Ulefone power 3 någon som köpt?

Diskussion i 'Övriga Android-telefoner / Kina-telefoner' startad av Driodman, 7 feb 2018.

  1. Driodman

    Driodman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2017
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Verkar ju lovande i specarna, någon som köpt eller kanske funderar?
     
    Glajjan gillar detta.
  2. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Hej, jag har kollat in den modellen då jag ägt en ulefone Power av första generationen och som jag gillade och var nöjd med. Enligt de tester jag sett så är den okej men inget märkvärdigt. Oukitels motsvarande har fått bättre omdömen.

    Med det sagt så skulle jag inte tveka om att rekommendera den om man behöver lång batteritid, för det har den. Ett helt okej köp.
     
    Driodman gillar detta.
  3. Driodman

    Driodman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2017
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Okej Ara, och tack för ditt svar!
    Mvh Ola
     
    Ara gillar detta.
  4. jpr1978

    jpr1978 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2017
    Inlägg:
    25
    Mottagna gillanden:
    16
    Jag har den som min "primära" telefon just pga batteriet. Fungerar bra, batteritiden är fantastisk. Vid intensiv användning klarar jag närmare 2 dagar. På min förra telefon hann jag ladda 3 gånger på den tiden.
    Dock är prestandan precis på gränsen för mig. Kameran är "ok", men absolut inte mer.
    Äger även en power 1 och 2 men power 3an är i en helt egen liga vad gäller allt.
    Kollade även på Vernee X och Oukitel K6 innan köp, men eftersom power 1 och 2 var "stabila" så blev det en power 3..
     
    Driodman och Ara gillar detta.
  5. Driodman

    Driodman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 nov 2017
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    2
    Ok, låter bra. Tack för informationen! Mvh Ola
     
  6. boboiusa

    boboiusa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2009
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag har haft min nu i snart 2 veckor. Tycker den funkar över förväntan. För pengarna, $185 samt 240 i tull+moms så är den kanon. batteriet är ju stora grejen. Som nämnts tidigare så är 2 dagar med mycket användning inga problem. Har legat sjuk två dagar och ville testa lite hur den är om man bara kör lite sporadiskt med sutf och kolla mail. Klarade tis kl 8 till torsdag kl 23, riktigt bra. Kameran är OK, inte snabbast autofokus men ändå fungerande. Skärmen är riktigt fin. Sen är den ju inte snabbast med tanke på Mediatek chippet, men för dagligt bruk bra. Sen lovar de att den ska bli bättre med Oreo som kommer snart. Finns en film där Oreo demas med multiwindow och lite annat kul. Hade beställt en adapter för att kunna lyssna på musik och ladda samtidigt men den funkade inte. Har nu beställt en till. Får hoppas att den funkar. Är mest för ena bilen som inte har BT för musik, endast för samtal. Vill kunna ladda samtidigt. Fast med tanke på batteriet så är det inga problem att köra Waze+musik igång i några timmar. Overall, riktigt nöjd. De har precis lanserat en ny modell, Ulefone Power 3S. 4GB minne, ännu större batteri 6350mah. Annars verkar resten vara samma.
    Ulefone Power 3S: Price and Specifications
     
    Ara gillar detta.
  7. Putte i Parken

    Putte i Parken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2012
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    157
    Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 13 Pro
    ROM:
    Xiaomi MIUI Community. EU Stable
    ROM:
    xiaomi.eu community
    Platta:
    Samsung Tab S9 Plus
    Tull och moms? Moms, ja, men inte är det väl tull på mobiltelefoner?
     
  8. stigvi

    stigvi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2017
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Ja, og den har jeg bestillt og venter på :-)

    Hadde en Ulefone MIX og den overtok min far. Kjøpte så en Ulefone MIX 2, men den var det feil på og ble returnert til gearbest. Så nå er jeg spent på å prøve Ulefone Power 3s
     
    boboiusa gillar detta.
  9. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 643
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    Klart det är , speciellt nu med paket från kina, en mobiltelefon blir ju svårt komma undan jämfört med beställa ett mobilskal för 20 spänn... Så räkna med en minst 200kr i moms avgifter osv...

    ulefone är bra tycker jag, hade den första versionen funkade galant, en ren android version hade den och väldigt rapp o snabb o dessutom det enormt stora batteriet ja var mycket användbart när man spelade pokemon go i långa perioder.
     
  10. stigvi

    stigvi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2017
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Min Ulefone Power 3s kom i går. Så langt ser det ut til å være bra saker, men trenger mer erfaring. Jeg har brukt Locus Map Pro appen i to timer med GPS og skjerm aktiv og batteri har gått ned fra 84% til 74%. Det skulle betyr 20 timer bruk med skjerm og GPS påslått.
     
