Övrigt: Xiaomi Mi A2

Diskussion i 'Mi & Mi Note' startad av deleteduser89387118, 27 feb 2018.

  1. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Vad landade priset på i SEK när ni köpte från HonorBuy ? Köpte ni där pga mer lagringsutrymme eller för att det var billigare ? :)
     
  2. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Ok, bra att veta att man kan undvika extrakostnaden. Undrar om detta är beroende på vilken DHL tjänst butikerna har avtal med. Nätbutiker som erbjuder olika fraktföretag har ibland bytt till ett annat dyrare fraktföretag p g a remote area kostnaden hos DHL när jag gjort en beställning där.
     
  3. Mikce69

    Mikce69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2015
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    22
    Jag gav 2468SEK inkl. frakt för 4/64Gb modellen.Men som sagt med voucher jag erhållit tidigare.
    PayPal valutakonverteringen är i dagens läge på 9,09SEK ungefär. Dock svänger denna mycket nu. Var på 9,28 igår.
    Så beställer man nu för 279,99$+29$ så hamnar du väl på ca 2809SEK totalt. Men får du tag på 5% voucher (bara på mobilens pris, inte på frakten) så hamnar du väl på ca 2682SEK totalt.

    Hoppas det hjälpte.
     
    mul gillar detta.
  4. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    står i valet och kvalet mellan denna A2 64gb eller en moto g6 plus men är osäker på vad jag ska välja efter hjag läst om både s'mre batteritid och att skärmen är knöligare att läsa av utomhus...
    Det är ju dock fortfarande android one och det lockar ju mest...För mig är batteritid och kameran viktigt men kameran verkar väl rätt bra på denna lur oxå ?
     
  5. Mikce69

    Mikce69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2015
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    22
    Kör en Asus RT AC66U här och inga problem med 5Ghz synlighet här på min A2.
    Dock så saknar jag i ikonen när jag drar ner notifieringsfältet att se vilket WiFi och vilken Bluetooth jag är uppkopplad på som jag hade på mina Huawei mobiler.
    Bagateller men ändå [emoji848]
     
  6. Mikce69

    Mikce69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2015
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    22
    Var samma här, men är nöjd med min A1.
    Kan säga så här vad jag upplever än så länge:
    *skärmen på A2 är riktigt dålig i direkt solljus. Det märkte jag igår när jag satt på sjön och fiska.
    *batteriet är... Jag tror, med tanke på att jag kollade på en del Youtube klipp och läste lite, så stirrar jag mig lite blind på att batteriet Ska va dåligt. Hittills så har jag ju klarat hela gårdagen med det JAG gör med en mobil,+att den är ju ny så då pillar man ju lite extra. Dock så är inte batteriet min akilleshäl, då man kan fan ladda överallt idag. Men batteriet är helt klart sämre än på min förra P10.
     
  7. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 736
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Kan flika in att Moto G& plus har riktigt bra batteritid, skärmen är det inget fel på heller, hade en över sommaren tills jag lyckades krossa kameralinsen. Dock är ju Android One trevligt.. Själv köpte jag nyligen en Nokia 7 plus vilket jag är redigt nöjd över, Android One och ännu bättre batteritid :)
     
    Mikce69 gillar detta.
  8. Mikce69

    Mikce69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 sept 2015
    Inlägg:
    61
    Mottagna gillanden:
    22
    En snabb exempelbild lite snabbt så här [emoji4][​IMG]
     
  9. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag har en nokia 7 plus men det här blir min bonuslur typ.. kan köpa via jobbet och slipper betala eller betalar med intjänade bonuspoäng om man säger så... har haft 4 moto g i rad och trivs med dom som fan förutom det här tjafset med att de blivit så sjuuuukt långsamma när det gäller upgrades.
    Det är mest det som är strulet.. hade de varit snabba på upgrades hade jag köpt moto direkt då jag trivs sjukt bra med deras lurar annars.... jävla beslutsångest ;)
     
  10. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 736
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Aha, trevliga problem :)
     
  11. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    hehe ja jo... men om man jämför SOCarna.. hur stor är skillnaden? jag är sugen på båda men det funkar ju inte så är det ingen raketskillnad så kanske det lutar åt moto iaf jag har ju iaf "huvudluren" med android one..
     
  12. rickards

    rickards Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2010
    Inlägg:
    1 736
    Mottagna gillanden:
    1 060

    MINA ENHETER

    Jag märker faktiskt ingen skillnad alls i prestanda mellan G6 och 7 Plus, bägge flyter på utmärkt. Spelar förvisso inga grafiktunga spel eller liknande.
     
  13. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
  14. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
  15. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Mycket bättre är väl att ta i? :) Det är ju samma systemchipp fast processorkärnorna är nedklockade på SD636. Tycker även att det är en myt att vanillla eller nära vanillandroid alltid är snabbast. MIUI är en av de snabbaste varianterna av Android. Otroligt väloljat och optimerad för prestanda. Tror det var Samsungs touchwiz som skapade myten om att allt annat än vanilla är långsamt och laggigt.
     
  16. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Jo tog i lite för det är väl på GPU kärnorna dem skiljer som mest. Ser inte hur det kan vara en myt, det är i grund och botten samma mjukvara men där funktioner läggs till av de själva. Blir väl bättre men tror inte det är märkbart heller. Fast att vara så långt efter måste ändå vara ett stort misslyckande av Google med mjukvaran. Tänker på andra rundan... Det lär ändras med uppdateringar men ja. 0,4 GHZ är ganska mycket tycker jag ändå på fyra kärnor. Blir ganska mycket högre siffror på benchmarks osv, borde gynna i bättre tid i det testet.
     
  17. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Är det google som misslyckats med prestandan? Antar att det fortfarande är Xiaomi som måste optimera systemchippet och övriga hårdvara till mjukvaran, även om det är vanilla?
     
  18. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    7 990
    Mottagna gillanden:
    8 458
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Nu som köpt via svensk återförsäljare, ingår det QC laddare?
     
  19. mul

    mul Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 nov 2013
    Inlägg:
    765
    Mottagna gillanden:
    419
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    S23 Ultra
    Har faktiskt ingen aning, alltid trott att Android One innebär mer ansvar på Google när det kommer till mjukvara. Är lite synd om det inte är så tycker jag för dem har definitivt mest kompetens på att få Android att flyta på hårdvara, trots gammal hårdvara så levde t.ex. Nexus 5 sjukt länge. Synd det inte är så, tydligen har dem bara krav att inte ta bort stock program samt köra med Google launchern. Lite besviken blev jag men o andra sidan tror jag Xiaomi kommer lösa problemen med prestandan genom uppdateringar. Första telefonen jag ser som Xiaomi failat klämma så mycket prestanda som det går. Lär dock lösa sig tippar jag på men vi får se. :)
     
  20. flipp

    flipp Android Expert Moderator

    Blev medlem:
    17 jan 2010
    Inlägg:
    10 389
    Mottagna gillanden:
    8 339
    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Xiaomi Mi 11 Pro
    Nokia har ju inte heller lyckats optimera t.ex 7 Plus och Nokia 8, många som klagat på mikrolagg o s v. Det är väl bara Pixeltelefonerna som har vanilla och riktigt bra flyt idag. Nexustelefonern hade ju Google mer inflytande över men dessa har ju ersatts av Pixel.
     
    mul gillar detta.