Rapportera din batteritid - Galaxy Note 9

Diskussion i 'Galaxy Note 9' startad av Swedroid, 23 aug 2018.

  1. Droid96

    Droid96 Guest

    Japp. Huvudsim i X och datasim i Note 9

    Det är helt klart något som drainar Noten. På en natt drar den cirka 25% batteri och min X drar 2%.

    Så var det inte på min S8+.

    Tyvärr visar inte statistiken något vettigt så jag blir nog tvungen att installera nåt mer avancerat program för att se vad som väcker luren.
     
  2. zillen4

    zillen4 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Helgens batteritid Screenshot_20180826-232134_Settings.jpg
     
  3. Droid96

    Droid96 Guest

  4. zillen4

    zillen4 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2010
    Inlägg:
    30
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Ja den är avstängd
     
  5. FarmerJoe

    FarmerJoe Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    1 132
    Mottagna gillanden:
    559

    MINA ENHETER

    Någon annan som har problem med att Android System är högt upp på listan ?

    Misstänker att det är något som triggar Platstjänsterna på luren, symbolen poppar upp oroväckande ofta.
     
    2crueal4u gillar detta.
  6. YaKoStar

    YaKoStar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2012
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    Har haft riktigt kass batteritid så fort jag rör mig hemifrån. Så fort jag inte är uppkopplad på ett wifi-nät droppar batteriet fort även när jag inte använder luren.
     
  7. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Så var det för mig med min Note 8. Det som gör att jag misstänker något med min operatör Telenor är att det även är så med min OP6. Den droppar inte lika mycket som min Note 8 gjorde men ändå så är det en stor skillnad mellan hemmet med wifi och jobbet utan wifi, och då sitter jag ändå på fjärde våningen i centrala Falun och jobbar!

    vad har du för operatör? Funderar på om jag inte ska ringa Telenor och be om ett nytt simkort!
     
    YaKoStar gillar detta.
  8. YaKoStar

    YaKoStar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2012
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    Telenor har jag också!
     
  9. Droid96

    Droid96 Guest

    Jag har rejäl drain på min Note 9 oavsett om jag är på wifi eller mobildata. Rätt säker på att det beror på always on display. Stängde av den på test för en timme sedan och från att ha tappat cirka 3% i timmen har den nu legat på samma batteri% i en hel timme...

    Måste vara en bugg för AOD har aldrig dragit så mycket på mina tidigare Samsunglurar.
     
    YaKoStar gillar detta.
  10. YaKoStar

    YaKoStar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2012
    Inlägg:
    312
    Mottagna gillanden:
    240

    MINA ENHETER

    Ja, har stängt av AOD också.
     
  11. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Sitter faktiskt i kö nu till deras kundservice för att be de skicka ut nya simkort. Vill minnas att även min Iphone 7 Plus började draina batteri ovanligt för att vara en Iphone under förra året.
     
    YaKoStar gillar detta.
  12. easycure1974

    easycure1974 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 dec 2009
    Inlägg:
    2 804
    Mottagna gillanden:
    1 339
    Telefon:
    iPhone 13 PRO

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 13 PRO
    Samma här, statistiken säger nada men batteriet försvinner i en rasande takt. Stängde av Always on display nu och ska se om det blir bättre
     
  13. Droid96

    Droid96 Guest

    Screenshot_20180827-105815_Settings.jpg

    För att vara lite vetenskaplig lät jag telefonen ligga orörd i två timmar med AOD på och absolut inga andra appar igång. Den drog då 7% på dessa två timmar men bara 3% finns representerat i översikten.

    Nu har jag stängt av AOD, laddat den fullt, och ska låta den ligga 2 timmar till under samma förutsättningar som ovan. Blir spännande att se resultatet. Återkommer med screenshot.
     
    EricG, SebronSWE, YaKoStar och 4 andra gillar detta.
  14. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Utmärkt @Nuortikon@Nuortikon! Blir intressant att se vad du får för resultat.

    En kort fråga bara: Kör du "default-AoD:n", eller har du bytt ut mot någon annan AoD-skärm?
     
  15. Droid96

    Droid96 Guest

    Default, inga ändringar alls.
     
    sparven80, R3b0rn och bernard gillar detta.
  16. Droid96

    Droid96 Guest

    Nu har det gått 2h 14m igen, den här gången med AOD avslagen.

    Screenshot_20180827-133840_Settings.jpg

    1% mindre batteriförbrukning vilket är en förbättring men AOD förklarar inte drainen. På kul lät jag min X ligga oanvänd från full-laddat under samma period och den drog 0%, dvs hade fortfarande 100% efter dessa två timmar och 14 minuter. Nu vet jag inte hur Apples batterialgoritm fungerar eller om den ens är pålitlig för sån jämförelse (har en känsla att den ligger på 100% längre än den ligger på 99% om jag säger så...) men det ger väl ändå nån sorts indikation på att nåt inte står rätt till med batteritiden på min Note 9.

    Tänker nu köra 2h 14m utan bluetooth och wifi påslaget, enbart mobildata.

    Sen fortsätter jag med mer tester tills jag hittar boven...
     
    stealth.pilot, easycure1974, Ompan och 3 andra gillar detta.
  17. Droid96

    Droid96 Guest

    Screenshot_20180827-162840_Settings.jpg

    Nu jäklar. Utan AOD, Bluetooth och Wifi så drainar den bara 2% på 2h 14m. Fullt acceptabelt.

    Nu ska jag testa att slå på AOD och Wifi och se vad som händer då på 2h 14m. Stay tuned! :cool:
     
    Mobik och Finskpinne gillar detta.
  18. Droid96

    Droid96 Guest

    Intressant/märkligt att det bara är Telegram som drar batteri när Bluetooth/AOD/Wifi är av. Ingen "Device idle", "Android system" eller "Cell standby".
     
  19. Ompan

    Ompan Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2011
    Inlägg:
    1 038
    Mottagna gillanden:
    643

    MINA ENHETER

    Haha du är fan en hjälte!
     
    Droid96 gillar detta.
  20. SaberBlade

    SaberBlade Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    170
    Mottagna gillanden:
    41
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pixel 7 Pro
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Note 10+
    Är väl inte direkt imponerad av batteritidien hittills. Dock är den långt ifrån så illa som vissa verkar ha det. I natt, t ex, drog den bara 2%...har alltid AOD, WiFi och 4Gn av på natten. Igår kväll, innan jag satte den på laddning, hade jag fått ut nästan 4h 30min skärmtid och 14% kvar på batteriet. Då hade jag laddat den kvällen innan jag gick och la mig och hade den hela dagen på jobb (10h) med pissig täckning + ca 40min cykeltur med GPS. S7 Edge hade vart nästan död när jag kommit hem men igår hade jag tid att leka med pennan, hade på lite Spotify för att testa Dolby Atmos och spela lite Motorsport Manager innan jag startade laddning.

    Idag har jag 1h skärmtid och 74% kvar från 8 på morgonen. Jobbat på annan plats med bra täckning. Det ger i snitt kanske 4h skärmtid till 10-15% kvar. Ganska nöjd är jag, men hade hoppats på lite mer. Det är helt klart något i bakgrunden som alltid tycks dra batteri.