  11. Putte i Parken

    Putte i Parken Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2012
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    157
    Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 13 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Comviq
    Telefon:
    Xiaomi 13 Pro
    ROM:
    Xiaomi MIUI Community. EU Stable
    ROM:
    xiaomi.eu community
    Platta:
    Samsung Tab S9 Plus
    Var köpte du den?
     
  12. stigvi

    stigvi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2017
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Hos Gearbest
     
    marmae gillar detta.
  13. marmae

    marmae Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2018
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2
    Har fått min Ulefone Power 3S jag med, måste säga att jag är nöjd. Inte den bästa kameran, men det var inte därför jag köpte den. Den är tillräckligt kvick, enormt bra batteritid. Köpte min här: Electronics wholesale from China, Shenzhen Company Direct at factory prices, Online Wholesaler, Dropshipper, Supplier, Agent, one stop Shopping, Dropship, Dropshipping för ca 1300kr vid det tillfället. Snart släpps Oreo till den med via OTA, så ser fram emot att då testa och även efter det roota luren så att man kan aktivera lite EIS på kameran eftersom det behövs :P Även om jag nu inte har den för att fota. Reser mycket i arbetet och behövde en andra lur med bra batteritid som kan användas med lokala sim-kort.

    Dessutom går den ju att köra reverse charge på, så jag kan ladda min ordinarie lur med denna. Eller strömförsörja andra devices via USB-C porten.

    Är du nyfiken på luren så hör av dig om du vill veta mer. Men överlag, en riktigt bra lur för pengen. Allt hänger väl lite på hur du använder din telefon. Ska du fotografera hela tiden så kanske det finns andra som är bättre för dig.

    /marmae
     
  14. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Last edited: 28 mar 2018
  15. marmae

    marmae Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2018
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2
    Ja, det var som fan.. måste vara något fel där.. "gratis" och bara frakt att betala.. en miss av dem :D
    Undrar om de kommer då.. prövade själv lägga order som gick igenom.
     
  16. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    När jag beställde var priset 9 kr för telefonen + 10 kr frakt. Sedan ändrade de till 0 kr telefon + 19 kr frakt så verkar ju någorlunda medvetet.
     
  17. marmae

    marmae Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2018
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2
    Mjo, men låter lite väl lite pengar för att vara sant.. luren kostar runt 1350-1400 annars som billigast. Men men, det visar sig väl, jag tror det kommer en USB-sladd eller något istället :D
     
  18. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Ja, nog låter det lite väl lite billigt för att vara sant men samtidigt handlade det om så lite pengar att det knappt spelar roll. Betalningen sköts ju via Klarna också så det är inte ett sätt att snappa upp kort-nummer eller liknande.

    Har förresten redan fått ett trackingnummer så något verkar de skicka i alla fall. :) Även om det visar sig vara kablar eller liknande så är det ju ändå ett ganska bra pris. :P
     
  19. marmae

    marmae Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2018
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    2
    Ja, nog var det billigt, bara inte tullen/posten lägger på 75kr för en kabel som kostar 18kr :D Jag hade min dust med PostNord i väntan på min telefon. Den kom till Sverige snabbt, men låg hos PostNord i ca 3 veckor i väntan på behandling och tullning, hade räknat med att få betala så det var inget problem för mig men hade inte räknat med att de skulle ta tre veckor på sig att leverera paketet till mig.. det kom till Sverige på ca 1 vecka från Kina. Har bestämt mig att aldrig mer använda PostNord för lite dyrare eller större paket, då kör jag med DHL.

    Men vi får väl se vad som dyker upp. Jag köpte själv 2st med :P Är det bara kablar så ingen fara, då kan jag använda dem till min Power 3S :P Är så nöjd med den, främst på grund av batteritiden.
     
  20. blunden

    blunden Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    3 248
    Mottagna gillanden:
    522
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    OnePlus 7 Pro
    ROM:
    LineageOS 20.0
    Telefon 3:
    Xiaomi Mi MIX
    ROM:
    LineageOS 19.1
    Platta:
    LG G Pad 8.3
    ROM:
    LineageOS 14.1
    Övrigt:
    GW4 Classic, Huawei Watch, Moto 360, Nvidia Shield TV
    Jag räknar med att få betala 75 kr + moms beräknat på de 38 kronorna. Det finns väl dock risk för att man kommer behöva skicka in bevis på att den verkligen kostade så lite till dem. :) Även med den extra kostnaden är det ändå typ vad två kablar kostar i Sverige så ingen större skada skedd.

    Denna telefons batteri har ju drygt 1000 mAh "större" batteri än min battery bank så kan se det som en billig battery bank med en smartphone inkluderad. ;)