HTC U12+

Diskussion i 'HTC U12' startad av jtq, 23 maj 2018.

  1. UIJ

    UIJ Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 maj 2013
    Inlägg:
    143
    Mottagna gillanden:
    53
    Telefon:
    Apple Iphone 13 pro max

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Apple Iphone 13 pro max
    Telefon 2:
    HTC One (M7) (M9)
    Telefon 3:
    HTC Desire
    Platta:
    Ipad pro 2020
    Ja, kanske det. Jag har ingen aning om vad de säkerhetsuppdateringarna stoppar för hot mot min mobil. Är det saker man faktiskt behöver vara orolig över?
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det är rätt sällan säkerhetshålen är så allvarliga att de tillåter åtkomst till din telefon utan att man har fysisk åtkomst till den, men ibland är de rätt allvarliga. Tex som med BlueBorne.

    Men mest av allt visar det hur dedikerad tillverkaren är till att hålla produkterna á jour. De som är snabba med säkerhetsuppdateringarna är oftast snabba med nya Android-versioner.

    HTC var förvisso hyggligt tidiga med Oreo, så props för det :) Finns betydligt sämre tillverkare på den punkten *sneglar på Samsung*.
     
    UIJ, poowntus och katho gillar detta.
  3. nattbrev

    nattbrev Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jan 2010
    Inlägg:
    125
    Mottagna gillanden:
    45
    Telefon:
    HTC U12+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HTC U12+
  4. inact_0036

    inact_0036 Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    3 nov 2012
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    545

    MINA ENHETER

  5. DigitalMad

    DigitalMad Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Någon som hört något om Translucent Blue? Det är bara den svarta som ligger uppe överallt. Har kontaktat alla möjliga återförsäljare utan att få något svar gällande den blåa
     
  6. inact_0036

    inact_0036 Adult Droid Inaktiverad

    Blev medlem:
    3 nov 2012
    Inlägg:
    816
    Mottagna gillanden:
    545

    MINA ENHETER

  7. jtq

    jtq Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Enligt Prisjakt verkar flera butiker nu ha U12+ i lager, dock bara den svarta. Själv velar jag om jag ska ta en svart eller vänta på den blå.
     
  8. DigitalMad

    DigitalMad Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag har exakt samma bekymmer. Har kontaktat alla som säljer U12+ dessutom och frågat om de kommer ta in den blåa men ingen vet än så länge. Senaste budskapet från HTC är att de sitter och förhandlar med sina ÅF gällande detta och att det bör komma svar snart.
     
    jtq gillar detta.
  9. jtq

    jtq Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Jag kunde inte hålla mig...

    Slog till på den svarta, den är rätt snygg ändå, ser mer ut som mörkgrå metallic än svart. Var lite orolig att den skulle vara tråkigt svart.

    En annan mindre bra sak är att det inte går att ha ett andra simkort om man har minneskor installerat då de delar plats. Jobbar en del utomlands (utanför europa) och hade hoppats slippa släpa på två telefoner och 64Gb inbyggt räcker inte riktigt för mig. Hoppas 128-varianten kommer senare.

    20180612_140318.jpg
     
    The X gillar detta.
  10. DigitalMad

    DigitalMad Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Snyggt :). Det kliar i fingrarna på mig med kan jag säga, men är förjävla sugen på den blåa. Försöker hålla mig :D
     
  11. DigitalMad

    DigitalMad Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Du kan gärna skriva ner om den enorma kritiken mot volym+power "knapparna" är rättfärdig eller icke :D
     
  12. jtq

    jtq Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Lycka till :)

    Hur tänker du om att den blå är delvis genomskinlig? Jag gillar min "blå" U11 skarpt, därför jag ville ha ungefär samma färg igen men är inte helt övertygad om att jag gillar genomskinligt.
     
