Skärmskydd Bra/Dåliga

Diskussion i 'Galaxy S9+' startad av Henrik.p, 11 mar 2018.

  1. Abigails

    Abigails Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2017
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2
    Köpte min mobbe igår med detta glas till och skal för baksidan.
    Hoppas mitt ej lossnar
     

    Bifogade filer:

  2. Abigails

    Abigails Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 okt 2017
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2
    Det lossna för mig med så nu är skyydsfilm på satt och en väska inköpt
     
  3. Dejan195

    Dejan195 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2016
    Inlägg:
    437
    Mottagna gillanden:
    245

    MINA ENHETER

    Det enda skärmskydd som fungerat för mig på S7 edge, och S8 samt S8+ har varit Zagg HD dry, dvs det som är plast inte glas. Alla glasskydd har varit dåliga förutom då whitestone dome. Men det som har fått mig att köpa detta skydd är att de har livstidsgaranti från Zagg inte som glasskydden. Så jag betalde 299kr på kjell och company och har gått ny i snart 2 år och bytt det när jag känner att det har för mycket repor eller börjat lossna och de byter ut det till ett nytt varje gång utan problem :D

    Därför när jag skaffar min S9 så blir det ett Zagg HD dry av just den anledningen. Skyddet passar också bra med Samsungs skal. Passar dock inte till Spigen neo hybrid :D
     
  4. Mohnke

    Mohnke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2015
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    93
    Telefon:
    Huawei

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei
    Apple store sätter på glasskydd för strax under 300kr. Klart prisvärt och perfekt kvalitet. I övrigt använder jag inte skärmskydd utan just ovan nämnda.
     
  5. matte_p

    matte_p Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    ta man med eget glasskydd då? eller få man betala 300 kr för bara dit sättningen? gäller det på Samsung telefoner med?
     
  6. LFCFredda

    LFCFredda Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2010
    Inlägg:
    435
    Mottagna gillanden:
    349
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    S22 Ultra
    Monterade ett whitestone dome på dotterns S8 igår. Ser verkligen lovande ut.
     
    Faizty gillar detta.
  7. Mohnke

    Mohnke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2015
    Inlägg:
    139
    Mottagna gillanden:
    93
    Telefon:
    Huawei

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei
    Skärmskyddet köper du sen ingår montering. Blir nog svårt att få det monterat på en Samsung...
     
  8. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Kör ni Shield eller glasskydd? Alltså, inte provat whitestone dome men de jag rpovat har varit usla. Spricker för minsta lilla, enda orsaken att jag vill ha skydd är för att undvika repor men nu har jag gett upp det och kör naket. Whitestone dome är man lite orolig över att överhuvudtaget montera med tanke på priset med...
     
  9. Basketmarcus

    Basketmarcus Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2019
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Monterade ett Panzer på min S9+. Tyckte känsligheten på skärmen gick ner lite. Är det fler som upplevt det? Är Panzer ett dåligt skydd?
     
  10. selmirX

    selmirX Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2012
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Kör med whitestone dome sen 8 månader tillbaka passform är perfekt. Har inte behövt aktivera tryckkänsligheten fungerar som vanligt :)
     
  11. dannejanne

    dannejanne Testpilot: Huawei P40 Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    9 060
    Mottagna gillanden:
    8 555
    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V

    MINA ENHETER

    Telefon:
    15 Pro Max Xiaomi 13 Pro Xperia 5V
    Panzer är dålig kvalité numera. Tror de är samma skräp som billigare märken de köper in nuförtiden och brandar som sina egna. Slutat köpa dem helt. Hade bra erfarenhet av dem för något år sedan men nu är alla samma skräp verkar det som tyvärr.
     
  12. trenton

    trenton Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2013
    Inlägg:
    296
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Köpte ett Panzer, ökade tryckkänsligheten(under Display-settings) i telefonen. Då funkar den prima. kvaliten kan jag inte kommentera ännu.
     
  13. Slipurson

    Slipurson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    55
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    ROM:
    Stock
    Info:
    Gear 2
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S7 Edge
    ROM:
    Stock
    Telefon 3:
    Samsung Galaxy S6 Edge
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Note 8.0 LTE
    ROM:
    CivZ SphereKat
    Info:
    Jobbtelefon...
    Jag kör med Screen-Knight skydd, har haft det på mina senaste telefoner, inte något problem alls, och det går att välja "case-fit" när man beställer, då kan man ha ett ordentligt skal på och de är ingen risk att skalet petar loss skyddet i fickan.
     
  14. dogen

    dogen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2012
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Personligen har jag gjort slutsatsen att trots nya varianter av gorilla glass repas de otroligt lätt när man jobbar i skitig miljö som innebär att lite sand eller lera finns i fickan som telefonen lagras. Det är dock inga jöttereppr och stör inte så mycket. Jag brukar vara duktig i början och sedan tänker jag: varför ha bubblor under skyddet eller känna en vass kant från skydd av härdat glas (mer påtagligt efter att man började köra med gestures) i stället för att skita helt i skydd, ta att det blir lite smårepor man ändå inte bryr sig speciellt om, för att sedan hinna byta telefon långt innan det blir ett faktiskt problem? Andrahandavärdet påverkas givetvis men hittils har jag tyckt att telefonen gjort rätt för sig när jag är färdig med den och har därför aldrig sålt någon. De flesta har jag gett bort till bättre behövande och ytterst få har jag slängt. Det är visserligen lite enklare när man är företagare och inte behöver köpa dem med skattade pengar, men då har jag säkert bytt oftare än många också.
     
  15. MrGo

    MrGo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2018
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    12
    Skyddet som kom med min OP 7 Pro var jättebra men till slut skalades den bort så jag köpte ett SiGN 3D-skydd av glas. Det uppstod en "oljefläck" mitt på skärmen, ungefär där man har kinden när man pratar, trots att jag var mycket noggrann när jag torkade av displayen vid installationen. Fläcken flyttade på sig när jag tryckte på skärmen så det måste ha varit något på ytan.

    Efter någon vecka tappade jag telefonen så att skyddet sprack :(