OnePlus 6 - Allmän diskussionstråd

Diskussion i 'OnePlus 6 - Allmänt' startad av Herrn, 7 feb 2018.

  1. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Nu har jag inte sett OnePlus 6 i verkligheten, men i mina ögon så är det en väldigt snygg mobil. Riktigt elegant och väldesignad. Jag längtar efter att lägga händerna på mitt exemplar.
     
    Timpppa gillar detta.
  2. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Ser ut som vilken mobil som helst ser inget som utmärker den överhuvudtaget. Och att de inte kunde ha en cirkulär fingertrycksläsare som är. Mer anpassat efter fingrets geometri känna bara desperat behov av att se måste göra något annorlunda och sticka ut ur mängden, förvisso en liten detalj med fortfarande irriterande.

    Känns som det är Xiaomi som tar över oneplus roll nu då de sagts men säkert glider över till premium segmentet i pris. Det enda som utmärker oneplus i dagsläget är att de skickar ut mer uppdateringar och snabbare. Men hoppas I och med treble are fler tillverkare kan bli lika bra tex Xiaomi
     
  3. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Xiaomis mjukvara är ren dynga jämfört med OnePlus. Xiaomi är helt ointressant i mina ögon.

    Jag ser tydlig skillnad på OnePlus 6 jämfört med andra mobiler.
     
    Ompan och Lias08 gillar detta.
  4. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Inget fel på Xiaomis mjukvara. Bra flyt i deras lurar. Det är mångt och mycket en vanesak.

    Finns inget innovativt alls mer op 6 när det kommer till designen. Men framförallt har den notch och något docent vägrar jag köpa.
    Som sagt oneplus har säljt ut sin själ.
    Deras övertag förut var bar priset men nu är det igentligen bara snabba uppdateringar jämfört med andra som de har som niche men verkar ju som treble kommer ha större inverkan än Vad vi tidigare trott så hoppas andra tillverkare släpper lika ofta.
     
  5. Talvathir

    Talvathir Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jan 2011
    Inlägg:
    2 023
    Mottagna gillanden:
    656
    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 (Företagsabb.)
    Telefon:
    OnePlus 7T
    ROM:
    Stock, så in i bänken stock.
    Telefon 2:
    OnePlus 5
    1918:- erbjöds jag för min 5:a, iofs den lilla varianten men ändå rätt saftig skillnad.
     
  6. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    OnePlus 6 är elegant designad, innovativt nej. Jag tycker den är snyggare än konkurrenternas.

    För mig är Xiaomis mjukvara inte acceptabel, likväl som Samsungs. De går bort.
     
  7. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 568
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Försök gärna hålla diskussionen konstruktiv. Om man anser att något är dåligt är det bra om man utvecklar varför man anser det.
     
    dannejanne, tpalsson, jnsson och 2 andra gillar detta.
  8. tomboat94

    tomboat94 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2016
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    99
    Operatör:
    ICE (Norge)
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ICE (Norge)
    Telefon:
    iPhone 12
    Varför skulle de vilja utmärka sig nämnvärt med designen? Själva grejen är att de ska erbjuda ett flaggskepp för mindre pengar än konkurrenterna, det är där de ska sticka ut. Den ser ju knappast "tråkigare" ut än vad alla andra lurar gör, de har dessutom lyckats hålla alla bezels väldigt små. Att sticka ut designmässigt medför oftast ett högre pris dessutom, vilket hade stridit emot konceptet.
     
    Lias08 och Ara gillar detta.
  9. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    489
    Om vi nu ska prata design så förstår jag inte trenden med glasbaksida om man inte har trådlös laddning heller.

    Men inte bara Oneplus som valt det så, Huawei p20pro, Moto g6 och Zenphone 5z har också valt att göra det så.
    Nu kanske de flesta tycker det är snyggare, jag vet inte, men personligen skulle jag helt klart välja Oneplus 5Ts design.

    Jag hoppas Pixel 3 inte väljer glas om de inte ska ha trådlös laddning.
     
  10. tomboat94

    tomboat94 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 mar 2016
    Inlägg:
    126
    Mottagna gillanden:
    99
    Operatör:
    ICE (Norge)
    Telefon:
    iPhone 12

    MINA ENHETER

    Operatör:
    ICE (Norge)
    Telefon:
    iPhone 12
    Är säkert billigare med glas? Tror också det till viss del handlar om att få telefonen att se lite annorlunda ut, så att de som sitter på föregångarna vill ha det "nya". Ligger ju som du säger i tiden, de hoppar väl gärna på tåget.
     
  11. frassedylan

    frassedylan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 okt 2016
    Inlägg:
    958
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    Konspiratorisk som jag är är tror jag att Oneplus antingen haft målsättningen att erbjuda trådlös laddning, men inte lyckats eller att de ser det som ett första steg i att erbjuda trådlös laddning i kommande modell.

