Problem: Hörlurarna slutat fungera

Diskussion i 'Mate 10-serien' startad av kroffe, 30 apr 2018.

Taggar:
  1. kroffe

    kroffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Helt plötsligt kan jag inte få ljud i de medföljande hörlurarna längre. De har funkat tidigare, men på sista tiden har jag använt BT lurar. Även om jag stänger av BT hjälper det inte.

    I ljudinställningarna finns det Huawei Histen ljudeffekter, men alla val är gråa och inte tillgängliga, även om headsettyp är satt till In-ear. Har stängt av telefonen helt och bootat om den igen, men det hjälpte inte heller. Vad kan jag mer göra som jag kan ha missat?
     
  2. drzap

    drzap Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    1 499
    Mottagna gillanden:
    1 055

    MINA ENHETER

    testa med ett par andra trådade lurar. testa lurarna på annan telefon
     
  3. kroffe

    kroffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Det låter helt logiskt. Det är bara det att jag tydligen har slarvat bort den lilla adaptern från USB-C till 3.5 mm hörlursuttag. Vill minnas att en sådan fanns med och jag har som vanligt lagt den på ett "säkert" ställe. Alltför säkert för att kunna hitta den igen!

    Men lurarna har bara legat i en låda sedan jag sist använde dem. Kan inte tro att de bara legat och gått sönder. Telefonen har laddats i samma port varje kväll. Inget löst eller något problem med USB porten vad jag förstår. Den där inställningen jag skrev om först har bara nedsläckta val i grått. Man kan ju undra varför. Finns det någon logisk alternativinställning för att stänga av hörlurarna som av misstag kan ha ställts fel av mig?
     
  4. JML

    JML Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2015
    Inlägg:
    64
    Mottagna gillanden:
    84
    Under "Utvecklaralternativ" finns "Inaktivera ljud via USB"
    Fast inget man kommer åt av misstag kanske.....
     
    kroffe gillar detta.
  5. kroffe

    kroffe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2011
    Inlägg:
    204
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    En stor eloge till dig JML! Jag måste nog ha kommit åt denna inställning av misstag - för den var ställd. Tog bort den och hörlurarna funkade som vanligt igen.

    Stort tack! Måste säga att jag är djupt imponerad!
     
    Gorgeous, Cocacolisten och JML gillar detta.
  6. pioner

    pioner Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2013
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har ocksa samma problem men har inaktiverst ljud usb mm men hjälper inte. Vad kan det vara? Hur ska jag fixa den?