Den stora tråden om Redmi Note 5 (5.99", SD636)

Diskussion i 'Redmi & Redmi Note' startad av Ploki, 18 mar 2017.

  1. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    Helt klart mycket imponerande batteritid här med, jag tror det enda jag har problem med hos den här telefonen är ingen usb-c, ingen deal breaker men tråkigt och, det här kan vara nåt som gör att sambon får ta telefonen, jag lyckas inte få notiser från varken Gmail eller inbox! Har försökt med åtskilliga "fixes" under helgen men har inte lyckats lösa det.
     
  2. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
    instillinger --> installerte apper --> gmail -->Varsler. Måtte slå på der selv ihvertfall, etterpå har det virket fint.
     
    Hampa_D gillar detta.
  3. Hampa_D

    Hampa_D Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2010
    Inlägg:
    2 409
    Mottagna gillanden:
    371

    MINA ENHETER

    Allt är tyvärr på, jag får ett par notiser när jag ställt in allt, både Gmail och Inbox, mem efter en stund slutar det komma nya notiser. Jag kollar i min in korg och det ligger massor med nya mail där.
     
  4. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Beställde en men avbeställde den lika snabbt då jag läste att den hade micro usb... Wtf liksom? Trodde alla telefoner hade usb-c nu. Iaf de som kostar 2000+.
     
  5. Droid82

    Droid82 Guest

    Vad har USB-C för fördelar som gör att du känner att det är en deal-breaker när det saknas?
     
  6. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Har inte haft en telefon med micro usb på flera år, är för van med usb-c så skulle aldrig orka med micro usb igen.
    Usb-c är så enkelt, svårt att sätta in fel. Sen har jag några laddstationer hemma med usb-c.
     
    Droid82 gillar detta.
  7. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 429
    Mottagna gillanden:
    8 363
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Vilken gillar du bäst av Redmi Note 5 och Nokia 7 Plus?
     
    Droid82 gillar detta.
  8. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
    Note 5 er klart meget bra for prisen.

    Fordeler note 5:
    Raskere animasjoner i OS. En del ting i MIUI er faktisk meget bra.
    Vekt.
    Batteritid!

    Fordeler n 7+:
    Bedre kamera
    Bedre skjermoverflate (mindre refleksjoner).
    Kvalitetsfølelse.

    Begge er meget gode telefoner. Men note 5 er den som har imponert mest, MIUI har mye bra, batteritiden er fantastisk og ytelsen god. Og til en pris på ca $200 for 64gb utgaven.
     
    Last edited: 29 maj 2018
    flipp och Droid82 gillar detta.
  9. Droid82

    Droid82 Guest

    Intressant. :) Förutom reflektionerna, hur tycker du att skärmarna är i jämförelse med varandra? Vilken fingerprintsensor tycker du är mer korrekt och vilken fingerprintsensor är snabbare?
     
  10. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 429
    Mottagna gillanden:
    8 363
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Låter lovande. Du nämner vikten på Note 5, menar du då att den känns lättare?
     
  11. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
    Lite som skiller på skjermene, men nokia føles litt bedre når de ligger side om side.
    Ja note 5 kjennes litt littere ut.
    Begge fingerprint sensorene er nøyaktige, og har fungert 100%. Note 5 er raskest.

    En annen ting å nevne er at nokia 7 har mer stabilt signal på steder med dårlig dekning. Har den beste antennen jeg har hatt på noen smarttelefon.
     
    Last edited: 29 maj 2018
    Droid82 gillar detta.
  12. ulsa

    ulsa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har precis fått hem telefonen och fört över alla appar med "Konfigurera en enhet i närheten". Funkade bra.

    Ett par frågor och åsikter:
    Prestandamässigt är den riktigt bra. Skärmen kanon, men blir riktigt kladdig bara man nuddar den. Tips på bra skärmskydd mottages tacksamt.

    Är det verkligen så illa att dom har polariserat skärmen så man inte kan använda den i porträttläge med polariserade solglasögon??? Gissar att det är en hårdvarugrej så det är kört eller?

    De nedersta 10 mm på skärmen är helt döda eller? Synd i så fall att dom inte placerade touchknapparna där.
     
  13. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 429
    Mottagna gillanden:
    8 363
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Tror du att de har skippat oleofobisk ytbehandling på skärmen? Jag har en Redmi 5 Plus och trodde Note 5 och den har precis samma skärm. Jag har dock inga problem med kladd på min skärm och heller inte haft det på någon annan Xiaomilur, de brukar alltid ha oleofobisk ytbehandling vad jag vet.
     
    zaq och Droid82 gillar detta.
  14. ulsa

    ulsa Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    749
    Mottagna gillanden:
    130

    MINA ENHETER

    Precis som på min Redmi Note 4 så verkar den oleofobiska behandlingen vara obefintlig.
     
  15. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 429
    Mottagna gillanden:
    8 363
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Tråkigt!
     
  16. Oc-freak

    Oc-freak Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2018
    Inlägg:
    343
    Mottagna gillanden:
    217
    Har ikke tenkt over det, men xiaomi har alltid hatt dårlig oleofobisk belegg på de xiaomi telefonene jeg har.
    Akkuratt der er N7+ meget bra, trolig den telefonen jeg har hatt med best oleofobisk belegg.
     
    Last edited: 29 maj 2018
    Droid82 gillar detta.
  17. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 429
    Mottagna gillanden:
    8 363
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Kanske är de lite sämre än andra, möjligt att jag inte tänkt på det, men jag har haft telefoner som helt saknat oleofobisk ytbehandling och det har varit en mardröm.
     
    Droid82 gillar detta.
  18. Droid82

    Droid82 Guest

    Jag har inte heller tänkt på det vad jag kan minnas, men det är möjligt att jag glömt hur det var. Jag har haft Xiaomi Redmi Note 2, Xiaomi Redmi Note 3 Global Version, Xiaomi Redmi Note 4X Global Version, Xiaomi Redmi 4 Prime/Pro med S625, Xiaomi Mi A1 och Xiaomi Mi5 och jag kan på stående fot inte minnas att jag tyckt att den oleofobiska behandlingen var särskilt dålig, men som sagt, möjligt att jag helt enkelt glömt det.
     
  19. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 429
    Mottagna gillanden:
    8 363
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Jag tror det är samma skärm på Note 5 som Redmi 5 Plus. Inser nu när jag använder telefonen att den nog är lite mindre halkig än andra lurar. Men det är uppenbarligen tillräckligt mycket ytbehandling för att jag inte ska besväras av det. Det går inte att jämföra med en telefon som helt saknar det då man på dessa lurar måste torka bort smuts efter bara några minuter
     
    Droid82 gillar detta.
  20. Revelations

    Revelations Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    142
    Mottagna gillanden:
    15
    Telefon:
    Samsung Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Note 8
    Idag kom min lur efter 3 veckor väntade (beställde via eglobalcentral.eu). Lite över 2400kr, ingen moms, luren kom med Svenska som språk OCH Oreo 8.1! Fantastiskt, inte ens min Samsung Note 8 har 8.1 XD
    Redmi Note 8 känns inte lika bra byggkvalite som Samsung Note 8 men den kostar 4 gånger mindre än vad jag betalade för min telefon.
    Helt klart värt att vänta.
     
    Hampa_D, Droid82 och flipp gillar detta.