    Jag har svårt att tro att det bara handlar om utseende och bättre mottagning. Det är iofs enbart rena spekulationer från min sida.
     
  12. OneBlue

    OneBlue Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 jan 2017
    Inlägg:
    670
    Mottagna gillanden:
    489
    Nog en trend och lättare att få sin mobil se lite flashigare ut i reklamfilmer. Men hoppas du har rätt, Op6T med trådlös laddning kanske :)
     
  13. Android2015

    Android2015 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2015
    Inlägg:
    2 246
    Mottagna gillanden:
    886
    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14

    MINA ENHETER

    Operatör:
    chilimobil,Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy A 14
    Info:
    Defult Launcher,
    Telefon 2:
    Nokia 150,
    Telefon 3:
    Nokia 8210 4G
    Vatten tålig enligt oneplus hemsida
     

    Bifogade filer:

    Lias08 gillar detta.
  14. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Ja, den ska tåla regn och vattenstänk men den är inte ip-klassad.
     
  15. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag bara tycker att den inte förtjänas att hypas till skyarna när allt de gjort är igentligen att kopiera andra tillverka och haka på de senare trenderna med 18:9 och notchen.. Som sagt för mig känns hela teleofnen så förutsägbar. Som sagt jag hade mer respekt för n oneplus förut när de pressas priserna på riktig nu har de bara snabba uppdateringar att konkurrera med .
     
  16. Ara

    Ara Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 mar 2015
    Inlägg:
    3 832
    Mottagna gillanden:
    2 160

    MINA ENHETER

    Jag håller med om att OnePlus inte ska höjas till skyarna och det tycker jag heller inte att den blivit. Det är en attraktiv mobil till bra pris, varken mer eller mindre.

    Men jag håller definitivt inte med om att de bara konkurrerar med snabba uppdateringar. OnePlus har en enormt bra mjukvara, som är snabbare än konkurrenterna. De erbjuder vidare mer minne än någon annan tillverkare och likt Samsung så finns det hörlursuttag.
     
    Gustav Karlsson gillar detta.
  17. Angst-maN

    Angst-maN Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2011
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    78

    MINA ENHETER

    Jag gillar det mesta med oneplus, hade hoppats på bättre kamera senast när de väl hajpade upp den så mycket!

    Oneplus 6 är ju häftigast för de som inte haft oneplus tidigare. Då de får uppleva Dashcharge, grym batteritid, flytet i mjukvaran.

    Vi som haft op3 eller op5 har ju känt på detta! Sen är det klart att köp begäret finns där....man får bättre kamera och större display om man uppgraderar....o lite lull lull som ..... .. .

    * fattar inte att folk gnäller över Notchen när man med ett knapptryck kan få den att se ut som samsung s8/s9 utan notch.....
    * Att designen är fin är ju trevligt (flesta mobiler ser 90%lika ut) Använder typ inte alla ett skal med sina mobiler som döljer halva designen? Man vill ju inte råka tappa och spräcks glaset, samtidigt som många säljer och då vill ha fint skick på sina mobiler för att inte tappa värde?
     
    Ara gillar detta.
  18. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Folk gnälller över notchen då de så uppenbart slickar appels röv...
    Dessutom kopierar man något som uppenbarligen är fluga som förmodligen kommer försvinna redan nästa år med tex utfälbar selfiekamera, åtminstonde 3 tillverkare väntas lansera sånna modeller detta året, vivo, xiaomi, och lenovo.

    Sedan kan man inte använda fullskärms funktionalitet på ett bra sätt för varken bilder eller videos så nej notchen måste bort och ju snabbare ju bättre.

    Tycker inget utmärker OP 6 som sagt, de har ju inte ens lyckas få bort kamera bumpen på baksidan.
    Blir lite less när man hör folk säga tat det är elegant design osv den ser ut som vilken telefon som helst inget som utmärker den.
     
  19. Oceanic

    Oceanic Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    9 398
    Mottagna gillanden:
    4 146
    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA

    MINA ENHETER

    Operatör:
    FELLO
    Telefon:
    XIAOMI Mi 11 ULTRA
    Jag tycker den hypas enormt just nu världen runt. Estetiskt får den inte godkänt av mig, men insidan är nog deras starka sida dock. Kameran är nog ungefär samma nivå som de senaste xiaomi telefonerna.

    Låt oss slå hål på myten och låt oss istället hitta speed tests OP VS Xiaomi alltså där man provar att öppna appar när man har telefonen sida vid sida (jag är inte mkt för syntetiska benchmarks).
     
  20. Oneplus2

    Oneplus2 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 sept 2015
    Inlägg:
    1 262
    Mottagna gillanden:
    986
    Telefon:
    iPhone 8 plus

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 8 plus
    Telefon 2:
    iPhone X
    Telefon 3:
    Mi max 3
    ROM:
    EU
    Platta:
    Ipad 2018
    inact_0049 och Gustaf87 gillar detta.