  13. jtq

    jtq Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Volym- och powerknapparna svarar fint, har inte märkt att knapparna inte skulle svara som någon hade problem med i nån recension. Den korta vibrationen simulerar taktil känsla bra vid knapptryck tycker jag, dock har jag bara haft telefonen i två timmar :)
     
  14. DigitalMad

    DigitalMad Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Jag är tech nörd deluxe och bara tanken på att man kan se vissa komponenter blir man ju glad åt :D. Jag tycker att många som gjort reviews bara väntat på att denna telefon ska släppas så att dem kan såga den vid knäna. Sjukt mycket kritik pga knapparna som jag kan tycka är till en viss del obefogad då HTC inte ens fått chansen att släppa mjukvaru updateringar för att optimera dessa, och ja det går faktist att släppa mjukvaru uppdateringar för att optimera dessa knappar tillskillnad från standard knappar :)
     
  15. The X

    The X Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 mar 2010
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    12
    Telefon:
    Htc U12+,U10,One 8, S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Htc U12+,U10,One 8, S10+
    kommer u12+ kunna andvända VoLTE och wifi-calling med någon av operatörerna vi har. Är behov av wifi calling men vill ju ha en ny htc ju ;-)
     
  16. jtq

    jtq Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Nu har jag lekt med telefonen i nästan ett dygn. Jag kommer från en U11 som jag gillar jättemycket och det finns inget jag kan klaga på den så detta blir mer en jämförelse.

    Saker som jag tycker är sämre än på U11

    - Med U11 fick man med en 3,5mm till USB-adapter men till U12 måste man köpa den separat, väldigt snålt för en telefon i den här prisklassen.

    - Svårt att vänja mig med hem och tillbaka mjukvaruknappar, det händer ofta att jag hamnar på hemskärmen när jag ska göra ett mellanslag. Detta vänjer jag nog bort efter ett tag men just nu är det störande.

    - Jag kan till viss del förstå kritiken mot de virtuella power- och volymknapparna, de funkar bra när man bara ska trycka en gång men ofta har den svårt att registrera dubbeltryck. Svårigheten för mig består i att det är svårt att veta exakt hur mycket man måste släppa på trycket innan man kan trycka för andra trycket i ett dubbeltryck. Jag använder ofta dubbeltryck på powerknappen för att starta kameran från släckt läge, detta är inte en del av edge sense utan finns under inställningar -> skärm och gester -> avancerat. Jag har edge sense avstängt.

    -För mig den absolut största nackdelen är flytten av fingeravtrycksläsaren till baksidan, min telefon ligger alltid på bordet när jag jobbar eller bredvid mig på soffan, när jag får en notifikation så är det grymt smidigt att bara lägga pekfingret på telefonen för att låsa upp och sen dra ner notifikationsfältet för att avgöra om jag behöver svara på ett meddelande eller liknande. Nu måste jag lyfta på telefonen varje gång och hitta läsaren under telefonen med pekfingret, kanske låter som en struntsak men när man gör det många gånger varje dag blir det störande. Just nu skriver jag hellre in pinkoden varje gång, det känns lättare än att plocka upp telefonen.

    Nu kanske jag verkar negativ då jag bara tar upp saker som jag tycker är sämre än på U11 men i det stora hela verkar det vara en jättebra telefon som påminner mycket om U11. Jag har haft de flesta HTC flaggskeppsmodeller och gillar HTC men var det värt pengarna för en uppgradering från U11 med det jag vet efter att ha provkört telefonen? Antagligen inte, jag hade nog kört vidare med min U11 ett år till.
     
  17. DigitalMad

    DigitalMad Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Double tap?
     
  18. jtq

    jtq Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Kan du utveckla din fråga lite :)
     
  19. DigitalMad

    DigitalMad Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2010
    Inlägg:
    392
    Mottagna gillanden:
    203
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Double tap to wake up. Allså dubbel trycka skärmen för att väcka den
     
    jtq gillar detta.
  20. jtq

    jtq Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2013
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Javisst men fingeravtrycksläsaren sitter fortfarande på baksidan för att låsa upp telefonen.