Skärmskydd erfarenhet - Galaxy S9

Diskussion i 'Galaxy S9' startad av krille30, 1 aug 2018.

  1. krille30

    krille30 Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2011
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    6

    MINA ENHETER

    Hej

    Jag har på min S9 Copter Screenprotector. På grund av edge på denna mobil släpper skärmskyddet på sidorna. Har haft samma typ på tidigare mobiler också och då inte haft några problem. Funderar nu på att testa något annat frågan är bara vad.

    Vad använder ni för skärmskydd, har ni hittat något som fungerar bra?

    Tack på förhand för alla tips och råd.
     
  2. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Jag har ZAGG InvisibleShield Glass Curved Elite. Lite tjockare men har lim på hela ytan. Vet inte hur lätt det har för att lossna men i kombination med skal så borde det gå bra. Jag har Spigen rugged armour och det har fungerat utmärkt i ett par månader nu. Ingen risk att skalet klämmer på glaset. Dock har glaset en tunn svart ram som skymmer lite på kanten av edgekanten.
     
  3. Albin N7

    Albin N7 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2012
    Inlägg:
    662
    Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Tror den jag använder heter Zagg HD Dry (inte härdat glas). Fungerar skitbra! Är ju mer som en plastfilm man sätter på. Va lite meckigt att få dit ska villigt erkännas (tog 2 försök och två skydd). Men nu när det sitter så sitter det görasketabra. Har tappat telefonen 2-3 ggr dock på hyfsat mjuka underlag (trä och plastmatta) och har inga märken eller repor.
     
    Kristy gillar detta.
  4. R3b0rn

    R3b0rn Impartial Droid Moderator

    Blev medlem:
    11 apr 2010
    Inlägg:
    5 062
    Mottagna gillanden:
    6 698
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S24 Ultra 512GB - Blue
    Finns bara ett skydd i härdat glas som blir bra på samsungs edge telefoner och det är Whitestone Domeglass :P resten kör med lim på kanterna eller något anant konstigt.
     
    Kristy gillar detta.
  5. Gonil

    Gonil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Någon som vet var man kan köpa Whitestone i butik stockholm
     
  6. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

  7. kissidor

    kissidor Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2012
    Inlägg:
    2 224
    Mottagna gillanden:
    2 296
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Galaxy S23 ultra
    Info:
    med dubbla sim för jobb och privat
    Telefon 2:
    iPhone 13 mini
    Info:
    istället för plånbok
    Telefon 3:
    Google pixel 7 pro
    Info:
    reserv
    Platta:
    iPads pro 12.9 2021/air 2022/mini 6
    Platta 2:
    tab s8 ultra/tab s8/oneplus pad
    Övrigt:
    CC+GTV 3 st, Acer CB Spin 713
    det kan man inte, men du kan beställa på nätet från se.mobilefun.com eller phonelife.se - du kan även kolla på amazon.de, ibland blir det billigare där

    håller med om att det är riktigt bra och antagligen det bästa mjuka skyddet samt det bästa alternativet överhuvudtaget för edge-skärmar om man prompt inte vill köpa whitestone dome. använde det på min s7 edge som jag hade innan whitestone kom. viktigt att köpa rätt dock, så man köper just HD DRY, vanliga HD är ett sånt där klibbigt elände. och så ska man ha klart för sig att installationen kan vara ett litet helvete - ibland får man ett bra kit där saker lossnar från varann som de ska men mer än hälften av gångerna har jag fått ett där själva skyddets skydd sas som man ska dra bort sist sitter så mycket mer fast i skyddet än vad skyddet fäster på telefonen att det är på gränsen till omöjligt att få loss det så att skyddet sitter kvar. hoppas nån fattade vad jag menade :P.

    mediamarkt har ju tillskärning och montering av ett zagg invisible shield HD-skydd i de flesta av sina butiker, vilket vore en kanonlösning väl värd att betala extra för om man vore säker på att det är HD DRY man får, men jag har inte lyckats få helt säkert besked om det. nån annan kanske vet säkert besked?
     
    Kristy och Albin N7 gillar detta.
  8. Rickard92

    Rickard92 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2018
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    33
    Har testat en rad olika och ingen är i närheten av whitestone. Beställde på phonelife.
     
    Kristy gillar detta.
  9. Albin N7

    Albin N7 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2012
    Inlägg:
    662
    Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Precis så! Det är det som ställer till det. När man ska dra av plastfilmen som själva "skyddet" sitter på så lossnar skyddet från skärmen. Ett riktigt elände. Men när man fått in snitsen och skyddet sitter på så är det grymt.
     
