Udda problem Tab A 10.1,någon som vet varför?

Diskussion i 'Galaxy Tab A' startad av Beast, 24 jun 2018.

  1. Beast

    Beast Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Köpte mig en Samsung Galaxy Tab A 10,1" 32gb för några veckor sen och den fungerar hur bra som helst så länge jag inte stoppar den i ett läderfodral som jag köpte på ebay,då får den ibland ett eget liv.

    Ibland går det inte väcka skärmen vad än jag trycker på för något men om jag väntar typ 1min så går det både med hemknappen och med On/Off-knappen.
    Ibland kan den släcka ner skärmen och låsa skärmlåset när jag sitter och kollar på något i den eller spelar.

    Detta händer aldrig då jag använder den som vanligt utan bara då den är i fodralet,hur fasen kan det komma sig?
    Har det något att göra med magneterna som finns i fodralet för att "låsa" luckan när man stängt fodralet?
    Det är gott om plats runt knapparna så det är inget som kan ta i dem och låsa på det sättet.

    Kan någon förklara vad fasen som pågår? :)
     
  2. Asawi

    Asawi Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2012
    Inlägg:
    4 433
    Mottagna gillanden:
    4 718
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Xiaomi Mi11 Lite
    Platta:
    iPad Air 2 LTE
    Kan abslut ha med magneterna a göra! Prova att ta en kylskåpsmagnet och dra runt kanten för att se bar plattan har sin smart-lock-sensor.
     
    bernard gillar detta.
  3. sunemangs

    sunemangs Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 aug 2011
    Inlägg:
    613
    Mottagna gillanden:
    228

    MINA ENHETER

    Hade en nexus 5 som var strulig med ett äkta läderfodral, vek man framsidan till baksidan så stängdes skärmen av. Har för mig att den var lite strulig med ett vanligt skal också, powerknappen levde sitt egna lilla liv. Utan skal fungerade den perfekt.

    Jag skulle skippa fodralet och bara ha ett ställ till den, typ https://cdn.shopify.com/s/files/1/0808/0067/products/s320_stand_title_01_2048x2048.jpg?v=1505842490

    Finns varianter i plast för typ 50 spänn som går att ställa i en massa vinklar.
     
  4. Beast

    Beast Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER


    Jo men lite så är det,när man viker "locket" mot baksidan så att säga så låser den ibland skärmen. Inte så ofta men det är då det händer,sjukt jäfla irriterande.

    Får se hur jag ska lösa detta,har haft läderfodral i 5år på den gamla och det har fungerat klockrent och jag vill gärna ha ett sånt nu också då jag ibland har den i garaget och läser pdf-filer som mekhjälp.
     
  5. Beast

    Beast Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ska testa vid tillfälle när jag hittar en magnet.
    Känns som att det borde vara den som spökar då läder inte skickar ut några störande signaler direkt :D
     
  6. jaderlund

    jaderlund Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag hade/har exakt samma problem med min platta med liknande fodral som du beskriver. Men sålänge den är åt rätt håll så fungerar det fint :)
    Fodralet har så man kan snurra plattan 360grader utan hinder, så ibland hamnar den fel. Nu när man vet om det är det inga problem tycker jag. Bara att man får snurra på den ett halvt varv när det uppstår. :)