubbeltryck för viloläge hittas under Hemskärm > Håll ned med fingret på en tom yta på bakgrunden fram till att menyn dyker upp > Inställningar > Dubbeltryck för viloläge.

    Givetvis ska man själv få välja om man önskar använda dessa, därför kan man som användare aktivera eller inaktivera funktionerna.

    Det rör sig om två tryck (dubbeltryck), men för att väcka displayen så ska det vara dubbeltryck på displayens mitt.

    Hoppas det besvarar några av frågorna som jag kom över här på senaste tiden! :)
     
    Thomas Molinder gillar detta.
  9. DanielMalmgren

    DanielMalmgren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Trevligt med officiell närvaro här! Hade du någon input på batteritiden också? Jag har alltså fått i princip halverad batteritid sedan jag uppgraderade till Oreo utan någon uppenbar orsak. Telefonen är också kännbart varmare än innan.
     
  10. Emir-SonyXperiaSupport

    Emir-SonyXperiaSupport Teen Droid Verifierat konto

    Blev medlem:
    19 sept 2016
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    363
    Telefon:
    Sony Xperia X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia X
    Info:
    KLWP
    Efter en stor Androiduppdatering så rekommenderar jag att man säkerställer att samtliga appar man använder är uppdaterade, då de ibland inte är helt optimerade för nyare Androidversioner (speciellt när systemupplägg osv ändras).

    Har du hunnit kika på vad det är som drar mest batteri? Prova att första ladda enheten till 100%, använd den sedan normalt under en vardag fram till att batterinivån når cirka 5-10%. Gå sedan in på Inställningar -> Batteri, ta en skärmbild på grafen här samt en skärmbild på de appar du ser under Avancerat (i samma Batteri meny, längst ned) och skicka ett PM till mig så kollar vi på det! :)

    Generellt sett så är det fullt normalt att man upplever något sämre batteritid efter en stor uppdatering i ett par dagar, då systemet i enheten kalibrerar batterianvändningen mot programvaran. Just i ditt fall så låter halverad batteritid väldigt extremt, så det kan vara något annat som ligger bakom.
     
  11. Linkaz

    Linkaz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2018
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Hej!

    Efter senaste android uppdateringen så har jag märkt av att Spotify "hackar" då jag streamar via Bluetoothen i bilen.
    Jag har senaste uppdateringen av mjukvaran i bilen(installerades i onsdags 18/4) dock utan förbättring har även prövat att rensa datan i Spotify det också utan förbättring.

    Satt nu ikväll och tittade igenom telefonen och hittade i enhetshanteraren att det är problem med 2 appar Bluetooth samt chrome, hur löser man dom? Har rensat data och cacheminnet i Bluetooth appen men felet kvarstår enligt enhetshanteraren!?

    Tacksam för hjälp om någon har nån idé vad det kan vara.
     

    Bifogade filer:

  12. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Någon som fått aprils säkerhetsuppdatering ännu, som släpptes för 10 april för X compact. Har fortfarande efter en månad inte fått uppdateringen. De som hävdar att lurar som inte har en operatörs finger med i spelet skulle få uppdateringar kvickare har helt klart fel, för denna lur är då allt annat än kvick vid uppdateringar. De flesta har kommit ca 1 månad efter släppet på x compact. Medans på min XZ1 compact har de varit något snabbare, men fortfarande segare än vanligt. Men börja funderar på varför det tar sådan tid att få ner uppdateringen. Har klickat flera gånger på i mobilen för att se om uppdateringen finns online för min mobil, men får svaret. Du har senaste uppdateringen, trots att jag vet att det inte är senaste uppdateringen.
     
  13. Xdroid

    Xdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    514
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Flip 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Flip 5
    Telefon 2:
    Samsung Note 10+
    Kom nu, 34.4.A.2.50
     
  14. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Ja det var som f**... Fick den också nu [emoji16]
     
  15. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Woho, första gången jag får majs säkerhetsuppdatering innan min XZ1 compact. :-)
     
  16. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Någon som fått oktober säkerhetsuppdateringen för september ännu? Vi är slutet utav oktober så är aningens sen nu kan tyckas.
     
    bernard gillar detta.
  17. dragontrumpetare

    dragontrumpetare Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    3 671
    Mottagna gillanden:
    331
    Telefon:
    SONY Xperia 10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SONY Xperia 10
    ROM:
    Original Stock ROM
    Där kom den. Hm är det bara jag som ännu använder en X compact. Hihi. Känns lite ensamt här [emoji16]