    Kristy och kissidor gillar detta.
  10. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER


    Hur skiljer sig detta skydd från det jag har på min? Har svårt att se hur det skullr kunna bli bättre. Vad är det som blir bättre? Nyfiken för gillar att ha minst ett extraskydd liggandes för säkerhetsskull här hemma. Tänkte beställa samma som jag har men finns det något bättre så tar jag ju det. Är inte intresserad av skydd, härdat glas eller inte, som inte täcker 100% av skärmen - inkl edgerna.
     
  11. Albin N7

    Albin N7 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2012
    Inlägg:
    662
    Mottagna gillanden:
    363
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Det kan jag inte svara på då jag bara använt och testat HD Dry. Gav bara min input på skyddet jag använt. Om det är bättre eller sämre än det du har låter jag vara osagt.
     
  12. Fredriks

    Fredriks Android Medlem

    Blev medlem:
    9 jun 2010
    Inlägg:
    6 204
    Mottagna gillanden:
    2 158

    MINA ENHETER

    Den skyddsfilmen använde jag på min S8+ och den fungerade kanonbra. Lite svår att montera men får man till det bra så är det kanon. Körde även med zagg HD dry såm också är ett bra skydd i plast
     
  13. Cash

    Cash Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 nov 2016
    Inlägg:
    289
    Mottagna gillanden:
    143

    MINA ENHETER

    Låter som att båda funkar fint. Lite svårt att få dit, håller med, men när dey väl sitter känns det inte som att det sitter något där...
     
  14. corb06

    corb06 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2011
    Inlägg:
    1 163
    Mottagna gillanden:
    630
    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2 50GB 5G
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch5 Pro
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7+ 5G
    Platta 2:
    Samsung Galaxy Tab S7 Wifi
    Jag körde också dessa på S8. Bytte var 3:e månad för att hålla den visuellt utan inbuktningar. Var lite svår att få perfekt på första försöket men överlag nöjd med dem. Vad jag finns det inga glasskydd som har full-klister utom Whitestone.
     
    Kristy gillar detta.
  15. vispn

    vispn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2015
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Platta:
    iPad Air 2
    Hur blev resultatet när du installerade det? Jag köpte just det skyddet. Men det gick helt enkelt inte att bli av med alla bubblor.

    Tror jag satt i 2h och försökte innan jag till slut fick spel och bröt av skiten.

    Vanligtvis får jag felfria installationer och resultat av alla mina skärmskydd.

    Jag är extremt petig och det får inte synas minsta bubbla eller dammkorn mellan display och skydd.

    Beställt ett nytt likadant och hoppas på bättre resultat då jag alltid varit mycket nöjd med ZAGG's produkter.
     
  16. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Fick till det näst intill perfekt. Upptäckte ett dammkorn efter nån dag. Kör numera utan då jag inte blev vän med minskad känslighet i skärmen trots att det var inställt på högre känslighet.

    Första försöket fick jag inte bort bubblorna vid kanten. De kom tillbaka så fort jag pressat bort dom.
    Tog sonika bort skyddet och la om det i mallen igen. (du använde mallen?) Gick ju lätt att lyfta av då det inte satt sig så hårt. Hade visst hamnat pyttelite snett.
    På andra försöket gick det lätt som en plätt. Bara att pressa undan och missade man så lyfte man lite tills bubblan kunde pressas bort. Kanterna gick lika lätt. Lossnade inte under de tre månader jag hade det. Dock hade jag skal på som skyddade kanten mot ev lyft. När jag tog bort det så satt det ganska bra. Gick ej att ta bort utan att det gick av.
     
  17. vispn

    vispn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 dec 2015
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    35
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Platta:
    iPad Air 2
    Yes, jag använde mallen och kollade även in deras monteringsanvisningar på Youtube. Vet ej vad jag gjorde för fel. Får hoppas på bättre resultat med nästa skydd :)
     
  18. kajsthlm18

    kajsthlm18 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2018
    Inlägg:
    804
    Mottagna gillanden:
    567
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    iPhone 14 PRO MAX
    Telefon 2:
    Pixel 6
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S6
    Nu ställer jag kanske den här frågan på helt fel tråd men lånar den lite. Är skärmskydd ett måste för den här luren? Någon som lyckats repa telefonen dvs utan att ha tappat den eller liknande?
     
  19. Rickard92

    Rickard92 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2018
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    33
    Upplever att den repades väldigt lätt jämfört med andra telefoner jag haft.
     
    kajsthlm18 gillar detta.
  20. ormetkruper

    ormetkruper Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    812
    Mottagna gillanden:
    146
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Sen jag skaffade Samsung iom S3 så har jag kört utan skärmskydd. Har inte fått en enda repa. Är inne på min 5:3 Samsung. Dock har jag haft den i en väska så då minskas ju reprisken. Men min nuvarande S9 har jag bara ett skal på och klarat mig utan repor ännu. Tror det är lugnt så länge Man inte har den ihop med nycklar, grus mm.
     
    kajsthlm18 gillar detta.